‘Dobrom strategijom izbjegli smo nestašice opreme, pripremamo novi web shop’

Autor: Poslovni.hr , 05. siječanj 2000. u 06:33
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Marko Cvetkovski, direktor Instar informatike, o poslovanju u krizi i novim planovima.

Nestašica informatičke opreme i elektronike u svijetu, kao i manjak kvalificiranih radnika samo su neke od posljedica pandemije u ovoj tržišnoj niši.

No, ovom globalnom izazovu uspješno odolijeva hrvatska tvrtka Instar informatika, čiji se direktor Marko Cvetkovski u razgovoru za Poslovni dnevnik osvrnuo na svoj poduzetnički početak, dobre poslovne rezultate i uspjeh tvrtke u krizno vrijeme, te na daljnje ciljeve i planove.

U poduzetništvo ste zakoračili s 23 godine kada ste od roditelja preuzeli tvrtku bijele tehnike i okrenuli se prodaji računalne opreme, i to 2008. godine kada je počela ekonomska kriza, povećavši dobit za 300 posto. Je li bilo izazovno u takvo vrijeme debitirati u poduzetništvu?
Svaka je kriza zapravo prilika za nešto novo jer krize nas potiču na poduzetništvo i kreativnost. Uvidio sam da u Hrvatskoj postoji tržišna niša u kojoj bismo mogli zauzeti značajnu poziciju i odlučio okušati sreću. Sa srećom to zapravo ima najmanje veze jer prije svega morate imati jasan poslovni plan, a ja sam ga imao od samog početka.

Promijenili smo ime tvrtke, potpuno izmijenili asortiman, pokrenuli web stranicu i krenuli s oglašavanjem putem interneta. Već u prvih pet mjeseci ostvarili smo rast prodaje od 100 do 200 posto.

Koliko se situacija mijenjala u vašoj branši do danas?
U ovoj branši jedina konstanta s kojom pouzdano možete računati je promjena. Zadnjih 13 godina koliko smo na tržištu raste broj poduzetnika, država se polako otvara pravom tržišnom gospodarstvu i još je potrebno imati puno strpljenja za biti poduzetnik kod nas.

No, zahvaljujući ulasku u Europsku uniju otvorile su se brojne mogućnosti za razvoj, kako poduzetništva generalno, tako i u mojoj branši.

Lakše dolazimo do kupaca, međunarodna konkurencija tjera nas na vrhunsku uslugu i učestalo praćenje trendova. Ako se niste spremni brzo prilagoditi novonastalim situacijama na dinamičnom tržištu informatike, šanse za uspjeh su vam jako male.

140

milijuna kuna premašio je u pandemijskoj 2020. prihod Instar informatike

Čime se sve bavi Instar informatika?
Primarno se bavimo prodajom informatičke opreme putem poslovnica u četiri grada i stalno rastućeg webshopa. Veliku pažnju polažemo i na odnos s kupcima kojima se u svakom trenutku trudimo pružiti izvrsnu uslugu, od savjeta i odabira željenog artikla do brze dostave u sve kutke Hrvatske.

Putem naših domaćih i inozemnih partnera uvijek se trudimo tržištu ponuditi najkvalitetniju i najtraženiju robu po izuzetno konkurentnim cijenama. Volimo za sebe reći da smo one-stop-tehnoshop u kojem ćete dobiti apsolutno sve, bilo da kupujete kao privatna osoba ili poslovni subjekt. U stanju smo ponuditi rješenja za sve (ne)zamislive situacije.

Tko su vaši klijenti? Planirate li širenje, otvaranje novih poslovnica?
Naši klijenti su svi jer danas svakome treba dobra računalna oprema, no najčešće nas posjećuju ljudi koji se već razumiju u tehnologiju i trebaju neki novi dio opreme. Ponosni smo što imamo veliku bazu odanih kupaca koja je svakim danom sve brojnija, tržište nas sve više prepoznaje.

Naša kvalitetna i brza usluga te brojne pogodnosti konstantno privlače nove kupce. Zadnju poslovnicu otvorili smo ove godine u svibnju u Zadru i zasad nemamo u planu otvarati nove, ali zato planiramo razna unapređenja naših usluga.

U svijetu vlada nestašica informatičke opreme i elektronike, ali i radnika. Kakve su vaše prognoze i kako se Instar informatika bori s ovim problemom?
Istina je da je danas sve teže naći dobrog radnika, no mi u Instaru imamo vrlo motivirane i vrijedne ljude koji su s nama godinama. Što se tiče opreme, pandemija je iz korijena promijenila način poslovanja, druženja, učenja, pa je naglo porasla potražnja svih oblika računalne opreme.

Redovitim praćenjem potražnje i strateškim pristupom eliminiramo eventualnu nestašicu opreme i sve dijelove nabavljamo u relativno kratkom roku pa se nismo susretali sa značajnom nestašicom dosad.

S obzirom na izazove, kakvi su bili poslovni rezultati u 2021. godini, u usporedbi s godinom prije?
Kako sam ranije naveo, pandemija je zapravo pozitivno utjecala na naše poslovanje iako na samom početku svega ovoga nitko nije mogao znati u kojem smjeru će se stvari odviti. Od prvih dana našeg poslovanja zapravo funkcioniramo u online svijetu.

U skladu s generalnim prelaskom na online u pandemiji, rasli su i naši prihodi. U 2019. iznosili su 131.875.944,00 kuna, 2020. porasli su na 140.011.831,00 kuna, a stanje prihoda na dan 30. rujna 2021. bilo je 105.499.927,00 kuna.

Daljnji ciljevi i planovi?
U skladu s filozofijom stalne promjene i prilagodbe, u narednim mjesecima pripremamo brojna unapređenja u svim segmentima poslovanja, od potpuno novog webshopa, boljih logističkih rješenja koja će rezultirati bržom i kvalitetnijom dostavom, automatizacije sklapanja PC računala što bi dodatno ubrzalo našu proizvodnju personaliziranih računala sklopljenih za svakog kupca individualno prema njegovim željama i još mnogo toga. Čeka nas iznimno zanimljiva i dinamična godina, veselimo se svim izazovima.

Komentirajte prvi

New Report

Close