I prije samog početka pandemije koronavirusa Prostoria je 10 godina uspješno razvijala svoj konkurentni model poslovanja. On je zasnovan na stvaranju proizvoda veće dodane vrijednosti i razvoja vlastite tvornice za proizvodnju svih segmenata namještaja, koji se s jedne lokacije distribuiraju u svijet.
Ovaj se je modus operandi itekako pokazao uspješnim kada je pandemija zakucala na vrata i odsjekla mnoge brendove od njihove vanjske proizvodnje rasprostranjene svijetom. Mi smo ovu situaciju dočekali spremniji i s mnogo više strateških prednosti nego ostali.
Okrenuli smo se poboljšanju operativne produktivnosti procesa proizvodnje, pripremi platforme za razvoj ljudskih potencijala te investicijama u nove pogone, tehnološki park i digitalizaciju novog sustava skladištenja robe.
Generalno povećanje cijena na tržištu zbog ulaznih troškova povezanih s poremećajima u lancima opskrbe, nas su prisilili da stvaramo veće zalihe repro-materijala i samo smo minimalno povećali cijene proizvoda.
Naredna će godina biti izazovna za sve s obzirom na ove nepredvidive čimbenike. U tom će kontekstu svima biti izazov kvalitetno upravljanje troškovima i optimizacijom lanca opskrbe. Naime, usprkos pandemiji, Prostoria je tijekom protekle dvije godine bilježila rast na domaćem i vanjskom tržištu i taj će se trend nastaviti i u 2022. godini. Ljudi su u novonastaloj situaciji, lišeni poznate stvarnosti, počeli drugačije promatrati svoju svakodnevicu i odnose s okruženjem.
Svatko je na sebi svojstven način bio prisiljen sazrijeti i učiti živjeti u novom okviru. Promijenjen je i način na koji smo koristili stambene i poslovne prostore – dom je postao glavna pozornica svih životnih aktivnosti, a s tim je došla i potraga za novom vrstom udobnosti i sigurnosti.
Iako su veliki arhitektonski projekti, poput hotela, nešto usporeniji, s druge je strane izrazito porastao interes individualnih naručitelja u opremanja privatnih interijera. Ovaj značajan pomak ukazao nam je na povjerenje koje ljudi imaju u naše proizvode prilikom kreiranja doživljaja udobnosti u svojem životnom prostoru.
Upravo je ovo jedan od ključnih trendova koji će prerasti u trajni, a to je velika selektivnost korisnika pri kupovini proizvoda koji im dugoročno donose najviše vrijednosti. Ovdje ne mislimo isključivo na financijsku vrijednost, već i simboličnu, odnosno psihološku i emotivnu.
Mirjana Vidaković Orečić, direktorica Prostorije