Posljednjih godina mijenja se pristup u dizajnu ureda kako bi radni prostori postali mjesto inspiracije i produktivnosti. Poslodavcima postaje sve više jasno da ulaganje u zaposlenike iznosi oko 90% ukupnog troška poslovanja, što ih čini njihovom najvažnijom „imovinom“.
Sve više se usredotočuju na dizajn radnog mjesta koje privlači talente, zadržava visoko kvalitetne zaposlenike i unaprjeđuje performanse organizacije.
Uredi moraju zadovoljiti želje zaposlenika koji ih ponekad koriste za sastanke ili konferencije, a ponekad za suradnju ili neformalni brainstorming.
Bežično upravljanje
Pametne zgrade više nisu samo trend, one postaju stvarnost. Organizacije moraju maksimizirati napore u održivosti, a pritom zaštititi zaposlenike.
Prijelaz na pametnu zgradu ili ured ponekad se čini obeshrabrujućim, ostavljajući dojam da su potrebna značajna ulaganja i upuštanje u nepoznato. Rasvjeta se nalazi svugdje gdje i ljudi pa je idealan medij za prijenos podataka.
Signify je odlučio iskoristiti najnoviju tehnologiju rasvjete koja može put prema pametnoj zgradi učiniti lakim i isplativim na način da se sustav može nadograditi ‘horizontalno’ povećavanjem broja povezanih proizvoda te ‘vertikalno’ povezujući ih u „cloud“, u bilo koje vrijeme. Tako je, kao odgovor na potrebe korisnika, nastalo bežično rješenje Interact Pro.
Njegova se temeljna razina naziva Foundation, a uključuje svjetiljke, senzore i tipkala. To je sustav koji pomaže u ostvarenju ušteda energije i ciljeva održivosti, koristeći samo mobilnu aplikaciju za korištenje rasvjete, prilagođenu svakom korisniku bez IT podrške.
Interact Pro nudi dvije razine dogradnje pri čemu se ne mijenja arhitektura rasvjete, samo se dodaju komunikacijske jedinice koje šalju sustav u IoT, odnosno „cloud“.
Razina Interact Advanced, osim osnovnog upravljanja rasvjetom, u besplatnoj mobilnoj aplikaciji i upravljačkoj ploči prikazuje izvještaje poput statusa rasvjete i potrošnju energije, a istovremeno omogućuje individualno postavljanje rasvjetnih scena.
Podaci o kvaliteti ambijenta
Najviša razina dogradnje, Interact Enterprise sadrži široku paletu aplikacija koje pomažu u svakodnevnom poslovanju izvan granica osvjetljenja.
Pametni senzori osim tradicionalnih funkcija vezanih za osvjetljenje, osiguravaju podatke i o kvaliteti ambijenta: temperature prostora, relativne vlažnosti zraka, navigaciju, okvirni broj ljudi u prostoru, razinu buke i sl. Analizirani podaci prikazuju se na mobilnim aplikacijama ili upravljačkoj ploči.
Prikaz je čitljiv, pouzdan i atraktivan, radi postizanja pravovremenih reakcija korisnika. Moguće je prilagoditi atmosferu u ambijentu prema vlastitim potrebama, službe za održavanje zgrade mogu kvalitetnije planirati pripremu, čišćenja i sterilizaciju prostora, a vlasnici zgrada mogu s udaljene lokacije pratiti funkcioniranje zgrade u realnom vremenu koja uz periodične izvještaje pomaže u donošenju odluka o budućem poslovanju.
Gore navedeno moguće je korištenjem Workspace aplikacije koja nudi i digitalne karte s podacima o zauzetosti u stvarnom vremenu te poziciju korisnika kojeg se može usmjeriti do određenog dijela zgrade, izbjegavajući područja s velikom koncentracijom ljudi. Omogućuje i bolje usmjeravanje ljudi u slučaju nužde.
Dodatna snaga povezanog sustava uključuje i opciju korištenja API-a (Application Programming Interface) koji otvaraju neograničene mogućnosti korištenja prikupljenih i analiziranih informacija u oblik koji odgovara korisnicima, a osigurava konstantno optimiziranje poslovanja sad i u budućnosti.
Mnoge tvrtke prigrlile su rješenja povezane rasvjete i sve češće se odlučuju na dodatne analize podataka što im daje maksimalni uvid i mogućnost optimizacije unutar prostornih ili ljudskih kapaciteta.
Povezana rasvjeta ključna je za garanciju udobnosti i fleksibilnosti prostora u novom i hibridnom načinu rada, a stvaranje privlačnog okruženja ključno je za angažman talenata i visoku produktivnost zaposlenika.
* Sadržaj omogućio Signify