Digitalizacija nije nabavka skupog softvera koji preko noći i u par klikova rješava sve vaše probleme. Često se događa da projekt digitalizacije tvrtke započinje potragom za “najboljim” softverskim rješenjima, a ključne značajke i funkcionalnosti rješenja stavljaju se ispred stvarnih mogućnosti i potreba tvrtke.
Ako softver nema adekvatnu primjenu, najčešće postaje imovina koju treba rashodovati. CADCAM Grupa donosi savjete koji će vam pomoći da digitalizaciji tvrtke pristupite pripremljeni i da potraga za idealnim digitalnim rješenjima ne bude mukotrpna.
Započnite s internim auditom
Osvijestite da je digitalizacija proces koji se sastoji od puno malih koraka. Kada joj tako pristupite, imat ćete manje prostora za odugovlačenja i izgovore. Započnite s internim auditom. Angažman zaposlenika u pripremnim fazama doprinijet će smanjenju otpora kasnije. Razgovarajte sa zaposlenicima iz svih odjela i detaljno analizirajte procese kako bi saznali njihove stvarne potrebe. Saznajte na kojim aktivnostima zaposlenici gube puno vremena. Što ih usporava i gdje imaju poteškoća. Postoje li procesi koji se mogu automatizirati. Kako smanjiti greške u radu. Kolika je stopa nekorisnog rada i nepotrebne administracije. Kada dobijete odgovor na ta pitanja, imat ćete jasniju sliku o tome što želite postići pa će biti lakše definirati potrebne alate uz pomoć kojih ćete to postići.
Budite transparentni i dijelite svoju viziju s akterima na koje će promijene utjecati
Transparentna komunikacija od samih početaka može učvrstiti predanost i angažman zaposlenika koji su vam potrebni da pomaknete stvari naprijed i spremno zakoračite u proces digitalizacije. Budite pravovremeni i dosljedni u komunikaciji, otvorite prostor za dijalog. Na taj ćete način motivirati ljude da budu proaktivni umjesto da im samo govorite ono što želite da učine.
Ustanovite koje funkcionalnosti digitalnih rješenja zaista trebate
Napravite popis svih zahtjeva, funkcija i značajki digitalnih rješenja koji su vam potrebni. Zatim definirajte najvažnije scenarije primjene, a funkcionalnosti poredajte prema važnosti iz perspektive pojedinog scenarija. Često se događa da projekt digitalizacije započinje potragom za “najboljim” softverskim rješenjima, a ključne značajke i funkcionalnosti rješenja stavljaju se ispred stvarnih mogućnosti i potreba tvrtke. Ako softver nema adekvatnu primjenu, najčešće postaje imovina koju treba rashodovati.
Napravite evaluaciju dobavljača
Započnite s većim popisom i postupno ga sužavajte. Cilj je pronaći ono rješenje koje zadovoljava zahtjeve vaših najvažnijih scenarija. Na prvom sastanku s dobavljačem gdje ćete se upoznati s načinom suradnje, podijelite detaljan pregled vaših najvažnijih scenarija u obliku skripte ili videozapisa i dogovorite detaljnu demonstraciju na vašem primjeru.
Nema uspjeha bez detaljnog plana implementacije
Implementacija digitalnih rješenja proces je koji se sastoji od puno malih koraka.Razradite faze provedbe i napravite popis sudionika s jasno definiranim ulogama i odgovornostima. U izradu plana uključite zaposlenike sa svih nivoa koji će sudjelovati u provedbi i pobrinite se da plan bude fleksibilan s mjerljivim koracima.
Savjet plus
Nulti korak u cijelom procesu je opcionalan, ali jako koristan. Angažiranje konzultanta za digitalna rješenja već u najranijoj fazi olakšati će vam svih pet koraka i uštedjeti vrijeme i novac.