Da se približava finiš ulaska strateškog partnera u slavonskobrodskoj grupaciji Đuro Đaković ovih dana najbolje potvrđuje naelektrizirana atmosfera među sindikatima, kakva je uobičajeno pratila gotovo sve hrvatske privatizacije u proteklih 30-ak godina.
Ovaj put razlika je što se za pomoć sindikalni lideri ne obraćaju šefu vlade svoje zemlje, nego pišu i premijeru države iz koje dolaze ulagači! U ovom slučaju predsjedniku Vlade Češke Republike Petru Fiali.
Strahuju za svoja prava i žele i prije završetka procesa dokapitalizacije potpis budućeg većinskog vlasnika kojim će im jamčiti očuvanje prava koja sada imaju, te apeliraju da kod skorog vlasnika, tvrtke DD Acquisition u vlasništvu čeških biznismena Jaroslava Strnada i Renea Matere, intervenira i pridobije ih za sklapanje socijalnog sporazuma kojim bi se smanjile neizvjesnosti za njihova radna mjesta.
Rast će i Obrana
Prema najnovijim podacima iz financijskog izvješća, novi vlasnik čiji bi se ulazak trebao formalno odobriti odlukama na Glavnoj skupštini sazvanoj za 31. kolovoza, grupaciju će preuzeti sa 718 zaposlenika, koliko ih je na ugovoru o radu prema najsvježijim podacima iz financijskog izvješća za prvo polugodište.
U tom je razdoblju, kako se vidi iz izvješća, Đuro Đaković ostvario značajan porast poslovnih prihoda, koji su na godišnjoj razini iznosili 280 milijuna kuna i povećani su za gotovo 51%.
U njihovoj strukturi dominantan udjel ima sektor Transporta, koji je zabilježio i najveći porast, a ostvario je gotovo 222 milijuna kuna prihoda, što je 74-postotno povećanje na godišnjoj razini. Taj segment donosi i najviše prihoda iz izvoza, pa generalno Đuro Đaković i ove godine oko 80% prihoda ostvari na stranim tržištima.
Segment Obrane u prvih šest mjeseci bilježi pad, kao i Industrije i energetike, no u upravi kompanije smatraju da je realno očekivati značajan porast prihoda u segmentu Obrane. U prvom polugodištu na tim je poslovima Đuro Đaković uprihodio oko 14 milijuna kuna, no zapravo očekivanja u ovom segmentu proizvodnje temelj će imati u poslu MORH-ove nabavke i modernizacije oklopnih vozila Bradley.
Kako je predviđeno, Đuro Đaković obavljat će njihovu obnovu, a prvi oklopnjaci trebali bi u Slavonski Brod stići u prvom tromjesečju iduće godine, dok bi prva grupa Bradley-a trebala biti operativna 2024., a svih 80-ak vozila trebalo biti obnovljeno i spremno za uporabu do 2026.
No, ne treba zaboraviti niti na činjenicu da budući vlasnici imaju veliko iskustvo i u obrambenom sektoru i da zbog geopolitičkih previranja proizvodnja u vojnoj industriji bilježi snažan porast. Do sada samozatajni budući vlasnici Strnad i Matera nisu izlazili u javnost s detaljima svojih planova za Đuru Đaković, tek se indirektno davalo do znanja da su primarno zainteresirani za proizvodnju vagona.
Konkretnu naznaku tog smjera može se iščitati i iz daljnjih koraka kojima se priprema konačan veliki ulazak čeških investitora, a u kojima se naglasak daje upravo na prijenos njihovih projekata transportnih vagona i okretnih postolja i njihove proizvodnje na Đuru Đaković.
Unosom, uz kapital u novcu, vrijednih ekskluzivnih i vremenski neograničenih prava nad intelektualnim vlasništvom na 25 različitih modela vagona i okretna postolja, Đuri Đakoviću pružit će se mogućnost novih poslova.
Postojeću ugovorenost poslova Uprava u financijskoj izvješću ocjenjuje zadovoljavajućom (310 milijuna kuna), no i sami priznaju da su izvori financiranja nepovoljni, neto kapital je negativan (295 milijuna kuna) i nema vlastitog kapitala.
Stoga prvi korak čeških investitora u preuzimanju će biti, kako je i predviđeno službenim programom restrukturiranja, unos kapitala u novcu, kako bi se posrnulom industrijalcu popravilo “krvnu sliku”.
Najveće češko ulaganje
U prethodnoj fazi provođenja ovog kompleksnog programa restrukturiranja, prije mjesec dana, država je preuzela potraživanja koje su banke imale u tvrtkama iz grupacije, te je na kraju procesa temeljni kapital završio na razini od 103 milijuna kuna.
Na novoj skupštini krajem kolovoza on će biti dodatno smanjen, točnije prepolovljen, kako bi se pokrili preneseni gubici iz ranijeg razdoblja, te će iznositi 51,5 milijuna kuna. Preostat će 800 tisuća kuna gubitaka, koje će se pokrivati s dobiti iz narednog razdoblja.
Samo smanjenje temeljnog kapitala provest će se spuštanjem cijene dionice s 10 na 5 kuna, te potom spajanjem dvije dionice u jednu nominalno vrijednu 10 kuna.
Idući korak bit će isključivanje prava prvenstva pri upisu novih dionica, kako bi DD Acquisitionu omogućilo da provede unos kapitala, i to 100 milijuna kuna u novcu i 131,9 milijuna kuna u pravima. Izdat će se nove dionice, koje će činiti 81,83 posto temeljnog kapitala, koji će na kraju ovog postupka biti na razini od 283,5 milijuna kuna.
Češki investitori do sada su uglavnom u Hrvatsku ulagali u turističkom sektoru, a premda su formalno Strnad i Matera već vlasnički prisutni u Đuri Đakoviću gotovo dvije godine (kupnjom 18-postotnog udjela od Nenada Bakića), njihovo skoro preuzimanje bit će i najveća investicija u proizvodnom sektoru iz te zemlje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Točno tako kolega, 100 milijuna kuna štete su uzrokovali malim dioničarima izmjenom obvezatne odluke koju je štampala Europska komisija. Kome tako nešto uopće može pasti na pamet, tako ići prevariti 4000 ili 5000 svojih sunarodnjaka, bolesna priča skroz
Autorica obrađuje samo Strnadija i Materu ,a ne dodiruje trećeg dioničara također češke investitore koji su odigrali ulogu smokvinog lista,te time nanijeli u suradnji sa Hanfom 100 milijunsku štetu malim dioničarima koji su godinama trpili politička postavljanja na rukovodece pozicije nesposobnih uhljeba(gle čuda jkonzzltantica Čeha je žena bivšeg direktora Đure).Počnite se baviti novinarstvom u interesu hrvatskih građana .
Uključite se u raspravu