Brodarska kompanija Jadroplova izvijestila je u ponedjeljak da je od japanskog brodogradilišta preuzela tanker za prijevoz ukapljenog naftnog plina (LPG) Marko Marulić, što je šesti brod u njezinj floti, a prvi za prijevoz ukapljenog plina pod hrvatskom zastavom.
Kapacitet tog tankera je 7.500 prostornih metara stlačenog plina, dužine je 116,8 metara, širine 19 metara, a postiže brzinu od prosječno 13 čvorova, stoji u današnjoj objavi na Zagrebačkoj burzi.
Jadroplov nije danas izvijestio o vrijednosti tog posla, no ranije je na svojoj web stranici kompanija navela da je potpisala ugovor sa švicarskom tvrtkom Irus Holding o kupnji tog tankera za 25 milijuna dolara. To je šesti broj u floti Jadroplova i prvi u Hrvatskoj za prijevoz ukapljenog naftnog plina.
Inače, Vlada je 13. listopada dala prethodnu suglasnost Jadroplovu za kreditno zaduženje kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak, radi financiranja kupnje LPG broda. Riječ je o hipotekarnom kreditu na deset godina bez počeka, a iznos je 16,3 milijuna dolara ili do maksimalnog iznosa od 16,35 milijuna eura. Kamatna stopa je četiri posto za euro i 4,15 posto za dolar, a obje stope su fiksne.
Jadroplov je tim kreditom sufinancirao kupnju tog LPG broda, čija je gradnja završena u rujnu ove godine. Vlastitih sredstava uložio je 35 posto od ukupnog iznosa odnosno oko 8,8 milijuna dolara.
U vladi su tada istaknuli da je za taj LPG brod osigurano dugoročno zaposlenje na razdoblje od pet godina, uz ugovorenu vozarinu znatno veću od troškova iskorištavanja LPG broda, što predstavlja osnovnu razliku LPG broda u odnosu na brodove za rasuti teret. Jadroplov je, naime, ranije dogovorio trogodišnji najam broda s opcijskim produljenjem za još dvije godine, uz mogućnost povećanja dnevnog najma zbog prilagodbe porastu cijena.
Prvo komercijalno putovanje broda počinje sutra, iz Južne Koreje u Kinu, izvijestila je ta kompanija putem ZSE.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.koja je razlika između kule babilonske i hrvatske kule babilonske?
Hrvatska je pola metra visoka..
e al mora se čovik divit rvatskoj.. potsjeća me na onu seriju dinastija..
inače, i moj susid je preuzeja megane-a od francuske kompanije renault pa sad vozi ubera.. i to sa profitom!!
Uključite se u raspravu