Zelena tranzicija europskog gospodarstva i društva je događanjima u Ukrajini samo ubrzana te su skraćeni rokovi, povećane planirane investicije te postavljeni ambiciozniji ciljevi, a u tom plesu stotina milijardi eura u narednom razdoblju imaju itekako što reći i hrvatske tehnološke tvrtke, a jedna od njih je Ericsson Nikola Tesla (ENT). Europska unija je nedavno iznijela prijedlog izmjena Direktive 2010/40/EU o okviru za uvođenje inteligentnih prometnih sustava u cestovnom prometu i za veze s ostalim vrstama prijevoza kojim je predloženo više scenarija implementacija inteligentnih prometnih sustava do 2040. godine.
Funkcionalnost za putnike
U preferiranoj opciji očekuju se smanjenja nesreća kvantificiranih na 29,5 milijardi eura, uštede u trajanju putovanja od 144,5 milijardi eura te ostale uštede u iznosu od 22,5 milijardi eura. Digitalizacija je neizostavan pokretač za besprijekorno funkcioniranje sustava, njegovu učinkovitost te daljnja povećanja razine sigurnosti, zaštite, pouzdanosti i udobnosti. Usluge povezanih automobila zahtijevat će mnogo veći kapacitet prijenosa podataka, mobilne mreže bit će podatkovne autoceste za povezana vozila, a razina automatizacije u svim će se segmentima prometa sasvim sigurno povećati.
Hrvatska kao članica EU mora pratiti EU direktive, stoga je već implementirana Nacionalna Pristupna Točka (NPT) u kojoj se na standardiziran način, na području cijele zemlje, prikupljaju informacije o prometu. Trenutno Ericsson Nikola Tesla dovršava implementaciju NPT podsustava koji će osigurati dostupnost informacija od prijevoznika putnika u javnom prijevozu. Kako nam kažu u samom ENT-u, to je posebno važna funkcionalnost za putnike prilikom planiranja i realizacije putovanja. “Putnik će na jednom mjestu moći izabrati različite vrste putničkog prijevoza i prijevoznih sredstava za sva putovanja unutar Hrvatske, a u budućnosti i za sva putovanja unutar EU, pa i šire. Imamo rješenja, proizvode i stručne kapacitete za realizaciju složenih projekata u segmentu Transporta”, navode iz ENT-a. Dodaju da ova tvrtka ulaže vlastita sredstva u razvoj Inteligentnih transportnih sustava (ITS) već dugi niz godina.
“Spomenuli bismo projekt žurnog poziva (eCall) iz programa harmonizacije eCall Europskih pilota koji je nagrađen posebnom nagradom za najuspješniju implementaciju i testiranje e-Call-a još 2013. te naše sudjelovanje i vođenje istraživačko-razvojnog projekta Povezani Promet u sklopu Centra Kompetencija za pametne gradove u kojem sudjeluje 20 partnera, a koji je vrijedan 150 milijuna kuna. Uz ekspertizu iz domene mobilnih mreža, donosimo i dugogodišnje iskustvo i rješenja koja su naši stručnjaci isporučili na mnogim međunarodnim projektima u domeni povezivanja uređaja i senzora putem naše platforme za upravljanje podacima. Vrlo su važna i naša iskustva i znanja o potrebnim alatima za unaprjeđenje operativnih procesa u upravljanju prometom. Naše rješenje koje se već dugi niz godina primjenjuje u službi hitnih poziva preko 112 također je našlo je svoju primjenu i u projektu Povezani Promet u sklopu Centra Kompetencija za pametne gradove”, kažu za Poslovni dnevnik iz ENT-a.
Sudjelovanje na InnoTransu
Predstavnici ove zagrebačke tvrtke nedavno su u Berlinu na najvećem svjetskom sajmu transportne tehnologije InnoTrans predstavili novitete. Sudjelovali su na korporativnom štandu Ericssona kao članovi zajedničkog tima. Predstavljena su najnovija i najznačajnija rješenja za 5G mreže za pružatelje komunikacijskih usluga koja se koriste u željezničkom sektoru, kako za putnike, tako i za operatore željezničkog prometa. Naglasak je stavljen na budući željeznički mobilni komunikacijski sustav (FRMCS) te specijalizirane mreže i aplikacije koje za putnike i željeznice omogućuju otpornu i sigurnu 5G vezu visokih performansi.
“Krajnjim korisnicima, partnerima i kupcima bilo je omogućeno iz Berlina, preko 5G mreže, udaljeno upravljati vozilom koje se nalazilo u Stockholmu”, kažu u ENT-u te dodaju da je Ericsson na sajmu podigao 5G mrežu samo za potrebe demonstracije različitih korisničkih slučajeva.
Naglašavaju da je transport industrijski segment u kojem je, zbog neprestanog povećanja prometa i broja prijevoznih sredstava na prometnim infrastrukturama koje sve teže mogu pratiti ovu potražnju za prostorom neophodno djelovati. “Unapređenja u transportu ne mogu se isključivo vezati uz izgradnju nove fizičke infrastrukture – mogu se realizirati putem inteligentnih digitaliziranih sustava u kojima će kooperativna, povezana i automatizirana mobilnost, uz konzistentno korisničko iskustvo na cjelokupnom prometnom području, biti dostupna svim korisnicima”, zaključuju iz ove tehnološke tvrtke koja je prije nekoliko dana obilježila 40. godišnjicu svojeg Centra u Splitu koji zapošljava 700 stručnjaka, uglavnom iz segmenta istraživanja i razvoja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.I SPORIJE
mnogi ljudi se pitaju kave su hrvatice u krevetu u odnosu na strankinje?
RJEĐE!
mislim ako je ok brisati usranu pasju guzicu?
Ova ideja prirodni je nastavak pederske ideje bratstva i jedinstva
Uključite se u raspravu