Argeta u SAD-u po modelu ugovorne proizvodnje

Autor: Suzana Varošanec , 16. studeni 2017. u 22:01
'Argeta u SAD-u kuca na velika vrata', kaže Enzo Smrekar

Atlantic se okreće tržištu Sjeverne Amerike gdje će u suradnji s američkim partnerima lansirati svoj već etablirani brend u Europi.

Tedeschijeva Atlantic Grupa kreće u osvajanje sjevernoameričkog tržišta s brendom Argeta – delikatesnim namazom koji je u 2016. ostvario vrijednosni rast prodaje od 12%. 

Nakon dulje i ozbiljne pripreme projekta Atlantic je lansirao lokalnu proizvodnju za tržište SAD-a i Kanade, a realizirat će je u suradnji s tvrtkom Brother&Sister u Harrisburgu (Pennsylvania). U nastavku svoje intenzivne internacionalizacije poslovanja Atlantic koristi model tzv. ugovorne proizvodnje pa je navedena tvornica prva koja za Atlantic ugovorno proizvodi paštetu.

Većinu proizvoda iz vlastitog asortimana proizvode u vlastitim pogonima, no odnedavno, nakon prodaje tvornica u Novoj Gradišci i Hamburgu, njihov strateški partner, kompanija Aminolabs iz Belgije, za Atlantic ugovorno nastavlja u tim pogonima proizvoditi najveći dio asortimana sportske prehrane za brend Multipower. I ranije su imali te prakse, u manjem opsegu pa primjerice čips za Atlanticov brend Chipsos ugovorno proizvodi Kanaan iz Donjeg Miholjca. Ugovorna proizvodnja nije neuobičajena praksa u industriji; primjerice i Red Bull ima brend, ali nijednu tvornicu, sve proizvodi kod trećih strana. Za iskorak na tržište Sjeverne Amerike suradnja kreće i s lokalnim distribucijskim partnerima.

 

3 milijuna

dolara očekivani prihod od prodaje u prvoj godini rada

Zaduženi su za intenzivnu distribuciju Argete, a iz Atlantica najavljuju da je posrijedi 2000 prodajnih mjesta u SAD-u i Kanadi. Snažna promocijska kampanja slijedi na prodajnim mjestima i u digitalnim medijima. Da je riječ o značajnom iskoraku brenda, jednom od najpotentnijih ambasadora Atlanticove strategije internacionalizacije, smatra direktor strateškog poslovnog područja Delikatesni namazi Atlantic Grupe Enzo Smrekar.

Prema njemu, među brojnim robnim markama pašteta, Argete se proda najviše. "Odlučili smo se za hrabru i ambicioznu, ali dobro planiranu i realnu strategiju širenja i izvan Europe, gdje smo se već uspješno etablirali", kaže Smrekar dodajući da u Austriji Argeta već ima više od 37% tržišta, u Švicarskoj skoro 30% te u Njemačkoj i Švedskoj napreduju od stabilnih 10% tržišta, dok se sad "otvaraju i vrata američkog tržišta, s velikim potencijalom koji će Atlantic znati iskoristiti". Očekivani prihod od prodaje u prvoj godini je 3 mil. dolara. Projekt se dogovarao dulje i vrlo ozbiljno, jer je tehnologija proizvodnje vrlo zahtjevna i potrebne su bile temeljite pripreme. U skladu sa strogim kriterijima sljedivosti vrhunsku tehnologiju za Argetu usavršile su tvornice u slovenskoj Izoli i Hadžićima u BiH.

Komentirajte prvi

New Report

Close