vezano za Brodogradilišta Viktor Lenac i 3. Maj, naručitelj odnosno izvođač zaključili su ugovor o gradnji dva pontona kojim će Lenac zamijeniti dva postojeća pontona Doka 11 (od ukupno 9), u svrhu njegove obnove, kako se navodi se u zajedničkoj obavijesti ovih kompanija na Zagrebačkoj burzi.
Vrijednost ugovorenih radova i isporuka na izgradnji pontona iznosi blizu 7 milijuna eura, s time da je nabavka osnovnog čeličnog materijala i strojarske opreme pontona (cjevovodi, pumpe, ventili i slično) obveza Lenca, što znači da se ugovor odnosi na radove koje će obaviti 3. Maj za što pak ugovoreni rok iznosi 10 mjeseci od isporuke osnovnog materijala.
Plutajući dok 11, inače izgrađen u prvoj polovici 20. stoljeća te dopremljen iz SAD-a svojedobno u Lenac, najveći je od ukupno tri doka u sastavu tvrtke. Upravo zbog svoje veličine i kapaciteta donosi oko trećinu prihoda remontnom brodogradilištu pa je izuzetno značajna njegova komponenta za održivo poslovanje kompanije u većinskom vlasništvu talijanske grupacije Palumbo. Štoviše, obnova najprihodovnijeg doka pokazuje se kao nasušna potreba, odnosno kao alternativa gradnji novog doka. Opcija obnove prevagnula je naspram prvotno planiranog projekta gradnje novog doka od čega je, podsjetimo, remontno brodogradilište odustalo, ukratko, jer takav projekt ne bi moglo samostalno realizirati.
Konkurentska prednost
Ujedno, ovim projektom Lenac kani osigurati svoju konkurentsku prednost na dinamičnom tržištu remonta i brodskih rekonstrukcija, uključivo nove potencijalne poslove za potrebe brodova u poslovanju vezano za LNG terminal u Omišlju kao i vezano za novi kontejnerski terminal u riječkoj luci na Zagrebačkoj obali. Također, slijedom aktualne informacije, odnosno nastavka suradnje Lenca i riječkog 3. Maja na projektu koji je od izuzetne važnosti za unaprjeđenje poslovanja Lenca, na tržištu se nagađa i glede mogućnosti da se ta dva škvera čak čvršće povežu, primjerice kroz moguće jednu novu poslovnu zajednicu u čemu bi navodno značajnu ulogu mogao imati vlasnik Lenca.
Remontno brodogradilište ima između 60 i 70 projekata remonta i preinaka brodova, dok je prema zadnjim informacijama u škveru 10-ak brodova na remontu. To znači dovoljno posla za 330 zaposlenika, a ovisno o zaposlenosti i potrebama Lenca angažira se i 100 do 500 radnika kooperantskih tvrtki. Prema predsjednici Uprave Sandri Uzelac, rade remonte za flotu Jadrolinije, za američku ratnu mornaricu kao i brojne jahte i brodove koji dolaze doslovno iz cijelog svijeta tako da čak 90% prihoda kompanija generira na inozemnom tržištu.
Prijelomna faza
“Ovaj ugovor je proizišao iz dugogodišnje uspješne suradnje 3. Maja i Viktora Lenca na nizu projekata, a omogućava i nastavak egzistencije 3. Maja kroz premošćivanje sadašnje faze koja je za nas prijelomna u razvojnom smislu”, kaže direktor brodogradilišta 3. Maj Edi Kučan.
U tehničkom smislu također projekt je zanimljiv, jer kako navodi dva pontona, svaki težine od po oko 1700 tona koje će izgraditi u 3. Maju, vezuju se na dijelove doka koji će ostati od prijašnje konstrukcije.
“Lenac će nam uz materijal isporučiti i svu dokumentaciju koja je neophodna našem brodogradilištu da bi izgradili dva nova pontona i očekujem da ćemo s radovima početi krajem svibnja”, kaže Kučan.
Dodaje da 3. Maj ima ukupno 677 zaposlenika, od čega pak svakodnevno u škveru radi oko 520 ljudi s prosjekom blizu 50 godina.
“Pokušat ćemo ponovo vratiti mladost u škver”, najavljuje Kučan dodajući “moguće i tijekom ove godine sukladno određenim aktivnostima koje su u tijeku o čemu će biti više riječi brzo, odnosno već ovog proljeća”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu