Dokazali su da se u krizi može uzletjeti, slijedi nova ekspanzija

Autor: Marta Duić , 27. svibanj 2016. u 09:08
Foto: Prima

Prima grupa otkriva pojedinostinovoga petogodišnjeg poslovnog plana.

Samo u Europi godišnja prodaja namještaja dosegnula je 100 milijardi eura i neupitno je da proizvođači “ratuju” kako bi svojim brendovima osigurali što isplativiji plasman.
Da i Hrvatska u toj utakmici ima dobru postavu dokazuje i Prima grupa u čijem je sastavu čak 8 tvornica koje proizvode namještaj za dvije vlastite maloprodajne mreže, u Hrvatskoj i Makedoniji, ali i maloprodajne lance u Europi. O snazi brenda dovoljno govori podatak da u inozemstvo odlazi 30% proizvodnje, ali i činjenica da su u krizi, uspjeli ne samo preživjeti, već i ostvariti dvoznamenkast rast. “Iako je bilo izuzetno turbulentno za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, Prima grupa je uspijevala ostvarivati odlične rezultate i na domaćem i na izvoznim tržištima. Vjerujemo da tajna leži u strateškom poslovnom modelu koji nas diferencira u odnosu na konkurente. Prima grupa je potpuno vertikalno integriran sustav što je u segmentu namještaja rijetkost i u svjetskim
razmjerima.

U svojim rukama držimo cijeli proces, od ideje i dizajna, preko proizvodnje do isporuke i montaže”, otkrivaju u kompaniji koja sama proizvodi više od 90% proizvoda koje nudi u svojim salonima. Ne libe se priznati da takav poslovni model sa sobom nosi i brojne opasnosti, no uvjeravaju da im je, s druge strane, pružio mogućnost brže reakcije i bolje kontrole. “A to se pokazalo ključnim za uspjeh”, tvrde.

Posljednjih godina stjeće se dojam da se ozbiljno radi i na imidžu kompanije i prezentaciji proizvoda. Na pitanje je li to potaknula i sve jača konkurencija, odgovaraju: “Konkurencija na domaćem tržištu namještaja danas je iznimno jaka. Sam ulazak novih konkurenata nije neposredno utjecao na razvoj brenda Prima, ali ima određeni utjecaj na pozicioniranje brenda kod određenih segmenata kupaca. Dojam o ozbiljnom pristupu brendiranju je točan, radi se o prirodnom sljedećem koraku u našem poslovnom modelu. Odlučili smo prvo kreirati, a zatim se i pozicionirati u segmentu ‘pametne kupnje’”, navode i pojašnjavaju da se taj pojam u prvom redu odnosi na činjenicu da kupac namještaj kupuje praktično direktno od proizvođača, a nude mu se cjelokupna rješenja za opremanje životnog prostora. Postoje li po pitanju brendiranja u planu neki noviteti ne otkrivaju detaljno, ali vele da će se ozbiljnije posvetiti “e-commercu” te razvoju brenda proizvoda od autohtonog slavonskog hrasta.

Dio je to petogodišnjeg plana ekspanzije Prima grupe koju je nedavno najavio i sam vlasnik Renato Radić, a njegovi suradnici preciziraju da bi se ona u prvom redu trebala očitovati organskim rastom. “S postojećim kapacitetima i njihovom sinergijom imamo kvalitetnu podlogu za znatan rast prodaje, u prvom redu na izvoznim tržištima. O širenju vlastite maloprodajne mreže u Hrvatskoj i Makedoniji također razmišljamo i to prema zapadnim tržištima, pa bi prirodan prvi korak trebala biti Slovenija”, otkrivaju. Što se tiče izvoza, zahvaljujući naporima i investiranju u R&D i nastup na europskim tržištima kroz prezentiranje na najznačajnijim sajmovima, prodaja konstantno raste dvoznamenkastim stopama. Trenutno surađuju s najvećim maloprodajnim lancima u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Češkoj, Slovačkoj ali i Rumunjskoj, Grčkoj pa čak i Izraelu.

 

O JAČINI BRENDA

DOVOLJNO GOVORI PODATAK DA U INOZEMSTVO ODLAZI 30 POSTO PROIZVODNJE PRIMA GRUPE
 

SURAĐUJU

S NAJVEĆIM MALOPRODAJNIM LANCIMA U EUROPI, PA ČAK I IZRAELU,A IZVOZNA TRŽIŠTA VAŽAN SU DIO NJIHOVA PETOGODIŠNJEG PLANA.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close