Globalne promjene zadnjih se godina odvijaju puno brže od očekivanog i to u svim segmentima naših života. Pandemija koronavirusa sve je još dodatno ubrzala; Promijenio se način funkcioniranja brojnih poduzeća, između ostalog i kroz dislocirani rad koji je preko noći postao moguć s bilo koje lokacije gdje postoji kvalitetan internet.
Internet stvari, umjetna inteligencija, strojno učenje i blockchain samo je dio inovacija koje su pojačale fokus na industriju 4.0, a koja je u međuvremenu prožela sve segmente poslovanja. Za razliku od prijašnjih industrijskih revolucija, četvrta se oslanja na napredak u prikupljanju, obradi, podjeli i korištenju informacija.
Digitalizacija s ciljem automatizacije nije zaobišla ni upravljanje ljudskim resursima, pri čemu je jedan od glavnih ciljeva ostvarivanje work-life balance zaposlenika, a uspjeh mogu očekivati isključivo ona poduzeća koja se, u tom smislu, brže prilagođavaju promjenama na tržištu.
Jedan od pionira inovacija takvih rješenja u Hrvatskoj je poduzeće Špica Sustavi d.o.o., koje već 30 godina razvija i implementira rješenja za digitalnu transformaciju u segmentima upravljanja lancem opskrbe i upravljanja ljudskim potencijalima.
“Svako rješenje koje Špica razvije i projektira usmjereno je ka optimizaciji i digitalizaciji poslovnih procesa, bilo da je riječ o skladišnom poslovanju gdje nudimo gotovo potpunu automatizaciju procesa, hotelima kojima pružamo inovacije na području uštede energije primjenom cloud orijentiranih rješenja ili se odnosi na digitalizaciju upravljanja radnim vremenom i bespapirno poslovanje”, istaknuo je Neven Rusković, direktor tvrtkeŠpica Sustavi.
Uštede za nabavu serverskih resursa
U proteklih 30 godina koliko su na tržištu, kontinuirani razvoj IT rješenja usmjerio ih je na stvaranje usluga na cloud platformi, što su korisnici prepoznali kao izvrsnu priliku za uštedu sredstava za nabavku dodatnih serverskih resursa, odnosno njihova održavanja.
“Primjena naših cloud rješenja, kao što su All Hours ili Door Cloud, kako optimiziraju rad naših korisnika, tako optimiziraju i rad naše podrške. Skraćuje se vrijeme potrebno za uvođenje sustava kod korisnika, a ujedno se optimiziraju i naši resursi potrebni za održavanjem. Uvođenjem mobilnih uređaja za prijavu i odjavu radnog vremena korištenjem geolokacije, nisu nam potrebni terminali za registraciju i identifikacijske kartice.
Korisnicima je omogućeno i da primjenom API funkcija povezuju naša Cloud rješenja s HR programima, programima za obračun plaća ili bilo kojim drugim programom s kojim je potrebno podijeliti podatke”, pojasnio je Rusković napomenuvši kako su sve usluge Špice Sustava usklađene s najvišim sigurnosnim standardima. Špica International certificirana je prema normi ISO /27001, što znači da se sigurnost informacija stavlja pod izričitu kontrolu.
“Evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa povezuje proces identifikacije zaposlenika, gdje na jednostavan i siguran način možemo definirati tko i kada može pristupati mjestu prijave i odjave te koliko je vremena proveo na radnom mjestu”, naglašava direktor poduzeća. To je ostvarivo, između ostalog, zahvaljujući arhitekturi njihova sustava Time&Space koja omogućava on premise ili cloud način rada, gdje se svaka informacija pohranjuje u centralnu bazu podataka i dostupna je preko korisničkog sučelja u bilo kojem trenutku.
Učinkovito upravljanje energijom
Špica Sustavi svojim je rješenjima ostvarila direktan utjecaj na digitalnu transformaciju gospodarstva, ali i na očuvanje okoliša kroz svoje EOS termostate koji su temeljeni na cloud programskoj platformi, a pružaju brojne mogućnosti poput učinkovitog upravljanja klimatizacijom i rasvjetom, detekcijom prisutnosti gosta te mjerenjem vlažnosti zraka. Na taj način ostvaruje se i do 30% uštede energije u sobama. Zbog digitalne izvrsnosti i očuvanja okoliša, Špica Sustavi postali su nositelj priznanja Zeleni certifikat koji dodjeljuje tvrtka Elektronički računi onim poslovnim subjektima koji su pokretači zelene tranzicije u Hrvatskoj.
“Nama u Špici je zaštita okoliša iznimno bitna, a to kroz različite aktivnosti nastojimo potaknuti i kod naših zaposlenika. Organiziramo Špica Green Days kampanje na društvenim mrežama, razdvajamo otpad i biramo alternativne prijevoze do posla. Poslujemo bespapirno jer izdajemo i zaprimamo isključivo elektroničke račune koristeći mojeRačun uslugu. Osim toga, svi proizvodi koje smo ponudili tržištu, a koje i sami koristimo, doprinose digitalizaciji poslovanja”, pojasnio je Rusković.
Elektronički račun čuva okoliš
U vremenu u kojem živimo, digitalna transformacija je ne samo neizbježna, već i nužna pa više nemamo vremena za gubljenje na spore i zastarjele poslovne procese, dodao je.
“Elektronički računi u tome imaju ogromnu ulogu jer su nam omogućili da svakodnevnu aktivnost primanja i slanja računa maksimalno ubrzamo te olakšamo cijeli proces i nama i našim kupcima. Ne gubimo vrijeme na bespotrebnu papirologiju, a kroz eRačun pazimo na okoliš, što nam je jako važno”, zaključio je Neven Rusković, direktor tvrtke Špica Sustavi.
* Sadržaj omogućio mojeRačun