Godina je za Amodo je, kao i za veliku većinu drugih tvrtki, bila iznimno dinamična. Poslovno okruženje i uvjeti su se promijenili posljedično novim regulativama vezanim za pandemiju. Tim promjenama smo se trebali brzo prilagoditi. Razdoblje usporenih prodajnih procesa kroz 2020. odlučili smo iskoristiti za unapređenje proizvoda i tehnologije.
Uz puno truda, rada i kapitala – uspjeli smo. Doveli smo Amodo tehnologiju do statusa najbolje InsurTech platforme u Europi, što je i potvrđeno nagradom Technology Leadership Award in the EU Market 2021 konzultantske kuće Frost & Sullivan.
U 2021. smo nastavili s daljnjim razvojem produkta i tehnologije, te se posvetili unapređenju modela rasta kompanije. Prodaja se više nije mogla odvijati na način kao prije pandemije. Tome smo doskočili i u 2021. ostvarili efektivan rast prihoda od 80%, te 210% rast ponavljajućih (eng. “recurring”) prihoda – što je jako bitno za daljnji investicijski potencijal Amoda.
U 2022. ulazimo u godinu novih izazova koji svoje temelje imaju u Covid pandemiji, Hrvatskim Nacionalnim ciljevima postavljenima u prošla dva desetljeća, ali i okolnostima koje su specifične za svaku tvrtku zasebno.
Očekujemo da će 2022. godina u poslovnom smislu biti snažno obilježena evolucijom u domeni upravljanja ljudskim resursima. “The Great Resignation” trend, kako su Forbes i Financial Times okarakterizirali 2021. godinu, zasigurno će se nastaviti. Trendovi globalizacije radne snage djelovali su na Hrvatsku i prije ulaska u EU, a taj je trend samo pospješen prošlih nekoliko godina.
Uz istovremeni rast hrvatskih IT kompanija, koji je u posljednjih godina doveo i do značajnijeg priljeva stranih investicija, na tržištu radne snage u domaćem IT sektoru došlo je doslovce do rata za talente.
Postavlja se pitanje hoće li Hrvatska imati iščekivane benefite od tih stranih investicija, ili će taj kapital otići u susjedne zemlje kroz outsourcing i nearshoring aktivnosti, kojima će hrvatske tvrtke morati pribjegavati s obzirom na nedostupnu radnu snagu u Hrvatskoj. Razvijanje naprednih metoda za održavanje zadovoljstva zaposlenika, u kontekstu rada od kuće, će bit će visoki prioritet cijelog hrvatskog IT sektora.
Ovo je posebno važno IT tvrtkama koje se bave razvojem vlastitih proizvoda i rješenja, jer je negativan efekt visoke fluktuacije zaposlenika kod njih znatno veći nego u tvrtkama koje se bave agencijskim IT poslovima.
Marijan Mumdžiev, suvlasnik i izvršni direktor Amoda