Coca-Cola se na vrijeme prilagodila krizi, ne odlazimo iz Grčke, a u Hrvatskoj održavamo rast

Autor: Majda Žujo , 18. lipanj 2013. u 20:30
Lana Popović, direktorica poslovanja The Coca-Cola Company za Jugoistočnu Europu

Radi istraživanja platformi za trgovanje u Europi Coca-Cola Hellenic izlistina je na Londonskoj burzi, no zadržala je poziciju na Atenskoj.

Coca-Cola, jedno od najpopularnijih pića na svijetu, ove će jeseni napuniti 45 godina prisutnosti u Hrvatskoj. Prva bočica proizvedena je 1968. u punionici u Zagrebu, a tvrtka je otad postala jedan od najvećih proizvođača bezalkoholnih pića u Hrvatskoj.

Gotovo pola stoljeća kasnije, Coca-Colin sustav u Hrvatskoj zapošljava više od 500 radnika, a unatoč krizi i smanjenju kupovne moći, uspijeva održati uspješno poslovanje. Lana Popović, direktorica poslovanja  The Coca-Cola Company za Jugoistočnu Europu, za Poslovni dnevnik govori o poslovanju Coca-Cole u Hrvatskoj te daljnjim planovima te kompanije. Objašnjava i što je za Coca-Colu značilo izlistavanje tvrtke Coca-Cole Hellenic (CCH) na Londonskoj burzi, nakon čega se spekuliralo da se kompanija (u sklopu koje posluje i Coca-Cola HBC Hrvatska) seli u Švicarsku. 

Najavljivalo se da se Coca-Cola iz Grčke seli u Švicarsku. U kojoj je fazi taj proces i hoće li on na bilo koji način utjecati na poslovanje na hrvatskom tržištu?
Coca-Colin sustav, uključujući i ovlaštenu punionicu naše tvrtke CCH, posluje i nastavit će poslovati u Grčkoj. Potkraj 2012. bila je najavljena samo transakcija kojom bi se grupacija Coca-Cola Hellenic uvrstila u premium segment na Londonskoj burzi. CCH je paralelno zadržao poziciju na Atenskoj burzi (ATHEX). Razlozi za taj potez leže u nastojanjima grupacije CCH da istraži različite platforme za trgovanje u Europi i na kraju je odlučeno da je premium segment na Londonskoj burzi odgovarajući. Mi u tvrtki The Coca-Cola Company ćemo i dalje podupirati napore tvrtke Coca-Cola Hellenic kojima želi osigurati snagu svog poslovanja u nesigurnim makroekonomskim uvjetima te i dalje pridonositi grčkom gospodarstvu. 

Grčka je za nas važno tržište i naš će sustav i dalje podupirati lokalno gospodarstvo kao jedan od najvećih poslodavaca i generator gospodarske vrijednosti. Koliko ste zadovoljni poslovanjem Coca-Cole u Jugoistočnoj Europi? 
Učinci i posljedice svjetskih gospodarskih kretanja osjećaju se i u regiji Jugoistočne Europe, čak i jače nego u ostatku Europe. Poslujemo na nestabilnim tržištima koja su suočena s padom kupovne moći, a karakterizira ih ekonomska, ponekad i politička nesigurnost. No, The Coca-Cola Company dosljedno postiže kvalitetne poslovne rezultate te ispunjava, ili čak premašuje, dugoročne ciljeve, prihod i rast dobiti, i to svake godine od objave Vizije 2020 (Vision 2020) potkraj 2009. To odražava našu predanost da s našim ovlaštenim punionicama ulažemo u bolju budućnost. Zajednički radimo na ispunjenju naših prioriteta i postizanju poslovnog uspjeha unatoč neizvjesnim makroekonomskim uvjetima.   

 

500radnika

zapošljava Coca-Cola u Hrvatskoj

Koliko je kriza utjecala na prodaju bezalkoholnih pića? 
Ekonomska je kriza i dalje prisutna u većini gospodarstava diljem svijeta, a imala je, i još ima, znatan utjecaj na kupovnu moć ljudi i njihov osobni dohodak. Tijekom prilagodbe tim uvjetima ljudi su promijenili potrošačke navike i uobičajen način kupnje. Ipak, proizvodi iz Coca-Colina asortimana i dalje nalaze svoje mjesto u potrošačkim košaricama mnogih. No, zamijetili smo razlike u prigodama u kojima se kupuju. Zato smo im odlučili ponuditi izbor i prilagoditi se potrebama i uvjetima na tržištu: predstavili smo različita pakiranja s različitim cijenama. Upravo je prilagodba tržišnim uvjetima jedna od osnovnih točaka naše uspješnosti. U proteklih smo 127 godina uvijek pravodobno reagirali na tržišne uvjete, a ni posljednjih nekoliko godina nisu iznimka. Evo primjera: potražnja za bezalkoholnim gaziranim pićima rasla je u svijetu tri posto u cijeloj godini i jedan posto u tromjesečju. To je otprilike 13,2 milijarde novih pića u našem globalnom poslovanju. 

Koliki su bili prihodi kompanije u Hrvatskoj u protekloj godini? Što očekujete u ovoj godini?
Ne mogu otkriti točne brojke, ali mogu potvrditi da i u 2013. koristimo priliku da zadržimo vodeću poziciju na tržištu i ostvarimo poslovni uspjeh, u bilo kojem okruženju, uključujući i Hrvatsku. Nastavljamo s ulaganjem u naše poslovanje kako bismo postali još bolji u suradnji s partnerima, u inovacijama, osluškivanju potreba naših potrošača, kupaca i punionica i, najvažnije, bolji u preciznom poslovanju. 

Koji je Coca-Colin brend u Hrvatskoj najjači i u kojem je postotku prodavaniji od ostalih brendova?
Naša je najpopularnija robna marka Coca-Cola, s više od 50 posto udjela na tržištu bezalkoholnih gaziranih pića. Ona je ujedno najpopularnije i najprodavanije gazirano piće u povijesti diljem svijeta. Našu kategoriju bezalkoholnih gaziranih pića predstavljaju i Fanta, Sprite te Schweppes, a uz naše robne marke Nestea, Cappy, Burn i Powerade, uključujući i vode Bistru te Römerquelle, prisutni smo u svim kategorijama bezalkoholnih pića. Neprestano širimo asortiman kako bismo zadovoljili potrebe svih naših potrošača. 

Jesu li niskokalorična pića dosegnula veću prodaju od 'običnih'? Ako se ne varam, u SAD-u prodaja dijetetskih inačica Coca-Cole čini 41 posto ukupne prodaje svih vrsta Coca-Cole. Kako je u Hrvatskoj?
Nudimo više od 800 niskokaloričnih pića i pića bez kalorija, što je gotovo 25 posto našeg portfelja na svjetskoj razini i oko 30 posto portfelja u Europi. Također, gotovo 60 posto inkrementalnog rasta u posljednjih se 15 godina odnosio upravo na tu kategoriju pića. U Hrvatskoj su ti postoci ipak nešto manji, ali vjerujemo kako će Hrvati u budućnosti sve više posezati upravo za takvim pićima. Želimo im pružiti mogućnost izbora kako bi i dalje mogli uživati u omiljenim pićima, ovisno o željama, prehrambenim navikama i ukusu, s ili bez kalorija. Uz već dobro poznatu Coca-Colu Zero, nedavno smo predstavili svoj prvi proizvod sa sladilima dobivenim od biljke stevije. Riječ je o čaju Nestea koji sadrži 30 posto manje šećera zahvaljujući tom sladilu. Potrošači su ga već odlično prihvatili. 

Koliko ljudi zapošljavate u Hrvatskoj i planirate li nova zapošljavanja?
Ljudi su naša najvrjednija imovina i naš je poslovni uspjeh izravni rezultat njihove stručnosti, strasti i predanosti. Coca-Colin sustav u Hrvatskoj zapošljava otprilike 500 ljudi, a neizravno utječemo na zapošljavanje do osam puta više ljudi u cijelom vrijednosnom lancu. Težimo privući najbolje ljude i pomoći im da razviju svoje potencijale jer samo tako možemo stvarati organizaciju koja će se moći suočiti sa svim izazovima. Želja nam je omogućiti zaposlenicima respektabilne karijere, brojne prilike za razvitak te poticajno radno mjesto.   

Hoće li se što promijeniti u poslovanju ulaskom Hrvatske u EU?
Coca-Cola neprestano prilagođava svoje poslovanje kako bi ono bilo u skladu s lokalnim zakonima zajednice. Isto je učinjeno u Hrvatskoj. Ulaskom Hrvatske u EU neki će se propisi promijeniti, a mi smo već prilagodili naše aktivnosti. Zahvaljujući našem dugogodišnjem iskustvu na različitim tržištima, to nije bio složen zadatak za tvrtku, a neke će stvari vjerojatno postati još jednostavnije. Tržište Slovenije opskrbljuje se, naime, iz Hrvatske i pristupanje Uniji pojednostavit će izvoz.

Kakvi su vam planovi za hrvatsko tržište u skorijoj budućnosti?
Imamo jasne planove, među kojima bih istaknula našu globalnu predanost i konkretne obveze koje smo nedavno objavili. Obveze će nam pomoći da nastavimo pridonositi zdravijim, sretnijim i aktivnijim zajednicama, i to diljem više od 200 država u kojima poslujemo. Vrlo ih ozbiljno shvaćamo i hrvatsko tržište ima važnu ulogu u njihovoj provedbi. Tvrtka Coca-Cola obvezala se ponuditi izbor niskokaloričnih pića ili pića bez kalorija na svakom tržištu na kojem je prisutna; obvezali smo se osigurati transparentne informacije o nutritivnoj vrijednosti, uz navođenje kalorija na prednjici ambalaže svih proizvoda; želimo pomoći ljudima da se pokrenu i postanu aktivni podržavajući programe koji potiču tjelesnu aktivnost u svim zajednicama u kojima poslujemo; obvezali smo se biti odgovorni prema tržištu i ne oglašavati djeci mlađoj od 12 godina, svuda u svijetu. Neki rezultati na hrvatskom tržištu već su vidljivi: ove smo godine pokrenuli Coca-Cola Cup kojem je cilj organizacijom nogometnih natjecanja potaknuti tinejdžere na kretanje i obrazovati ih o važnosti tjelesne aktivnosti i energetske ravnoteže. Cilj nam je doprijeti do 80.000 adolescenata, u čemu će nam pomoći partnerstvo sa Sportskim igrama mladih.

Kako očuvati pozitivan imidž tako snažna brenda unatoč čestim negativnim konotacijama?
Već 127 godina milijuni ljudi uživaju u okusu Coca-Cole. No, svjesni smo toga  da se svijet mijenja i da je pretilost ozbiljan svjetski zdravstveni problem koji se često dovodi u vezu s bezalkoholnim pićima. Želimo podsjetiti svoje potrošače na to da nijedna pojedina namirnica ili napitak nisu odgovorni za pretilost – sve se kalorije računaju, neovisno o tome odakle potječu (a udio bezalkoholnih pića u ukupnom unosu kalorija u Europi je samo tri posto).  Riječ je o složenom problemu i nitko ga ne može sam riješiti. Posvećeni smo svojoj ulozi u borbi protiv pretilosti i ozbiljni u poduzimanju konkretnih koraka, pa ćete nas tako vidjeti kako govorimo o tome što smo dosad učinili, što planiramo učiniti u nadolazećim mjesecima i godinama i zbog čega mislimo da će to pridonijeti promjenama. Da budem konkretnija: pružamo jednostavne i jasne informacije o količini kalorija u našim proizvodima, potrošačima nudimo mogućnost da sami izaberu što će i u kojoj količini piti. Aktivno podižući svijest o niskokaloričnim pićima i pićima bez kalorija, potičemo ljude na aktivniji životni stil i sagorijevanje kalorija redovitom tjelovježbom kroz 65 programa usmjerenih na tjelesnu aktivnost koje provodimo u 32 europske države, poput nedavno započetog Coca-Cola Cupa u Hrvatskoj. Problem pretilosti nećemo riješiti sami, ali nastojimo ponuditi više izbora i informacijama našim potrošačima koristeći našu robnu marku i znanje kako bismo ih obrazovali i potaknuli da nešto poduzmu.

Koliki dio budžeta Coca-Cola ulaže u marketing (globalno i regionalno)?
Coca-Cola je jedan od najaktivnijih i najuspješnijih oglašivača koji kontinuirano postavlja nove trendove. Ulaganja u marketing i oglašavanje i dalje će biti važan dio našeg poslovanja, pa tako svake godine određen postotak našeg prihoda odvajamo za taj segment. Ne mogu vam reći točan iznos, no mogu potvrditi značajna ulaganja u naše robne marke te redovitu komunikaciju s potrošačima kako bismo dobili pravovremene informacije o našim robnim markama i njihovim vrijednostima, kroz kanal koji im najbolje odgovara. 

Kampanja iz Australije u 34 europske države

Znak Coca-Cola prvi put u Europi zamijenjen imenima potrošača 

Nedavno je Coca-Cola u Hrvatskoj pokrenula kampanju u kojoj je natpis Coca-Cola zamijenila imenima potrošača, što je dočekano s oduševljenjem. Kampanja "Podijeli Coca-Colu" izvorno je nastala u Australiji prije dvije godine, no u Europi je prvi put promijenjen natpis "Coca-Cola". "Zamjena našeg imena imenima potrošača način je na koji ih slavimo i stavljamo u samo srce kampanje koja im poručuje 'hvala vam' na jednostavan i zanimljiv način. Nadamo se da će tijekom ovoga ljeta kampanja donijeti zabavne trenutke brojnim obiteljima i prijateljima", kaže Lana Popović. Osim u Hrvatskoj, kampanja od svibnja do kolovoza traje u ukupno 34 europske države, a  u sklopu nje na bočicama Coca-Cole pojavit će se 150 najpopularnijih imena.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Može pričat šta hoće ali osim same Cole koja je neprikosnovena sve ostalo je slabo. Ne sjećam se kad sam zadnji put pio Cappy,nema cajeva,Bistru gase….jedino se Schweppes solidno drži u kafićima. Jamnica ih je totalno pretekla i ima veće prihode što je svojevrstan raritet u Europi jer imaju najaci svjetski brend,Coca Colu.

New Report

Close