U Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka potpisan je ugovor o gradnji dva trajekta za Jadrolinju u Brodogradilištu Kraljevica u sklopu Programa obnove i razvoja putničke flote Jadrolinije od 2004. do 2008. godine.
Ugovor su – u nazočnosti ministra Božidara Kalmetu i Branka Bačića, državnog tajnika za more i predsjednika Nadzornog odbora Jadrolinije – potpisali dr. Slavko Lončar, predsjednik Uprave riječkog brodara, i dr. Ivica Šegulja, direktor Brodogradilišta Kraljevica d.d.
Kredit s jamstvom
Vrijednost prvog broda iznosi 8,750.000, a drugog 8,550.000 eura, pri čemu je u tu cijenu uključeno 20 posto subvencije temeljem Programa poticaja gradnje brodova za hrvatske brodare u domaćim brodogradilištima (10 posto) i Programa obnove putničke flote Jadrolinije (10 posto). Preostalih 80 posto cijene broda osigurat će Brodogradilište Kraljevica iz komercijalnih kreditnih sredstava uz državno jamstvo do završetka gradnje broda, a tu će svotu Jadrolinija brodogradilištu platiti kod preuzimanja broda. Prvi trajekt trebao bi se isporučiti 1. travnja a drugi 1. srpnja iduće godine. Hrvatska Vlada je 10. ožujka ove godine donijela odluku o gradnji dva trajekta tipa Marjan kapaciteta 130 vozila i 1200 putnika kao nastavak realizacije Programa obnove i razvoja putničke flote Jadrolinije u razdoblju od 2004. do 2008. godine. Riječ je o dva Ro-Ro putnička broda dužine 87 m predviđenih za prijevoz putnika i automobila, kao i pakiranih opasnih tereta ukrcanih na vozila. Novim brodovima Jadrolinija će povećati flotu koja se sada sastoji od 55 vlastita broda. Inače, Jadrolinija koja je u sto postotnom državnom vlasništvu, obavlja blizu 90 posto putničkog prometa i održava uglavnom sve državne linije na Jadranu. Prema nedavno usvojenom Zakonu o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, privatizacija Jadrolinije može se obaviti samo temeljem posebnog zakona, i to nakon dodjele koncesije za sve državne linije. U prošloj godini ukupno je brodovima Jadrolinije prevezeno 8,509.887 putnika i 2,211.873 vozila, što je povećanje od 4,4 posto (prema broju putnika) i 2,7 posto (broj vozila) u odnosu na ostvareni promet u 2004. godini.
Povećanje 10 posto
Ministar Kalmeta podsjetio je kako će se realizacijom Programa obnove i razvoja putničke flote Jadrolinije u razdoblju od 2004. do 2008. godine prosječna starost brodova Jadrolinije sa 28,1 smanjiti na 19 godina, što je manje od europskog prosjeka, uz povećanje ukupnih prijevoznih kapaciteta sa 10 posto. Dr. Slavko Lončar, predsjednik Uprave Jadrolinije, kazao je kako se nada da će brodovi biti sagrađeni na vrijeme te u funkciji u idućoj turističkoj sezoni. Doduše, rekao je, još se ne zna na kojim će linijama ploviti, no sigurno je da će to biti linije od državnog značenja kao što su one koje povezuju kopno s otocima Brač, Hvar, Šolta, Cres, Lošinj ili Pag. Također, Jadrolinija podržava obećanje premijera Ive Sanadera o uvođenju noćnih linija za veće otoke, no vjeruje da će se te linije morati kompenzirati sredstvima iz proračuna jer će biti neisplative.
Za obnovu ukupno 140 milijuna eura
ukupna procijenjena vrijednost obnove flote Jadrolinije u razdoblju od 2004. do 2008. godine iznosi 139,55 milijuna eura
po modelu nabave i financijskoj težini Program je u potpunosti orijentiran na novogradnje u domaćim brodogradilištima, uz iznimku jednog već nabavljenog trajekta
do 2005. godine Program je realiziran s ukupno pet brodova, vrijednih 43,150 milijuna eura
u 2005. sagrađena su dva trajekta po 5,7 milijuna i 8,2 milijuna eura
u drugoj fazi obnove predviđena je gradnja četiriju brodova većeg kapaciteta
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu