Internet je revolucionirao način na koji tvrtke posluju. Uz njegovu pomoć, globalno je tržište dostupnije, povezano, uključivo i raznolikije.
Pokretač je svih informacijsko komunikacijskih tehnologija, koje danas, prema istraživanju Državnog zavoda za statistiku iz 2020., čak u 94 posto hrvatskih poduzeća postižu visok stupanj integracije.
Pritom, prema istom istraživanju, za pokretanje svih poslovnih procesa 94 posto poduzeća koristi fiksnu širokopojasnu mrežu, a njih 86 posto upotrebljava mobilni širokopojasni pristup internetu.
Odabir kvalitetnog poslužitelja
Poslovni korisnici žele najbolje za svoje djelatnike, a odabir pravog pružatelja internetskih usluga djelatnike može ograditi od frustracije koja dugoročno može rezultirati manjom produktivnosti. U jednom mini eksperimentu koji je proveo Ericsson dokazano je da spor internet otkucaje srca ubrzava za 38 posto.
Iako sam internet ne možemo nazvati nečim što samo po sebi čini stvari ‘pametnijima’, jasno je da može cjelokupno poslovanje učiniti pametnim zato što povezuje i pospješuje automatizaciju određenih procesa koji su se nekada obavljali ručno ili u fizičkom obliku.
Pouzdana veza velike brzine osigurava da komunikacija teče neprimjetno i bude preslika svakodnevne fizičke komunikacije, brzi prijenos važnih datoteka te na koncu rast poslovanja.
Stabilna internetska veza preduvjet je za IoT koji je danas nerijetko pokretač inovacija i novih poslovnih perspektiva. Internet, IoT i druge varijacije na temu, ako im se pristupa s poslovne strane, mogu prema istraživanjima tvrtke Morgan Stanley poboljšati operativnu učinkovitost za 47 posto, produktivnost za 31 posto, a njihova adekvatna primjena pokazuje i rezultate od 28 posto više novih poslovnih prilika.
Da je Internet danas neizostavni dio svakog poslovanja govori i činjenica da 94 posto hrvatskih tvrtki za izvršavanje svakodnevnih poslovnih obaveza koristi upravo pristup internetu.
Brzina prijenosa podataka može unaprijediti ili blokirati poslovanje. Prema istraživanju DZS-a brzinu prijenosa do 100 Mpbs koristi 36 posto poduzeća, a tek nešto više od 10 posto njih bržu od 100 Mpbs.
Međutim, u Hrvatskoj postoje mreže koje nude i bolje rezultate. Jedna od njih je A1 Hrvatska koja je dobila službenu potvrdu najbrže fiksne mreže u Hrvatskoj prema platformi Speedtest® kompanije Ookla®, a na temelju korisničkih testova od srpnja do prosinca 2021. godine.
Najbolji rezultati ostvareni su u velikim gradovima poput Zagreba i Splita, a brzina 196 Mbps koja je izmjerena u A1 fiksnoj mreži najveća je brzina preuzimanja u Hrvatskoj, uz najnižu srednju latenciju od 11 ms. U testiranju je sudjelovalo više od 441 tisuća korisnika fiksnih usluga.
Također, ako primjerice radite od doma i želite najbolji internet za sebe – A1 donosi 1 Gbps internet najvećem broju kućanstava u Hrvatskoj i to bez ugovorne obveze.
Odabir kvalitetnog pružatelja omogućuje i da se s bilo kojeg mjesta povežete na svoju korporativnu mrežu i odmah pošaljete potrebne informacije. To poboljšava performanse tvrtke i ubrzava poslovne procese, a ubrzava ih i automatizacija. Primjeri automatizacije su danas brojni, a jedna od poveznica s automatiziranim procesima jest i tzv. cloud computing.
Računarstvo u oblaku za koje je potrebna snažna internetska veza danas u Hrvatskoj koristi 39 posto tvrtki, dominantno još uvijek za procesiranje elektroničke pošte, no sve češće i za uredske i računovodstvene softvere te pohrane podataka.
Uredski softveri povezani s bazama podataka mogu pomoći kod izrada studije slučaja, a nerijetko su aktualni i kod obrade narudžbi, što u tom slučaju ne moraju raditi zaposlenici koji prema istraživanjima tvrtke Processmaker jednu trećinu radnih dana troše na nepotrebne administrativne zadatke što na svjetskoj razini može dovesti do novčanih gubitaka u milijardama dolara.
Velika prednost rada na društvenim mrežama je u tome što dobivate trenutne povratne informacije o svojim proizvodima i uslugama. To vas potiče da ih stalno poboljšavate kako biste imali više zadovoljnih kupaca i korisnika.
Tu dolazimo do pojma korisničke podrške koja je danas također nerijetko usko povezana s automatizacijom. Prema izvještaju Accenture iz 2016., više od 50 posto tvrtki spremno je promijeniti dobavljača zbog korisničke podrške, a više od 60 posto njih cijeni brzinu prilikom provjere podataka i odgovora na pitanja.
Primjena korisničke podrške s dobrim odabirom poslužitelja može poprimiti i nove razmjere kao što su tzv. live chat, screen sharing, streaming i slične aktivnosti koje će doprinijeti još boljim ocjenama korisničkog iskustva.
Rad na daljinu
S brzom širokopojasnom mrežom ne samo da je moguće izgraditi Extranet – privatnu poslovnu mrežu koja vanjskim dobavljačima i kupcima omogućuje pristup poslovnim informacijama i razmjenu podataka, već omogućiti da zbilja i posluži svrsi. Visokokvalitetna veza pomaže da Extranet uvijek održavate ažurnim i tako osiguravate kontinuitet poslovanja u svim okolnostima.
Virtualna privatna mreža ili VPN omogućuje zaposlenicima povezivanje preko interneta s privatnom mrežom tvrtke. Tamo se mogu sigurno dijeliti resursi i povjerljive informacije između timova ili s prethodno odabranim vanjskim korisnicima. VPN omogućuje siguran daljinski rad jer stvara sigurnu vezu između uređaja udaljenog radnika i glavnog sustava vaše tvrtke.