Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Diageo uvećao prihode i dobit, Badel 1862 tone sve dublje

Autor: Tomislav Pili, Darko Bičak
26. kolovoz 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Hrvatska prati trend zapadne Europe i Sjedinjenih Američkih Država, gdje i dalje pada potrošnja alkoholnih pića

Najveći svjetski proizvođač pića, britanski Diageo, objavio je u četvrtak kako mu je polugodišnja dobit prije oporezivanja porasla za 12 posto na 2,2 milijarde funti. Prihodi od prodaje porasli su pet posto na gotovo 10 milijardi funti. Najpoznatije robne marke u portfelju Diagea su pivo Guinness, votka Smirnoff te viski Johnny Walker. Unatoč slabijoj potražnji na razvijenim tržištima, proizvođačima alkohola relativno dobro ide. Za rast prodaje i dobiti ponajviše su zaslužna tržišta u razvoju jer zapadna Europa i Sjedinjene Države još uvijek pokazuju znakove slabašne potražnje. U trendu razvijenih tržišta je i Hrvatska u kojoj je u prvih šest mjeseci zabilježen pad potrošnje od 19%, a domaće proizvodnje za 28%.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Uspjelo restrukturiranje
Diageo 34 posto svoje prodaje ostvaruje na američkom tržištu, a 25 posto na europskom tržištu, uključujući i Veliku Britaniju. No, tvrtka je zabilježila značajan rast prodaje na području Južne Amerike, Afrike i Azije što im je donijelo gotovo trećinu ukupnih prihoda. Tako su na kineskom tržištu izgradili i učvrstili svoju poziciju, ponajviše s viskijem Johnny Walker, a veliki udjel ponude viskija Diageo drži i u Južnoj Americi. Afrika je naklonjenija pivu Guinness i Tusker. Globalna tržišna izloženost daje nadu da će se rast nastaviti i u budućnosti, poručili su iz kompanije. Diageo je u posljednjih godinu dana proveo plan restrukturiranja kojim su troškovi smanjeni za 120 milijuna funti. No, rezanje troškova uključivalo je i otpuštanje radnika, pa je tako iz glasgovske destilerije Port Dundas i punionice u Kilmanrocku ukupno otišlo 700 radnika. S druge strane, otvorena je nova punionica piva u koju je uloženo 86 milijuna funti i otvoreno 400 novih radnih mjesta. Značajan uteg u Diageovom poslovanju predstavljao je i skok svjetskih cijena sirovina, poput pšenice i ječma. Međutim, tvrtka je ugovorila fiksne cijene za većinu sirovina, stoga ne očekuje na tom planu značajniji utjecaj na dobit, kazao je za BBC izvršni direktor Paul Walsh.

Najveći svjetski proizvođač pića, britanski Diageo, objavio je u četvrtak kako mu je polugodišnja dobit prije oporezivanja porasla za 12 posto na 2,2 milijarde funti. Prihodi od prodaje porasli su pet posto na gotovo 10 milijardi funti. Najpoznatije robne marke u portfelju Diagea su pivo Guinness, votka Smirnoff te viski Johnny Walker. Unatoč slabijoj potražnji na razvijenim tržištima, proizvođačima alkohola relativno dobro ide. Za rast prodaje i dobiti ponajviše su zaslužna tržišta u razvoju jer zapadna Europa i Sjedinjene Države još uvijek pokazuju znakove slabašne potražnje. U trendu razvijenih tržišta je i Hrvatska u kojoj je u prvih šest mjeseci zabilježen pad potrošnje od 19%, a domaće proizvodnje za 28%.

Uspjelo restrukturiranje
Diageo 34 posto svoje prodaje ostvaruje na američkom tržištu, a 25 posto na europskom tržištu, uključujući i Veliku Britaniju. No, tvrtka je zabilježila značajan rast prodaje na području Južne Amerike, Afrike i Azije što im je donijelo gotovo trećinu ukupnih prihoda. Tako su na kineskom tržištu izgradili i učvrstili svoju poziciju, ponajviše s viskijem Johnny Walker, a veliki udjel ponude viskija Diageo drži i u Južnoj Americi. Afrika je naklonjenija pivu Guinness i Tusker. Globalna tržišna izloženost daje nadu da će se rast nastaviti i u budućnosti, poručili su iz kompanije. Diageo je u posljednjih godinu dana proveo plan restrukturiranja kojim su troškovi smanjeni za 120 milijuna funti. No, rezanje troškova uključivalo je i otpuštanje radnika, pa je tako iz glasgovske destilerije Port Dundas i punionice u Kilmanrocku ukupno otišlo 700 radnika. S druge strane, otvorena je nova punionica piva u koju je uloženo 86 milijuna funti i otvoreno 400 novih radnih mjesta. Značajan uteg u Diageovom poslovanju predstavljao je i skok svjetskih cijena sirovina, poput pšenice i ječma. Međutim, tvrtka je ugovorila fiksne cijene za većinu sirovina, stoga ne očekuje na tom planu značajniji utjecaj na dobit, kazao je za BBC izvršni direktor Paul Walsh.

Badel u problemima
Za razliku od Diagea, hrvatski lider u žestokim alkoholnom pićima Badel 1862, koji drži oko 65% hrvatskog tržišta, je u sve većim problemima. Badel je prvo polugodište završio s gotovo 30 milijuna kuna gubitka, a perspektive nisu blistave ni za ostatak godine. U samom Badelu navode da im je prodaja u prva dva tromjesječja pala oko 30 posto, no glavni razlog za to vide u nesporazumu s carinskim i poreznim službama zbog čega ima je početkom godine 1,5 mjesec bilo onemogućeno poslovanje. Prema podacima Udruženja proizvođača pića, u prvom polugodištu je u Hrvatskoj prodano 4,9 milijuna litara žestica. Od toga na domaću proizvodnju otpada 3,03 milijuna, a na uvoz 1,86 milijuna litara.

Hrvatska
Zaštita ruma i pelinkovca
Hrvatska je zatražila u procesu pregovora o priključenju EU da badelov Domaći rum dobije 7-godišnje izuzeće od EU pravila. Navodi se da taj brend drži 91% domaćeg tržišta ruma. Osim ruma, izuzeti se žele i rakije te pelinkovac.

Najtraženiji likeri i votka
Likeri na na hrvatskom tržištu drže 58% udjela, a slijede votke i rakije. Najveći rast potrošnje bilježi votka koje je ove godine uvezeno 55% više no lani.

Autor: Tomislav Pili, Darko Bičak
26. kolovoz 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Na ovakve “loše” vijesti obično cijene dionica odu gore….? Hm…….

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close