Zeleno poslovanje podrazumijeva sinergiju ekonomske dobiti, brige za okoliš i socijalne uključenosti, no kada govorimo o održivom turizmu, moramo voditi računa i o estetskim potrebama tako da se poštuju kulturološki integritet, osnovni ekološki procesi te da se stvara dobrobit i blagostanje, uzimajući u obzir i potrebe turista i njihovih domaćina. Upravo je održivo poslovanje sve važnija stavka napretka i jačanja konkurentnosti u turizmu.
“Današnji gosti više ne biraju isključivo “sunce i more”, nego se prilikom izbora smještaja i destinacije odlučuju za one koji provode politiku održivog poslovanja, odnosno pokazuju društvenu odgovornost”, ističe Barbara Barić, voditeljica Sektora prodaje, CRM-a i marketinga tvrtke Elektronički računi.
Društveno odgovorno poslovanje tvrtke u turizmu dokazuju različitim ekološkim certifikatima koji gostima nedvojbeno daju do znanja kako je riječ o smještaju koji je visoko kvalitetan i gdje se brine o okolišu, a troškovi operativnog poslovanja su reducirani na najmanju moguću mjeru.
“Tehnološka rješenja u turizmu nisu isključivo rješenja za automatizaciju hotelskih soba za uštedu električne energije, nego je sve veća primjena usluga koje automatiziraju administrativno poslovanje. Tu se također štede značajni resursi; uredski materijal, troškovi rada, a ujedno se pozitivno utječe na okoliš i veće zadovoljstvo zaposlenika” pojašnjava Barić.
Održivi turizam
Podsjetimo, u Hrvatskoj je još 2016. godine donesen Akcijski plan razvoja zelenog turizma koji se temelji na održivosti: odgovorno korištenje prirodnih resursa, korištenje “čiste” energije, zaštita baštine, učinci na lokalnu ekonomiju i briga za gosta. Kreiran je s vizijom da Hrvatska postane predvodnicom održivog turizma u Europskoj uniji, primjenjujući najbolje svjetske prakse zaštite okoliša i društveno odgovornog poslovanja.
Pojednostavljeno, da bismo mogli reći da je Hrvatska počela provoditi održivi turizam, morao bi postojati jasan pokazatelj da su poduzete sve mjere kako bi gospodarske aktivnosti bile održive i dugoročne te donosile društvenu i gospodarsku korist svim dionicima.
“Hotelski objekti u Hrvatskoj uglavnom odgovaraju potrebama masovnog turizma, a nedostatna razina kvalitete usluge posljedica je dugogodišnjeg neulaganja u podizanje kvalitete smještaja, rada na podizanju kvalitete ljudskih potencijala te prakticiranja zelenog poslovanja. To je jedan od razloga zašto, primjerice, kapaciteti hrvatskog hotelijerstva sve više postaju nekonkurentni”, naglašava Barić.
Digitalizacija poslovanja
Akcijski plan zato ima jasne dugoročne ciljeve, uz one primarne kao što su podizanje kvalitete smještaja i rad na podizanju kvalitete ljudskih potencijala, strateški je cilj uvesti praksu zelenog poslovanja za sve pružatelje usluga u turizmu.
“Premalo se u kontekstu zaštite okoliša ističe i važnost digitalizacije poslovanja, a to je upravo jedan od segmenata gdje brojne tvrtke u turizmu mogu pokazati da posluju održivo. Sve je veći broj hotela, kampova i aparthotela koji su uspješno implementirali digitalizirane procese i energetski učinkovite mjere u svoje poslovanje i svojim djelovanjem poboljšavaju kvalitetu života te pozitivno utječu na okoliš i zajednicu. Oni su danas među više od 200 nositelja Zelenog certifikata”, rekla je voditeljica Sektora prodaje, CRM-a i marketinga tvrtke Elektronički računi.
Podsjetimo, Zeleni certifikat je ekološki projekt najvećeg informacijskog posrednika, pokrenut krajem 2021. godine kako bi se odalo priznanje tvrtkama i organizacijama koji su pokazali digitalnu izvrsnost i društveno odgovorno poslovanje. Dobitnici Zelenog i Premium zelenog certifikata odavno su savladali digitalnu ovjeru i pohranu elektroničkih dokumenata, a ovim priznanjem pokazuju da je očuvanje okoliša dio njihovog poslovnog identiteta.
Ekološka svijest
“Osviješteni potrošač (gost) prije će odabrati proizvod ili uslugu s nekom od oznaka koje su dokaz ekološke osviještenosti pružatelja turističke usluge.
Zato bilježimo sve veći interes za oznaku Zeleni certifikat jer hotelijeri žele pokazati da su proveli digitalnu transformaciju i ulažu u društveno odgovorno poslovanje”. Osim toga, dodaje Barić, ekološki certifikati potvrđuju da se u takvom turističkom smještaju provodi širenje ekološke svijesti među osobljem, gostima hotela i svima koji dolaze u doticaj s njihovim uslugama.
“Nositelji ekoloških priznanja pozitivno se ističu naspram turističkih smještaja koja ih ne posjeduju. Dodijeljeni eko certifikati su vrlo važni u poslovanju jer jačaju atraktivnost hotela, turističkih naselja i apartmana. Jačaju time i njihovu poziciju na tržištu, što posljedično dovodi i do boljeg poslovanja te povećanja prihoda”.
Zelena budućnost
Priznanja Zeleni certifikat i Premium zeleni certifikat pokazatelj su da se briga o okolišu i zajednici u cjelini može voditi u svim segmentima poslovanja.
Nositelji Premium zelenog certifikata ulažu u edukaciju, potiču izvrsnost, nagrađuju i podupiru privatni život svojih zaposlenika. To su hoteli, kampovi i druge tvrtke u turizmu koje kontinuirano ulažu u zelenu budućnost.
* Sadržaj omogućio mojeRačun