Atlantic očekuje nastavak rasta i novu rekordnu godinu, prihode od 900 mil. eura

Autor: Marija Brnić , 28. veljača 2023. u 22:00
Predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi/M. Prpić/PIXSELL

U 2023. ide se na internacionalizaciju pojedinih brendova, prvenstveno Argete i Donata.

Atlantic Grupa prošlu godinu završila je s rekordnim prihodima, a taj trend, i unatoč očekivanim lošijim gospodarskim prilikama, kompanija predviđa nastaviti i u ovoj godini. Očekuju da će zabilježiti rekordnu prodaju od oko 900 milijuna eura.

U prošloj godini, prema upravo objavljenom nerevidiranom financijskom izvješću, Atlantic je zaključio s ukupnim prihodima od 6,37 milijardi kuna, odnosno 850 milijuna eura, te su u odnosu na prethodnu godinu bili veći za 11,8%.

Oporavak marži u 2024.
Takav optimizam u Atlanticu temelje na procjenama da cijene sirovina, pakirnog materijala i energenata ne bi trebale dosegnuti rekordne razine iz 2022., no očekuju izrazitu volatilnost. Negativne pritiske, pak, ublažit će hrvatski ulazak u Eurozonu i Šengenski prostor.

U okviru nerevidiranog financijskog izvješća, Atlantic Grupa daje procjene da su nabavne cijene, neovisno o stabilizaciji krajem 2022., značajno iznad razine iz pretkriznog razdoblja, a temeljem toga očekuju u ovoj godini nižu normaliziranu EBITDA maržu, te napominju da je u prvom polugodištu 2022. utjecaj poskupljenja sirovina i pakirnog materijala bio značajno niži u odnosu na drugi dio godine s obzirom da je velik dio količina Atlantic nabavio po povoljnijim cijena od tadašnjih tržišnih, a što će rezultirati padom profitabilnosti u prvom dijelu 2023., i to prvenstveno u prvom kvartalu. Početak oporavka profitnih marži, pak, očekuju u 2024.

U ovoj godini, kako se može doznati iz izvješća, fokus menadžmenta, uz suočavanje s problemima inflacije i dobavnih lanaca, stavit će se i na internacionalizaciju pojedinih brendova, prvenstveno Argeti i Donata, te razvoj distribucijskog poslovanja jačanjem postojećih i akvizicijama novih principala, te na moguća spajanja i akvizicije.

Prošlu poslovnu godinu grupacija Atlantic zaključila je s gotovo 196 milijuna kuna neto dobiti. Prihodi su pritom na godišnjoj razini rasli za 11,8%, dok je dobit bila slabija za 43%, a prema nerevidiranom financijskom izvješću, EBITDA je u odnosu na 2021. smanjena za 20,6%, na 575,4 milijuna kuna. Na pad EBITDA najveći utjecaj imali su visoki troškovi sirovina, energije i logistike, čiji je negativan utjecaj nadmašio rast prodaje svih poslovnih područja Atlantica.

“Atlantic Grupa je unatoč brojnim izazovima u okruženju u 2022. ostvarila povijesno rekordne prodajne rezultate, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima. Nakon godina covida, 2022. je obilježila ruska agresija na Ukrajinu, koja je izazvala energetsku krizu, dodatne zastoje u dobavnim lancima te značajna poskupljenja gotovo svih strateških sirovina i usluga.

Ova smo poskupljenja samo djelomično uspjeli kompenzirati optimiranjem internih resursa te manjim dijelom povećanjem naših prodajnih cijena, što je očekivano dovelo do pada profitabilnosti. Neovisno o tome nastavili smo s ulaganjima u razvoj poslovanja – inovacije u proizvodnom portfelju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta i nastavak digitalne transformacije”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Prihodi na ruskom tržištu
Trećinu prihoda Atlantic je u 2022. ostvario na hrvatskom tržištu, a četvrtinu u Srbiji, dok je treće tržište Slovenije s udjelom od 17% u ukupnim prihodima. Na ruskom je tržištu Atlantic ostvario lani 108 milijuna kuna prihoda.

Gledaju li se strateška poslovna područja, najveći rast od 20% ostvarila su Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, te Kava s brendovima Barcaffe i Grand kafa, a njihov je rast 16%, dok i ljekarničko poslovanje pod brendom Farmacija bilježi rast od 10,5%.

Komentirajte prvi

New Report

Close