Razgovaramo o izvozu ekskluzivnih pakiranja naših vrhunskih vina; tako bi za bočicu traminca od 0,25 litra cijena bila 100 eura, otkriva nam detalje s upravo završenoga poslovnog putovanja u Indoneziju vlasnik tvrtke Fami iz baranjske Rakitovice Mirko Falamić i navodi da su budući partneri u trgovanju za ovo dalekoistočno tržište pokazali golemo zanimanje za Famijev brend Finiš, lepezu začina na bazi povrća, te za pileće i goveđe juhe.
Falamić je sa skupinom hrvatskih poduzetnika sudjelovao na sajmu Trade Expo Indonesia na kojem izlažu proizvođači začina, hrane i pića, poljoprivrede, medicinske opreme, kućanskih potrepština, elektroničke i informatičke opreme, ali i prijevoza i logistike, vojne opreme, odjeće i obuće, strojeva, mode te materijala za graditeljstvo. Inicijativu za odlazak, ističe, dali su indonezijsko veleposlanstvo u Zagrebu i Hrvatska udruga poslodavaca, no najzaslužniji za odlazak u Jakartu je, kaže Falamić, indonezijski veleposlanik Agus Sardjana. Ekskluzivna pakiranja vrhunskih vina Fami će, pojašnjava Falamić, dobavljati za tvrtku koja opskrbljuje veleposlanstva u toj zemljopisno dalekoj zemlji, hotele iz kategorije pet i više zvjezdica, ali i državne institucije za protokolarne potrebe. Indonezija je mnogoljudna i bogata zemlja, posebno zainteresirana za uvoz prehrambenih artikala što im je potvrdio i sam indonezijski ministar gospodarstva Gita Irawan Wirjawan s kojim su razgovarali o mogućoj suradnji.
Na tom susretu, iznosi Falamić, indonezijski ministar naglasio je da vjeruje u dobru hrvatsko-indonezijsku suradnju u mnogim smjerovima. Ljudi iz ureda indonezijskog veleposlanstva u Hrvatskoj, kaže Falamić, nesebično su bili na raspolaganju hrvatskim poduzetnicima u ostvarivanju novih poslovnih kontakata, svakodnevno su im organizirali pet i više razgovora s lokalnim tvrtkama, što je za Jakartu gotovo nemoguća misija. Prikupili su puno informacija o stanju u lokalnoj poljoprivredi, prerađivačkoj i prehrambenoj industriji, logistici, ali i ostalim oblicima moguće suradnje. Falamić izdvaja razgovor s predstavnicima Indonezijskog saveza poljoprivrednika koji broji 21 milijun obiteljskih gospodarstava. Svoju ponudu na sajmu također su predstavile tvrtke Kutjevo, Kalničanka proizvodi, Invest grupa i Orbico te Zagrebačka škola ekonomije i managementa. Josip Vitez, voditelj izvoza u Kutjevu, podsjeća da će zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju njihovi proizvodi postati manje konkurentni na tradicionalnim tržištima Cefte pa očekivani pad namjeravaju kompenzirati novim projektima.
"Indonezija je jedna od zemalja koja će postupnom liberalizacijom imati golem potencijal, a na ovom tržištu nalazimo se na jednakim početnim pozicijama kao i vinske velesile poput Francuske i Italije. Među prvima smo ovdje, i to ćemo svakako znati iskoristiti," ističe Vitez. I Saša Punoševac, voditelj prodaje u Orbicu, smatra da je sudjelovanje na sajmu prvi ozbiljniji korak usmjeren prema upoznavanju i boljem razumijevanju dviju zemalja radi poboljšanja trgovine te razmjene znanja i ideja. "Vidljivo je da je pred nama velik posao, puno koordinacije i organiziranja sastanaka kako bismo iskoristili potencijale", kaže i zaključuje da "pruženu priliku i potporu indonezijske vlade treba brzo i pametno iskoristiti, a to znači da nema mjesta za improvizaciju i nekoordiniranost, već je vrijeme za preciznu ekonomsku mobilizaciju i suradnju na svim razinama".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu