Nakon što je pokorila Indiju, zagrebačka kompanija sudjeluje u spektakularnom projektu u Egiptu

Autor: Darko Bičak , 14. veljača 2022. u 11:35
Foto: Shutterstock

Zagrebačka kompanija u partnerstvu s Bombardierom i Alstomom.

Nakon što je prošlih godina “pokorila” Indiju, zagrebačka tehnološka kompanija Altpro sada je ušla i u Egipat gdje radi na prometnom povezivanju monorailom glavnog grada Kaira s dva nova satelitska grada od kojih će jedan postati nova prijestolnica te države.

Naime, kako nam je pojasnio Tin Viduka, član Uprave Altproa zadužen za prodaju i marketing, radi se o jednom od njihovih najvećih projekata, a u koji su ušli sa svojim dugogodišnjim globalnim partnerima – Bombardierom i Alstomom. Iako zbog povjerljivosti ugovora ne smiju govoriti o financijskim aspektima, naglašavaju da se radi o značajnom i dalekosežnom projektu.

“Ovaj projekt nam je vrlo važan jer, osim što ulazimo na novo tržište s velikim potencijalom, radi se o novoj tehnologiji koju smo duže vremena sami razvijali. U ovom poslu sudjelujemo sa signalnim sustavima za infrastrukturu koji su jamstvo visoke pouzdanosti i poboljšane sigurnosti.

Naši sustavi za brojanje osovina za jednošinske tračnice trenutno su jedinstveni u području kontrole i detekcije nestandardnih tipova vlakova. Senzori brzine, smjera i položaja jednošinskih vlakova razmjenjuju ove vitalne informacije s drugim infrastrukturnim podsustavima”, kazao nam je Viduka, inače sin osnivača i predsjednika Uprave Altproa Zvonimira Viduke.

Iz te tvrtke pojašnjavaju da se u Egiptu konkretno radi o dvije linije monoraila, ukupne duljine od stotinjak kilometara.

Prva od 54 km će povezivati istočni Kairo s novom administrativnom prijestolnicom koja se zasad zove “New Capital City” i trebala bi imati gotovo sedam milijuna stanovnika, a druga linija od 42 km će povezivati kairsko predgrađe Gizu s novim gradom službenog imena “6th of October City”.

Ovo pomalo neobično ime grada, koji već ima oko pola milijuna stanovnika, zapravo je sjećanje na 6. listopada 1973. kada je započeo 4. Arapsko-izraelski rat, poznatiji kao Jomkipurski, u kojem su Egipat i Sirija, posredno i Irak, iznenada napali Izrael te u prvih nekoliko dana ostvarili fascinantne uspjehe i gotovo bacili Izrael na koljena.

Istaknuo se Egipat koji je, umjesto vojnika i tenkova, u prvi plan stavio vodoprivredne inženjere te zauzeo Suez i čitav Sinaj.

70

automatiziranih vlakova koristit će se na monorailu ukupne duljine stotinjak kilometara

No, zbog nerealnih promjena u planu nakon prvog uspjeha i megalomanskih ciljeva, narednih dana se čitava kampanja urušila te je konsolidirani Izrael opkolio i uništio arapske snage, došavši tenkovima pred Kairo i Damask što je rezultiralo uključivanjem SAD-a i SSSR-a u krizu te postizanja Sporazuma iz Camp Davida koji je i danas “Daytonski sporazum” Bliskog istoka.

Kako bilo, 6. listopada je u Egiptu danas veliki datum i Dan oružanih snaga. Očekuje se da će obje linije biti otvorene 2023. godine i moći će prevesti oko 45.000 putnika na sat u svakom smjeru.

Vrijeme putovanja bit će značajno smanjeno i iznosit će oko 60 minuta za prvu liniju i oko 42 minute za drugu. Cairo Monorail će koristiti 70 potpuno automatiziranih vlakova Bombardier INNOVIA Monorail 300, dakle bez strojovođe, a koji će se proizvoditi u Derbyju u Engleskoj. Iako ne u Derbyju, nego u susjednom mu Newcastlu, voziti će vlakovi u koje će zagrebačka tvrtka ugraditi svoju tehnologiju.

Zvonimir Viduka, osnivač i predsjednik Uprave tvrtke Altpro/D. Puklavec/PIXSELL

Posao u Los Angelesu
“Radi se o projektu za metro u Newcastleu koji obuhvaća isporuku novih 46 vlakova tvrtke Stadler na koje će Altpro isporučivati svoju sigurnosnu tehnologiju ATP za automatsko zaustavljanje. U Egiptu i Hrvatskoj radimo s Bombardierom i Alstomom, u Velikoj Britaniji radimo sa Stadlerom”, kazao je Viduka.

U njihovoj referencijskoj listi je i projekt u Međunarodnoj zračnoj luci Los Angeles (LAX). Radi se o isporuci kontrolno upravljačkog sustava za APM (Automatic People Mover) vlak koji služi za prijevoz putnika unutar zračne luke. Isporuka uključuje trenutno najsuvremeniju tehnologiju za upravljanje i detekciju vlakova specifičnih dimenzija i zahtjeva.

Iako financijski rezultati za prošlu godinu još nisu poznati, u toj tvrtki navode da im je 2021. bila rekordna te da očekuju dvoznamenkasti rast prihoda u odnosu na rekordnu 2020. kada su ostvarili 70-ak milijuna kuna.

Viduka

Uz Indiju i sada Egipat, nakon dugogodišnjeg zatišja napokon se otvorilo i hrvatsko željezničko tržište.

“Imamo tri velika projekta i niz manjih te očekujemo da i ove godine rastemo dvoznamenkasto. Uz Indiju i sada Egipat, nakon dugogodišnjeg zatišja napokon se otvorilo i hrvatsko željezničko tržište. Investira se puno u infrastrukturu i nova željeznička vozila.

Mi smo najviše angažirani na dionici pruge Križevci-Koprivnica-mađarska granica, a gdje smo s konzorcijskim partnerima zapravo sistemski integrator – proizvodimo, isporučujemo i ugrađujemo opremu. Očekujemo da će se ovakav rast domaćeg tržišta nastaviti i u narednom razdoblju”, kaže Viduka.

Pripreme za Odru 3
Sve ovo će dovesti i do novih investicija jer im dva prostora u Zagrebu i 180 zaposlenih više nisu dovoljni. Iako za sada još nemaju detalje, očekuju da bi u naredne 2-3 godine mogli realizirati i Odru 3, a nakon što su 2011. otvorili poslovni prostor Odra 1, a 2018. i Odru 2.

Iako za sada još nema jedinstvenih planova kako zapravo povezati Zagreb i Zračnu luku Franjo Tuđman, jedna od opcija je i monorail po pitanju realizacije čega bi puno mogli reći i u Altprou.

No, i dalje su otvorene opcije tramvaja, što je za mnoge prometne stručnjake pomalo iracionalna ideja bivšeg gradonačelnika Milana Bandića, te laka ili standardna željeznica koja bi se onda nastavljala i konsolidirala s postojećom i budućom željezničkom mrežom oko metropole.

Komentirajte prvi

New Report

Close