Baviti se nutricionizmom u zemlji u kojoj prehrambeni savjetnik može biti bilo tko, vrlo je izazovno – konkurencija, posebno nekvalificirana, je ogromna, a sukladno tome i povjerenje u struku slabo.
No nutricionist Bojan Stojnić dokaz je da jedino kvalitetan pristup poslu dugoročno nosi uspjeh. U 10 godina osnivač i vlasnik tvrtke nutricionizam.hr izgradio je kompaniju koja je privukla više od tisuću klijenata, a prihodi kontinuirano rastu.
U planu im je i izlazak na strana tržišta što su, kaže Stojnić, odgađali sve dok ne naprave reda u “vlastitom dvorištu”. A da reda u Hrvatskoj nedostaje govore sve dostupne statistike. Hrvati godinama predvode europsku listu nacija pretilih s udjelom koji prelazi 60 posto.
Stručna pomoć još je bauk
Da je osnovni uzrok ovakvog stanja prehrana Stojniću je dobro poznato. Kada je prije 10 godina osnovao nutricionističko savjetovalište osmislio je i alat Analiza prehrane koji kroz kratku anketu daje osnovne podatke o prehrambenim navikama korisnika. Kroz ovaj alat, koji je do danas ispunilo 50 tisuća ljudi, dobio je vrlo dobru procjenu kvalitete prehrane. A ona je, kaže, katastrofalna.
“Rezultati su ispod zadovoljavajućih, što nam govori da bi velikom dijelu Hrvata dobro došla stručna pomoć”, kaže Stojnić. Pa iako je važnosti prehrambenog savjetovanja svjesno sve više građana, to još nije dovoljno.
“Kada ljudi imaju problem odlaze kod profesionalaca. Međutim, s prehranom još nije tako jer taj problem pokušavaju sami riješiti i to uglavnom čitajući razne savjete na internetu, a koji su najčešće vrlo loši. Moramo mijenjati svijest ljudi da potraže stručnu pomoć kada imaju problem s prehranom”, ističe Stojnić.
Tu svijest, svojim pristup i načinom rada nutricionizam.hr, već desetljeće polako, ali sigurno mijenja. “Naša se usluga temelji na suradnji s osobnim nutricionistom i ona se pokazala kao najefikasniji način rješavanja prehrambenih problema. Uključuje sve što klijent treba, od individualiziranih programa prehrane, do prehrambene edukacije, praćenja pridržavanja programa ali i utjecaja na kretanje raznih zdravstvenih vrijednosti.
Najvažnije je da kroz sve to osoba ne prolazi sama, već da imamo kontinuiranu komunikaciju”, objašnjava osnivač nutricionizma.hr dodajući da program traje od šest do 12 mjeseci. Proces olakšava aplikacija nutricionizam.hr, nastala prije četiri godine.
“Ona nije rješenje sama po sebi, već spona između nutricionista i klijenta koja olakšava komunikaciju”, ističe Stojnić. Rrazmišljaju o tome da naprave novu koja bi, dodaje, bila svojevrstan uvod u nutricionizam, a glavni bi joj cilj bio dati ljudima osnovna znanja i ideje kako organizirati prehranu.
U poplavi nutricionističkih savjeta ovakav bi proizvod uistinu dobro došao. A u Hrvatskoj ne samo da imamo poplavu savjeta kako se hraniti već imamo i poplavu onih koji savjetuju, navodi Stojnić kao jedan od najvećih izazova struke.
“U Hrvatskoj nutricionistička struka nije zaštićena. Procjenjuje se da barem 60% usluga dolazi od nekvalificiranih ljudi. Nutricionizmom se bavi tko god stigne”, tvrdi, napominjući da ovakva situacija ima trostruki negativan učinak – šteti struci, šteti ljudima koji primaju loše savjete te utječe na poslovanje profesionalaca. Struku, smatra Stojnić, treba zaštititi jer upravo nutricionizam ima najveći potencijal promijeniti zdravstvenu sliku nacije.
Nelojalna konkurencija
A promijeniti je može jer je upravo prehrana najbolja prevencija od razvoja brojnih kroničnih bolesti. Zato je i dugoročan cilj kompanije nutricionizam.hr učiniti nutritivnu skrb standardom, a ne da ona bude luksuz i iznimka.
No, kako upozorava Stojnić, koji je privatni biznis pokrenuo sa samo 24. godine, a u međuvremenu doktorirao na temu nutrigenomike i personalizirane prehrane, na prehranu treba paziti od najranije dobi jer posljedice na naplatu dolaze s mnogo godina zakašnjenja.
Pa iako se ponekad bore s nelojalnom konkurencijom i mentalitetom koji za uslugama nutricionista poseže tek kada je “voda došla do grla”, pristup i ozbiljnost nutricionizma.hr tržište je ipak prepoznalo. Kroz savjetovalište je, ističe Stojnić, prošlo više od tisuću klijenata, samo u prošloj godini 300 novih, a na društvenim ih mrežama prati 30 tisuća ljudi.
Sav taj posao odrađuje osmero zaposlenih i to uglavnom online iz Zagreba, Osijeka i Rijeke. Dostupni su i za fizičku interakciju s klijentima preko partnera, odnosno poliklinika s kojima surađuju.
Ove će godine, otkriva Stojnić, proširiti poslovanje na Split i Šibenik. Dobar posao ogleda se i u poslovni rezultatima jer su im lani prihodi rasli više od 30% na 200.000 eura. Ove godine Stojnić planira da će biti veći 50%. A veće će prihode ostvariti ambicioznim planovima.
Tako osim širenja na domaćem tržištu, planira iskorak izvan Hrvatske, a već im danas, tvrdi, pet do deset posto klijenata čine stranci. Radili su, kaže, i za danski nogometni klub Vejle. Englesku varijantu portala, nazvanog nutrilosophia, imaju nekoliko godina, no tek mu se ove godine planiraju jače posvetiti. Kreću i u jaču suradnju s poslovnim sektorom, posebno prehrambenom industrijom i supermarketima.
“Imamo ogroman popis projekata. Jedino što nam nedostaje je vrijeme i novac”, kaže te dodaje da ne isključuje traženje investicije koja bi omogućila još jači rast kompanije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu