Iako hrvatski startup Balmaris riječke inovatorice Martine Cvetković nije osvojio medalju u finalu PowerUP! by InnoEnergyja, najvećeg europskog natjecanja startupova iz energetike u srijedu u Budimpešti, ona ističe da nije obeshrabrena te, čak naprotiv, da je povećan interes za njihov sistem za obradu balastnih voda te da je stekla mnogo novih kontakata koji će joj pomoći da komercijalno razvije projekt.
"U isto vrijeme smo bili prisutni na velikim energetskim događanjima u Budimpešti i Estoniji gdje smo bili u konkurenciji 23, odnosno 28 zemalja EU, što govori da imamo izvrstan projekt. Napravili smo velik iskorak i idemo dalje u realizaciju", kazala nam je Martina Cvetković. PowerUP! by InnoEnergy je natjecanje u kojem mogu sudjelovati natjecatelji iz 23 zemlje centralne, istočne i južne Europe, a predstavlja značajnu priliku za inovatore iz istočne Europe, pružajući im šansu da ostvare i razviju projekte te postanu vidljivi na globalnom tržištu.
U svakoj zemlji se održava nacionalna selekcija čiji pobjednici odlaze na kontinentalnu smotru. Ukupni pobjednici dobivaju novčane nagrade i pristup prestižnom akceleratoru Highway kojeg podržava InnoEnergy, tehno kompanija koju je osnovalo 25 investitora, a pomaže je i 320 instituta i partnera iz Europe. U finalu je glavnu nagradu, 20.000 eura i konzultantske usluge, odnio mađarski HeatVentors za projekt inovativnog spremnika za dugoročnije pohranjivanje energije.
Drugu nagradu je dobio malteški Flasc za projekt inovacija u vjetroelektranama i ostalim offshore energetskim platformama. Treća nagrada je otišla u Češku startupu Viaalata koji razvija projekte slične hrvatskoj tvrtki Tehnix – za razvrstavanje i iskorištavaje otpada za dobivanje korisnih sirovina i energije. Počasna nagrada je otišla slovenskom Mebusu za solarne panele s pojačanom učinkovitošću. Skup u Budimpešti je uveličao i Jonas Kjellberg, jedan od osnivača Skypea, koji je dao niz korisnih ideja za uspjeh.
"Troškovna analiza nije ključ koji će vam reći hoće li projekt u konačnici biti uspješan ili ne jer se tehnologija, a i navike potrošača, stalno mijenjaju. Uvijek imajte na umu što, za koga i zašto to radite te budite inovativni, nemojte kopirati i uspjet ćete. Imate situaciju sa Skypeom, Uberom, Airbnbom, Facebookom pa i Googleom, koji u nastanku ideje nisu imali nikakvu komercijalnu vrijednost – bili su gotovo altruistički projekti koji nisu obećavali dobit te bi vas svaka ozbiljna kompanija otpustila da im kao inženjer dođete s takvim projektom. No, danas su to neke od najvrednijih tvrtki u svijetu s milijardama dolara prihoda", poručuje Kjellberg.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu