Najveći svjetski proizvođač pića, britanski Diageo, objavio je u četvrtak kako mu je polugodišnja dobit prije oporezivanja porasla za 12 posto na 2,2 milijarde funti. Prihodi od prodaje porasli su pet posto na gotovo 10 milijardi funti. Najpoznatije robne marke u portfelju Diagea su pivo Guinness, votka Smirnoff te viski Johnny Walker. Unatoč slabijoj potražnji na razvijenim tržištima, proizvođačima alkohola relativno dobro ide. Za rast prodaje i dobiti ponajviše su zaslužna tržišta u razvoju jer zapadna Europa i Sjedinjene Države još uvijek pokazuju znakove slabašne potražnje. U trendu razvijenih tržišta je i Hrvatska u kojoj je u prvih šest mjeseci zabilježen pad potrošnje od 19%, a domaće proizvodnje za 28%.
Uspjelo restrukturiranje
Diageo 34 posto svoje prodaje ostvaruje na američkom tržištu, a 25 posto na europskom tržištu, uključujući i Veliku Britaniju. No, tvrtka je zabilježila značajan rast prodaje na području Južne Amerike, Afrike i Azije što im je donijelo gotovo trećinu ukupnih prihoda. Tako su na kineskom tržištu izgradili i učvrstili svoju poziciju, ponajviše s viskijem Johnny Walker, a veliki udjel ponude viskija Diageo drži i u Južnoj Americi. Afrika je naklonjenija pivu Guinness i Tusker. Globalna tržišna izloženost daje nadu da će se rast nastaviti i u budućnosti, poručili su iz kompanije. Diageo je u posljednjih godinu dana proveo plan restrukturiranja kojim su troškovi smanjeni za 120 milijuna funti. No, rezanje troškova uključivalo je i otpuštanje radnika, pa je tako iz glasgovske destilerije Port Dundas i punionice u Kilmanrocku ukupno otišlo 700 radnika. S druge strane, otvorena je nova punionica piva u koju je uloženo 86 milijuna funti i otvoreno 400 novih radnih mjesta. Značajan uteg u Diageovom poslovanju predstavljao je i skok svjetskih cijena sirovina, poput pšenice i ječma. Međutim, tvrtka je ugovorila fiksne cijene za većinu sirovina, stoga ne očekuje na tom planu značajniji utjecaj na dobit, kazao je za BBC izvršni direktor Paul Walsh.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Na ovakve “loše” vijesti obično cijene dionica odu gore….? Hm…….
Uključite se u raspravu