Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Digitalizirani TV signal jača izvoz Zagrebačke pivovare

Autor: Darko Bičak
04. listopad 2010. u 22:00
Podijeli članak —

U Zapiju navode da su samo u godinu dana povećali izvoz u Sloveniju za 80 posto, i to posebno ‘premium’ brendova Becksa i Stelle Artois

Zagrebačka pivovara ima velike planove za izlazak na prekooceanska tržišta, prije svega Australije i Kanade. Prvi kontakti su već uspostavljeni, a prošli tjedan na Sajmu zapadne Australije u Perhu, na kojem je Hrvatska bila zemlja partner, Zapi je nastupio s jakom marketinškom ekipom. Osim toga na sajmu je Ožujsko bilo i službeno pivo. Kako pojašnjava Ivan Zajšek, menadžer izvoza u Zapiju, u tim je zemljama zbog značajnog udjela hrvatske dijaspore i razvoja medija znatno porastao interes za Ožujskim pivom.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Jaki oglašivači
“Prije nekoliko mjeseci obratio nam se hrvatski konzul u Perthu koji nas je pozvao da se predstavimo na najvažnijem tamošnjem sajmu, koji je pandan našem Velesajmu. Kako smo već imali planove za izlazak na odabrana inozemna tržišta, tu ideju smo realizirali”, kazao je Zajšek. U Zagrebačkoj pivovari naglašavaju da je veliku ulogu u popularnosti Ožujskog i ostalih hrvatskih piva igrala digitalizacija televizijskog programa kojom je omogućeno jednako praćenje hrvatskih televizija, kako u samoj Hrvatskoj, tako i u svakom kutku svijeta. Budući da su pivovare među najjačim oglašivačima, marketinški efekt se osjetio i u dalekom inozemstvu. U kojem cjenovnom razredu će se Ožujsko pivo na tim tržištima nalaziti određivat će lokalni distributer, barem za sada, pojašnjava Ivan Zajšek. U pivovari su svjesni da će zbog troškova transporta prosječni put kontejnera iz Zagreba do Sydneya traje 40-ak dana, cijena morati biti nešto viša od jeftinih lokalnih brendova. No i prije izlaska na prekooceanska tržišta Zapi je pojačao izvozne napore u regiji i Europi. Lanjskim odvajanjem od AB InBeva i ulaskom u novu srednjoeuropsku pivarsku grupu StarBev proširena je njihova “jurisdikcija” nad regionalnim tržištem. Područje BiH je i prije bilo tradicionalno tržište za hrvatske pivovare. No novim ustrojem je pojačana Zapijeva uloga u Sloveniji. Zajšek navodi da je samo u godinu dana izvoz u Sloveniju porastao 80 posto.

Zagrebačka pivovara ima velike planove za izlazak na prekooceanska tržišta, prije svega Australije i Kanade. Prvi kontakti su već uspostavljeni, a prošli tjedan na Sajmu zapadne Australije u Perhu, na kojem je Hrvatska bila zemlja partner, Zapi je nastupio s jakom marketinškom ekipom. Osim toga na sajmu je Ožujsko bilo i službeno pivo. Kako pojašnjava Ivan Zajšek, menadžer izvoza u Zapiju, u tim je zemljama zbog značajnog udjela hrvatske dijaspore i razvoja medija znatno porastao interes za Ožujskim pivom.

Jaki oglašivači
“Prije nekoliko mjeseci obratio nam se hrvatski konzul u Perthu koji nas je pozvao da se predstavimo na najvažnijem tamošnjem sajmu, koji je pandan našem Velesajmu. Kako smo već imali planove za izlazak na odabrana inozemna tržišta, tu ideju smo realizirali”, kazao je Zajšek. U Zagrebačkoj pivovari naglašavaju da je veliku ulogu u popularnosti Ožujskog i ostalih hrvatskih piva igrala digitalizacija televizijskog programa kojom je omogućeno jednako praćenje hrvatskih televizija, kako u samoj Hrvatskoj, tako i u svakom kutku svijeta. Budući da su pivovare među najjačim oglašivačima, marketinški efekt se osjetio i u dalekom inozemstvu. U kojem cjenovnom razredu će se Ožujsko pivo na tim tržištima nalaziti određivat će lokalni distributer, barem za sada, pojašnjava Ivan Zajšek. U pivovari su svjesni da će zbog troškova transporta prosječni put kontejnera iz Zagreba do Sydneya traje 40-ak dana, cijena morati biti nešto viša od jeftinih lokalnih brendova. No i prije izlaska na prekooceanska tržišta Zapi je pojačao izvozne napore u regiji i Europi. Lanjskim odvajanjem od AB InBeva i ulaskom u novu srednjoeuropsku pivarsku grupu StarBev proširena je njihova “jurisdikcija” nad regionalnim tržištem. Područje BiH je i prije bilo tradicionalno tržište za hrvatske pivovare. No novim ustrojem je pojačana Zapijeva uloga u Sloveniji. Zajšek navodi da je samo u godinu dana izvoz u Sloveniju porastao 80 posto.

Okrenuti prema BiH
“Kako na slovenskom tržištu postoje jake marke piva iz Uniona i Laškog, pronašli smo poslovnu nišu u ‘premium’ brendovima Becks i Stela Artois”, kazao je Zajšek. U Zapiju prošlih godina, osim tržišta BiH, nisu previše pozornosti posvećivali izvozu. Tako u proteklom razdoblju izvoz nije obuhvaćao više od pet posto ukupne prodaje pivovare. S novim usmjerenjem, tvrdi Zajšek, treba očekivati da će izvoz porasti.

Udjeli

Izvozni lider je Karlovačko pivo
Karlovačka pivovara Heineken najveći je hrvatski izvoznik piva s udjelom od oko 50 posto hrvatskog izvoza ovog napitka. Karlovačka pivovara svoje proizvode, uglavnom Karlovačko, izvozi u Australiju, Austriju, BiH, Njemačku, SAD, Sloveniju, Švedsku i Švicarsku. U koprivničkom Carlsbergu navode pak da 25 posto njihove proizvodnje ide u izvoz, i to uglavnom u Mađarsku, Srbiju, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu.

Autor: Darko Bičak
04. listopad 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close