Zagrebačka banka, Splitska banka, HPB i Hypo, te Cemex i Brodomerkur, vjerovnici koji drže oko 56 posto tražbina Konstruktora, napravili su treći plan restrukturiranja te građevinske kompanije i predložili ulazak strateškog partnera u splitsku tvrtku.
O njemu će se glasovati 9. svibnja, a mogao bi biti treća sreća jer će za plan trebati glasove još 10-ak posto ukupnih tražbina. Kako je za stari plan dužnika sredinom travnja glasovalo oko 24 posto vjerovnika, i to bez onih koji plan predlažu, veće su šanse da će novi plan dobiti 67 posto glasova potrebnih za usvajanje. Izgleda da je i tržište reagiralo povodom novosti da banke, vlasnici mezzanine potraživanja, žele ulazak strateškog partnera u Konstruktor. Naime, šuška se ponovo o ponudi Viaduktu da uđe u Konstruktor što neslužbeno demantiraju u obje tvrtke. No, iz Konstruktora, iako tvrde da ne žele o imenima, ipak potvrđuju da su počeli inicijalni pregovori.
O imenima navodno je prerano govoriti. Konstruktorov vodeći ekonomist Goran Soko, jedan od sukreatora novog plana, kaže da bi strateški partner trebao biti izabran u roku od godinu dana. On može biti, kaže, i domaći i inozemni, ali i neki od postojećih vjerovnika koji će ući u temeljni kapital. Naime, s konverzijom tražbina vjerovnika u kapital društva, prođe li plan, drastično se mijenja vlasnička struktura. Vjerovnici, zapravo, u tom slučaju postaju novi vlasnici društva koje navodno ima 300-njak mil. kuna ugovorenih poslova. U roku godine dana trebat će pronaći strateškog partnera koji bi donio 15 milijuna kuna svježeg novca. Njegovo ime mora biti i potvrđeno na skupštini dioničkog društva, te prihvatljivo bankama, a dokapitalizacija bi se provela u novcu izdavanjem novih dionica po nominali od 10 kuna.
No, s obzirom da dionica Konstruktora nominalno vrijedi 200 kuna, prvo bi se po toj nominali konvertirale tražbine u kapital, a onda bi se sanirali gubici smanjenjem kapitala na nominalu od 10 kuna. U iznosima to znači sljedeće: tražbine se konvertiraju u kapital u iznosu od oko 250 milijuna kuna čime on raste na 270 milijuna kuna (1,35 milijuna dionica) budući da postojeći kapital iznosi 20 milijuna. Smanjenjem koje slijedi on bi pao na 13,5 milijuna kuna, a tad dolazi strateški partner koji bi bio većinski vlasnik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.…a o cemu sve gradjevinske kompanije sanjaju- o novim projektima. Velikim projektima-da. Inozemnim projektima-naravno. E pa Konstruktor ih ima nekoliko samo to jako malo ljudi zna i to treba biti poklon novom vlasniku.
Gospon Viggo uopće niste napisali glupost… Radio sam u Viaduktu, pa iz prve ruke mogu opisno-ukratko obrazložiti podršku Vašoj kratkoj rečenici bez točke na kraju iste.
Naime, niti je Viadukt toliko moćan i u boljoj poziciji od Konstruktora, niti je s druge strane Konstruktor bog zna kako jaka tvrtka koja bi uopće moglad doprinjeti Viaduktu kao tvrtki iz skoro pa identične branše!
Pa ulazak viadukta u tvrtku takve veličine nije ništa drugo nego obična glupost i bezvezarija…
Najbolje bi bilo kad bi Konstruktor ili se na neki način iz izvukao u predstečajnom postupku koji je i sam nedavno pokrenuo.
A osobnog sam mišljenja da Konstruktor skupa s Viaduktom treba kompletno preuzeti sasvim jedna treća građevinska kompanija koja je barem tri puta jača i sa većim ugledom, da se nebi desilo Viaduktu i Konstrukoru (a konstruktor i nije daleko od te situacije) da završi kao Industrogradnja..
a svi znamo kako je Industrogradnja objesila gaćice na štap!
sve u svemu politika i način unutarnjeg i vanjskog poslovanja koji se vodi u obje spomenute tvrtke je najsličnija običnoj ciganiji, najružnijem obliku potkradanja, što od vlastitih radnika koje ima unutar svoje tvrtke, a što i od svojih uhljebljenih ljudi unutar uprave obje spomenute građevinske tvrtke!!!!
Ovo je najveća glupost koju sam pročitao mjesecima u nazad
Uključite se u raspravu