Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Baumax investirao u Hrvatskoj 110 milijuna eura

Autor: Darko Bičak
15. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Veliko širenje austrijskog centra podudara se s padom Peveca, a u problemima su se našli i neki drugi lanci iz sektora

Austrijski trgovački lanac Baumax otvorio je u utorak u Karlovcu sedmi centar u Hrvatskoj u koji je investirao 15 milijuna eura. Od dolaska u Hrvatsku 1997. Baumax je uložio u našu zemlju između 110 milijuna eura. Iako je dojam da je većina trgovačkih centara u problemima, primjer Baumaxa pokazuje da je moguć i drukčiji scenarij. Naime, ovaj lanac u Hrvatskoj je u posljednje tri godine rastao po prosječnoj stopi više od 40 posto. Sa 37 milijuna eura prihoda u 2008. Baumax je u 2009. narastao na 55 milijuna, a procjene za 2010. govore o 77 milijuna eura prihoda.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Propast Peveca
I dok je rast za 2009. bio uglavnom na ruševinama Pevecova carstva, situacija u 2010. pokazuje da je riječ o uspjehu poslovnog modela. “Nema velike tajne našeg uspjeha, kako u Hrvatskoj, tako i u svih devet zemalja jugoistočne i istočne Europe u kojima djelujemo. To je briga za kupca i zadovoljni zaposlenici, što nam dugoročno donosi uspjeh”, kazao je Martin Essl, vlasnik Baumaxa. No činjenica je da se velika Baumaxova ekspanzija podudara s padom Peveca, a u problemima su se našli i neki drugi lanci iz sektora. Da je dio njihovih kupaca preuzeo Baumax, potvrđuju i u samom Pevecu. Darko Šket, stečani upravitelj Peveca, kaže da i njihovi podaci pokazuju da je odnos njihova pada te Baumaxova i Bauhausova rasta u korelaciji. “U ‘zlatnim vremenima’ je Pevec imao prihod od 2,5 milijardi kuna. Lani u šest mjeseci, koliko smo poslovali, imali smo 350 milijuna prihoda, a procjene za ovu godinu govore o 700 milijuna”, kazao je Darko Šket. U Pevecu su svjesni da će teško povratiti sve nekadašnje kupce, no Šket smatra da su do sada uspjeli vratiti oko 30 posto kupaca kao i prihoda. Da teška gospodarska situacija u Hrvatskoj nije prepreka za veće investicije u trgovinu, smatra i konzultant za pitanje trgovačkih centara Darrell Šarić.

Austrijski trgovački lanac Baumax otvorio je u utorak u Karlovcu sedmi centar u Hrvatskoj u koji je investirao 15 milijuna eura. Od dolaska u Hrvatsku 1997. Baumax je uložio u našu zemlju između 110 milijuna eura. Iako je dojam da je većina trgovačkih centara u problemima, primjer Baumaxa pokazuje da je moguć i drukčiji scenarij. Naime, ovaj lanac u Hrvatskoj je u posljednje tri godine rastao po prosječnoj stopi više od 40 posto. Sa 37 milijuna eura prihoda u 2008. Baumax je u 2009. narastao na 55 milijuna, a procjene za 2010. govore o 77 milijuna eura prihoda.

Propast Peveca
I dok je rast za 2009. bio uglavnom na ruševinama Pevecova carstva, situacija u 2010. pokazuje da je riječ o uspjehu poslovnog modela. “Nema velike tajne našeg uspjeha, kako u Hrvatskoj, tako i u svih devet zemalja jugoistočne i istočne Europe u kojima djelujemo. To je briga za kupca i zadovoljni zaposlenici, što nam dugoročno donosi uspjeh”, kazao je Martin Essl, vlasnik Baumaxa. No činjenica je da se velika Baumaxova ekspanzija podudara s padom Peveca, a u problemima su se našli i neki drugi lanci iz sektora. Da je dio njihovih kupaca preuzeo Baumax, potvrđuju i u samom Pevecu. Darko Šket, stečani upravitelj Peveca, kaže da i njihovi podaci pokazuju da je odnos njihova pada te Baumaxova i Bauhausova rasta u korelaciji. “U ‘zlatnim vremenima’ je Pevec imao prihod od 2,5 milijardi kuna. Lani u šest mjeseci, koliko smo poslovali, imali smo 350 milijuna prihoda, a procjene za ovu godinu govore o 700 milijuna”, kazao je Darko Šket. U Pevecu su svjesni da će teško povratiti sve nekadašnje kupce, no Šket smatra da su do sada uspjeli vratiti oko 30 posto kupaca kao i prihoda. Da teška gospodarska situacija u Hrvatskoj nije prepreka za veće investicije u trgovinu, smatra i konzultant za pitanje trgovačkih centara Darrell Šarić.

Projekti za budućnost
“Planovi za gradnju centara se rade pet do sedam godina prije samog projekta, a tada je osigurano i financiranje”, kaže Šarić, inače suvlasnik tvrtke Hipmedia. Šarić tvrdi da su strani trgovački lanci svjesni da neće odmah poslovati s dobiti, no da rade projekcije profitabilnosti za razdoblje od pet, 10 ili čak 15 godina. Veliki mamac za takve investitore je skorašnji ulazak Hrvatske u EU kada se očekuje povećanje kupovne moći.

Vlasnik

Kršćanski principi
Martin Essel kaže da je Baumaxova poslovna filozofija barizana na kršćanskom duhu i dobrobiti bližnjih.

Razminiranje
Obitelj Essl već je 20-ak godina vezana za Hrvatsku i Karlovac te je za razminiranje donirala ukupno 6 milijuna eura.

Autor: Darko Bičak
15. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close