Darko Bakarić, Digital Media Director agencije Media polis, za Poslovni je dnevnik sažeo najvažnije trendove koji su ove godine dominirali sektorom medija i marketinga te najavio što se može očekivati u 2018. Prema njegovim riječima, godina pred nama donosi značajne promjene koje će se posebno odraziti na tržište online oglašavanja. Sredinom veljače se, za početak, očekuje Googleovo aktiviranje blokade određenih oglasa u Chromeu, a Bakarić navodi da se ujedno radi i o potezu s najvećim utjecajem na domaće online tržište.
Bolji oglasi
"Riječ je zapravo o blokiranju onih sadržaja koji su po mišljenju koalicije za bolje oglase loši za konzumente. Prema smjernicama, riječ je o oglasima koji prekrivaju sadržaj, video oglasima s audio komponentom koja se automatski pokreće te oglasima koji prekrivaju veći dio sadržaja. Navedeno će podosta utjecati na domaće tržište zakupa display oglasa jer sada u 'crveno' odlaze često korišteni formati koji klijentima donose rezultat", pojasnio je.
Sljedeća prijelomna stvar uvođenje je GDPR-a, odnosno Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka koja će se primjenjivati od 25. svibnja 2018. godine. "Potrošači u EU taj će datum slaviti kao dan veće razine privatnosti, dok za industriju oglašavanja, primarno za programatsko oglašavanje, GDPR donosi značajne promjene. Programatsko oglašavanje počiva na podatcima koji su prikupljeni i kupljeni od različitih kompanija za prikupljanje podataka. Što su ti podatci bolji i kompleksniji, programatski sustavi bolje rade što u konačnici rezultira većom učinkovitošću kampanja", ističe Bakarić.
Primjena GDPR-a, dakle, imat će najveći utjecaj na poslovanje kompanija i agencija koje su se do sad najviše oslanjale na programatske sustave jer preko noći mogu ostati bez podataka, nastavlja, a pred njih će se postaviti najveći zahtjev da potrošača obavijeste o tome što sve prikupljaju o njemu. "Bit će poprilično zanimljivo pratiti razvoj situacije na globalnom i lokalnom tržištu po pitanju data driven modela zakupa. Media Polisu će i nakon 25.05. svojim klijentima omogućiti sigurno okruženje", dodao je.
Navedeni datum vidi kao 'vraćanje na početak' i ponovno korištenje tzv. 'prava da budem zaboravljen' prema kojem pojedinci mogu ukloniti sve svoje podatke iz baza. No, upozorava, mnoga će pitanja primjene ostati otvorena i neodgovorena pitanja unutar same industrije.
Važnost Instagrama
Nadalje, stasanjem generacije Z (rođeni između 1995. i 2009. godine), kao i jačanjem njihove moći, influencer marketing dobiti će još više smisla. Od praksi na koje smo navikli i u ovoj godini, a koje će svoj nastavak definitivno imati i u 2018. godini izdvaja Instagram kao mrežu koja kreira trendove pri čemu će Instagram priče svakom brendu postati must have.
"Influencer marketing doživljava značajniju transformaciju na našem tržištu, dok će naglasak biti na mikroinfluencerima. Poneki pojedinci danas imaju veći doseg i od nekoć utjecajnih medija, a društvene mreže im daju priliku da proizvode sadržaj te ga emitiraju. Sadržaj je danas najvažniji te je korisnicima i brendovima gotovo svejedno tko ga i putem kojih kanala prenosi, ali im je važno da je kvalitetan i autentičan. S druge strane, uslijed manjeg broja potencijalnih influencera brendovi angažiraju iste, pa tako jedan influencer zastupa i po nekoliko brendova. Na račun toga njegov sadržaj prestaje biti autentičan jer je stvoren od brenda ili za brend", komentirao je Bakarić.
Godinu na izmaku, pak, Media polis pamti po novim klijentima kao što je Samsung za kojeg pokrivaju social za cijelu regiju, po Wienerbergeru i Tondachu kojima također osiguravaju regionalno prisustvo, te Pevecu. "Osnažili smo naš Social tim te klijentima pružamo cjelovitu uslugu – od strategije, ideje, kreative, zakupa medija, upravljanje komunikacijom na društvenim mrežama. Nova 2018. godina donosi brojne izazove, ali mi smo za njih spremni", poručio je na kraju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu