Ericssonu Nikola Tesli (ENT) devet ovogodišnjih mjeseci donijelo je rast prihoda za 87 posto, a dobiti za čak 269 posto u odnosu na isto razdoblje 2011. godine. Zagrebačka tehnološka tvrtka imala je prihod od 1,6 milijardi kuna uz zabilježenu neto dobit od 93 milijuna. Rastu financijskih pokazatelja je prije svega pridonio uspjeh na izvoznim tržištima jer je domaće tržište u stagnaciji te je donijelo samo 12 posto ukupnih prihoda ENT-a.
Rusko tržište
"Ovo je rezultat porasta prihoda na tržištu Zajednice neovisnih država (ZND) i na Ericssonovu tržištu. Istodobno prodaja na domaćem tržištu i u regiji bilježi pad, što je posljedica nepovoljnih ekonomskih trendova, političkih previranja na tržištima u regiji te prolongiranja investicija naših kupaca", kazala je Gordana Kovačević, predsjednica Uprave Ericssona NT-a. Kovačević pojašnjava da je rusko tržište donijelo Ericssonu 851,9 milijuna kuna prihoda, što je 7,5 puta više nego 2011. godine. Većina tog iznosa odnosi se na isporuku mrežne opreme najvećem tamošnjem telekomunikacijskom operateru, Rostelekomu, koji je modernizirao svoje 2G i 3G mreže.
Ukupno je od izvoza, izuzevši interno Ericssonovo tržište, zagrebačka tvrtka ostvarila 992,1 milijun kuna ili 229 posto više nego lani. Unutarnje Ericssonovo tržište, koje uključuje sve članice toga švedskog tehnološkog koncerna, ENT-u je donijelo 382,9 milijuna kuna, što je za 17 posto više nego u istom razdoblju lani. Na regionalnom tržištu, koje uključuje Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru te Kosovo, tvrtka je uprihodila 126,4 milijuna kuna, što predstavlja pad od 31 posto. Hrvatsko je tržište Ericssonu palo za devet posto s ostvarenih 189,9 milijuna kuna prihoda. Najvažniji projekti ENT-a u našoj zemlji vezani su uz ugovore s mobilnim operaterima: T-mobileom, Vipnetom i Tele2.Ako bi se struktura prihoda gledala po tehnološkim područjima, tada bi na prvome mjestu bile infrastrukture, uključujući usluge gradnje mreža, gdje je ostvareno 1,08 milijardi kuna ili 69 posto ukupnih prihoda od prodaje. Iza njih sa 22 posto ili 352,9 milijuna kuna dolaze profesionalne usluge. Na području multimedijskih rješenja ostvareno je 135,6 milijuna kuna ili devet posto ukupnih prihoda od prodaje.
Manja bruto marža
Ericssonova bruto marža za ovogodišnje razdoblje iznosi 8,8 posto, a u istom je razdoblju lani iznosila 10,4 posto. Kako navode iz same tvrtke, smanjenje bruto marže rezultat je asortimana prodanih proizvoda i usluga te stalnog pritiska na cijene. Prodajni i administrativni troškovi iznose 72 milijuna kuna te bilježe porast od sedam posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu