Većina proizvodnje iz nove tvornice čajeva – među najmodernijima u svijetu – odlazit će u izvoz, najavljuju iz tvrtke Spider grupa. K tome, kompanija trenutačno vodi pregovore s velikim američkim trgovcima Walmartom i Amazonom o proizvodnji čajeva za njihove vlastite robne marke, pa postoji mogućnost da u dogledno vrijeme čajevi iz Pitomače krenu i “preko bare”. Vodeći domaći proizvođač čajeva Spider grupa danas u tom podravskom mjestu otvoriti novi proizvodni pogon na 5000 četvornih metara, a investicija je “teška” 28 milijuna kuna. Projekt je sufinancirala EU iz Europskog fonda za regionalni razvoj s oko 15 milijuna kuna.
Globalno veća potražnja
Predsjednik Uprave Spider grupe Denis Nemčević u razgovoru za Poslovni dnevnik je kazao da je odluka o gradnji nove tvornice donijeta prije dvije godine uslijed nedostatka proizvodnih kapaciteta, a povećane potražnje za čajevima. “U isto vrijeme je postojala i mogućnost korištenja EU fondova, koje smo uspjeli iskoristiti za gotovo 50 posto našeg ulaganja. Nova tvornica prvenstveno znači povećanje kapaciteta na 400 milijuna vrećica čaja godišnje što je povećanje za 100 milijuna. Novi pogon je i korak naprijed jer se radi o najmodernijoj tehnologiji u svijetu koja se bavi finalizacijom proizvodnje čajeva. Isto tako, ovim iskorakom ćemo osigurati konkurentnost i stabilnost našeg vlastitog brenda – Naturavita čaja”, kaže Nemčević koji je na čelu te obiteljske tvrtke šest godina.
400 milijuna
vrećica čaja godišnje kapacitet je nove tvornice
Osim što će novi pogon služiti za proizvodnju vlastitog brenda – nekadašnje robne marke Cedevita čajevi koji su prije nekoliko godina otkupili od Atlantica – značajan dio kapaciteta služit će isključivo za izvoz, dodao je Nemčević. U novom pogonu u startu će posao pronaći 46 djelatnika, a planirana su nova zaposlenja u svim segmentima od razvoja novih proizvoda do same proizvodnje, pojašnjavaju iz Spider grupe.
Otkup hrvatske kamilice
Ova kompanija, kako kaže Nemčević, izvozi na sve kontinente i dobavlja sirovine za renomirane tvornice i brendove čajeva. Vlastitu kamilicu i industrijsku konoplju uzgajaju na 200 hektara. Od 150 artikala, većinu sirovina nabavljaju izvan Hrvatske, ali od domaćih kooperanata otkupljuju velike količine bilja.
“Tako godišnje u Hrvatskoj otkupimo oko 700 tona kamilice, a strategija nam je da 10 strateških sirovina otkupljujemo na njezinom izvoru, gdje god u svijetu rasla”, ističe Nemčević. Ovakvog izvoznog uspjeha ne bi bilo bez povezanosti i suradnje s talijanskom kompanijom Everton. Denis Nemčević se prisjeća kako su zbog širenja poslovanja tražili partnere izvan okvira Hrvatske jer je proizvodnja čajeva posao velikih volumena i brojki, a područje Hrvatske i regije nije dovoljno.
“Strateško partnerstvo s Evertonom bila je za nas bitna odluka koja se pokazala iznimno pozitivna. Željeli smo jače iskoračiti na europsko i svjetsko tržište, a da bismo bili konkurentni, moramo imati mogućnost nabave sirovina u velikim količinama direktno s izvora. Sada s Evertonom možemo stati uz bok najvećim svjetskim proizvođačima”, tvrdi Nemčević. Što se tiče poslovanja u ovoj godini, Nemčević ističe kako je dosadašnji trend vrlo pozitivan te će prihodom krajem godine doći na oko 110 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Gle cuda.. postoji tvrtka na sjeveru RH o kojoj se ne pise svaki drugi dan u PD i ostalim tiskovinama i koja najvjerojatnije ne dobiva subvencije od drzave.
Uključite se u raspravu