Visoka inflacija zbog divljanja energenata i rata u Ukrajini, snažno su pritisnuli gospodarstva Europe, ali i životni standard građana što osjećaju maloprodajni lanci. U redovnim, a pogotovo izvanrednim tržišnim okolnostima, naglasak je na inovacijama i pažljivom vaganju što, kada i kako ponuditi kupcima i uz kakvu poruku.
U jednom od vodećih maloprodajnih lanaca Studencu, koji je zadnje četiri godine u snažnoj ekspanziji, fokus su usmjerili na kontinuirane inovacije na području digitalnih tehnologija za veću vrijednost kupcima.
S namjerom da uspješno implementiraju trendove i pojačaju učinkovitost, pokrenuli su centar izvrsnosti Studenac Digital za najnaprednije korištenje analitike i upravljanje podacima. Ambiciozan cilj koji njime žele ostvariti je postati lider u digitalnim inovacijama u maloprodajnom sektoru.
Trenutno je Studenac u procesu zapošljavanja vrhunskih stručnjaka, poput znanstvenika i inženjera podataka, koji će činiti interdisciplinarni tim i okosnicu učinkovitog upravljanja podacima.
Zbog široko rasprostranjene maloprodajne mreže Studenca, taj lanac ima različite potrebe pa se s tom digitalnom jedinicom mogu spremnije i fokusiranije usmjeriti prema specifičnim potrebama kupaca. U tom smislu upravo dostupnost velike baze podataka omogućuje optimizaciju ponude zahvaljujući kojoj će
Studenac moći podići kvalitetu korisničkog iskustva. Zahvaljujući tome Studenac postaje organizacija snažno vođena podacima, a podatke i analitiku u kompaniji vide kao značajan korak bliže kupcima, ali i kao sredstvo kako bi cjelokupno poslovanje učinili još agilnijim i učinkovitijim.
Inovativan program vrijednosti
Svjesni da je ‘opipavanje pulsa’ potreba i želja kupaca kontinuirani angažman, Studenac intenzivno radi na uvođenju novih i unaprjeđenju postojećih aktivnosti. To podrazumijeva ulaganja u inovacije i digitalizaciju te razvoj kvalitetnih suradnji kako bi se pozicionirao kao najbolji izbor u svakom susjedstvu u kojem je prisutan, i reći će, kao onaj koji odgovara na potrebe kupaca kada trebaju – ‘i sitno i bitno’.
Jedna od takvih aktivnosti je i ‘Moj Studenac’, program vjernosti u obliku suvremene mobilne aplikacije koja kupcima donosi veću vrijednost nagrađujući njihovu vjernost u izboru tog maloprodajnog lanca. Program vjernosti nagrađuje redovitu kupnju jer uz skeniranje kartice pri svakoj transakciji kupci skupljaju bodove koje potom mogu zamijeniti za kupon za popuste, a bodove mogu podijeliti i s bliskim osobama ili ih donirati nekoj od udruga.
Zahvaljujući podacima koje će putem kartica prikupljati i analizirati, Studenac će svojim vjernim kupcima na taj način otvoriti lepezu personaliziranih pogodnosti. Primjerice, korisnicima aplikacije na raspolaganju su i različite pogodnosti poput posebno kreiranih akcija, nagradnih natječaja, mogućnosti pregleda aktualnih kataloga te uvida u lokacije njima najbližih prodavaonica Studenca.
Dodatni iskorak prema kupcima kompanija je učinila u srpnju potpisavši ugovor o suradnji s Woltom, jednom od vodećih europskih platformi za dostave. Jedinstvena suradnja na domaćem tržištu osmišljena je kroz pokretanje zajedničke online prodavaonice zatvorenog tipa, poznate pod imenom “dark store”. Koncept “dark store” podrazumijeva da kupci mogu naručiti proizvode isključivo putem platforme za dostavu, u ovom slučaju Wolt aplikacije.
U tom partnerstvu Studenac osigurava proizvode i opremu, dok Wolt pruža uslugu logistike i dostave robe. Ograničenja kretanja u pandemiji i snažan vjetar u leđa digitalizaciji, ali i okretanje kupaca internetskoj trgovini, odškrinula su vrata i toj vrsti inovacija.
U konkretnom slučaju suradnje Studenca i Wolta, dvije kompanije preklapaju svoje ključne djelatnosti kako bi zajedničkim snagama udovoljile zahtjevima svojih suvremenih kupaca i poslovanja. Dosadašnja uspješna suradnja proširena je tim unaprijeđenim konceptom da bi se kupcima pružila kvaliteta usluge koju u tom obliku domaće tržište nije poznavalo.
Studenac je u kolovozu otvorio i prvu suvremenu ‘pop-up’ prodavaonicu u kampu u Novigradu još jednom demonstrirajući spretno korištenje prednosti malih formata koji objedinjuju pozicioniranje na ključnim lokacijama s pomno osmišljenom ponudom korak do kupca.
Koncept se temelji na modernoj, jednostavnoj i efektnoj strukturi koja maksimalno koristi prostore manjih dimenzija pridonoseći ugodnom iskustvu kupnje. Zanimljivo je da je jedinica mobilna što omogućuje njezino premještanje ovisno o potrebama i fluktuaciji ljudi, na taj način udovoljavajući potrebama zajednice.
Iz kompanije ističu da je to opipljiv primjer inovativnosti u poslovanju – otvaranje potpuno drukčije prodavaonice koja slijedi principe ‘proximity’ formata, (engl. u blizini), a obogaćena je ponudom nestandardnog ‘TO GO’ asortimana. Jedna od istaknutih značajki prodavaonice, naime, upravo je pomno odabrani asortiman temeljen na posebno paketiranim proizvodima za brzo konzumiranje.
Studenac je u posljednje tri godine praktično utrostručio svoju prodajnu mrežu prešavši 1000 prodavaonica, a prisutan je u gotovo svim županijama. Točka strateškog zaokreta za kompaniju bila je 2018. od kada uz podršku novog vlasnika snažno organski i akvizicijama raste. Zahvaljujući specifičnostima malih formata i razvijenom ‘proximity’ konceptu ima jedinstvenu tržišnu poziciju, a i dalje ih krasi dobrosusjedski karakter.
U prvom kvartalu Studenac je preuzeo dubrovački lanac Pemo, a sredinom travnja slunjski Kordun. Početkom svibnja Studenac je akvizirao Duravit trgovina na području Pule, no potez koji je najviše doprinio rastu je akvizicija kutinske Lonije s 300 prodavaonica u šest županija i Zagrebu s više od 1400 zaposlenika. Prema broju prodavaonica Studenac se profilirao u vodeći domaći maloprodajni lanac i zapošljava više od 5500 djelatnika.
Naglasak na izvrsnosti
”Digitalna transformacija naš je novi strateški smjer kako bismo napravili još jedan korak bliže kupcima, ali i povećali učinkovitost cjelokupnog poslovanja. Studenac već sada u svom inovativnom ‘proximity’ formatu nema izravnu konkurenciju, a intenzivno ćemo nastaviti obogaćivati ponudu prema specifičnim potrebama kupaca”, kaže Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca. Dodaje da nastavljaju s ulaganjem u inovativnosti poslovanja i razvoj aktivno osluškujući dinamično tržište i tražeći prilike da čim uspješnije odgovore na potrebe kupaca.
”Nakon što je Studenac od 2018. gotovo utrostručio veličinu prodajne mreže i prešao brojku od 1000 prodavaonica diljem Hrvatske, više nego ikada postali smo svjesni kako moramo iskoristiti sve prednosti digitalnih tehnologija da bismo našim kupcima pružili veću vrijednost. Napredna analitika nudi veliku priliku za razvoj u dinamičnoj industriji maloprodaje.
Upravo zbog realizacije razvojnih planova pokrenuli smo naš centar izvrsnosti Studenac Digital, za najnaprednije korištenje analitike i upravljanje podacima s ciljem da postanemo lider u digitalnim inovacijama u maloprodajnom sektoru. Ujedno, težimo i tome da brojnim aktivnostima, poput Programa vjernosti ‘Moj Studenac’, njegujemo kvalitetne odnose s našim dosadašnjim vjernim kupcima te gradimo povjerenje s novima. U Studencu naglasak stavljamo na izvrsnosti i predanosti u odnosu s kupcima, njihovom zadovoljstvu te ugodnom i pozitivnom iskustvu u kupnji”, zaključuje Senczuk.
* Sadržaj omogućio Studenac