Nakon restrukturiranja država će u Đuri Đakoviću imati oko 20%, a mali dioničari pasti će s 54,7 na 0,22%

Autor: Marija Brnić , 15. travanj 2022. u 06:33
Za 'poznatog kupca' proizvest će se kontejnerski vagoni do kraja 2023./I. Galović/PIXSELL

Česi donose Đ. Đakoviću ugovor za 100 vagona.

Sve oko restrukturiranja Đure Đakovića ide usporeno, pa je tako i s objavom punog dokumenta s detaljima programa temeljenog na državnoj pomoći, kojeg je Europska komisija odobrila još lani u prosincu pred sam Božić, a tek ga je sada objavila na svojim stranicama.

No i sada su neke od brojki ostale nedostupne, vjerojatno će biti jasnije kada se počnu objavljivati i pozivi za skupštine dioničara Đure Đakovića, kojim će se provoditi čišćenje i priprema za novu stranicu u poslovanju tvrtke.

Već je poznat kompleksan model tog procesa koji počinje smanjenjem temeljnog kapitala kako bi se pokrili akumulirani gubici, potom slijedi dokapitalizacija kojom će država unijeti svoja potraživanja i izdavanjem novih dionica povećati svoju vlasničku snagu, te u zadnjoj fazi slijedi dokapitalizacija koju provodi glavni partner države u ovom programu DD Acquisition, koji trenutno drži 18%.

Ta će tvrtka u vlasništvu čeških poduzetnika Jaroslava i Michala Strnada, te Renea Matere, unijeti 227 milijuna kuna kapitala, te izdanjem novih dionica steći većinsku poziciju, a država će biti drugi najveći dioničar, no manjinski, s udjelom od oko 20%.

Ono što je iz dokumenta jasno je da će najveći “gubitaši” u ovom postupku biti mali dioničari, kategorija koja je sada većinski vlasnik Đure Đaković i koja neće sudjelovati u restrukturiranju, te će na kraju njihovo učešće u vlasničkoj strukturi s današnjih 54,7 posto pasti na tek – 0,22%.

U programu se navodi i da će Česi, čije tvrtke inače imaju 14 tisuća zaposlenika i ostvaruju 1,7 milijardi eura godišnjih prihoda, uz ulaganja u novcu unijeti i nenovčana, odnosno priznat će im se kao vlastiti doprinos brojne stavke poput preuzimanja jamstava ili potencijalnih kazni za zakašnjele ili neispravne proizvode iz prethodnog razdoblja, te također i konzultantske naknade za proces restrukturiranja.

Osim toga, doprinosom će se smatrati i osiguranje financiranja na komercijalnoj osnovi za daljnja ulaganja u strojeve i opremu, posebice u segmentu transporta.

Iako je u veljači u odluci Vlade rečeno da će doprinos države biti 430,6 milijuna kuna, a investitora 480 milijuna, u dokumentaciji se iznosi ne spominju, tek stoji da će privatni partner dati veći doprinos, sudjelujući s 52,74% u ukupnom iznosu.

U programu se jasno navodi i da će restrukturiranjem Ðuro Ðaković biti preusmjeren na svoju osnovnu djelatnost u željezničkom segmentu, gdje će se proizvodnja teretnih vagona u budućnosti integrirati s radionicom za popravak i održavanje.

DD Acquisition će, kako stoji u dokumentu, s Đurom Đakovićem potpisati ugovor o proizvodnji i isporuci 100 intermodalnih, kontejnerskih vagona, koje će se raditi za poznatog kupca, a za koje se očekuje da bi bili proizvedeni tijekom trajanja procesa restrukturiranja, odnosno do kraja 2023.

Komentirajte prvi

New Report

Close