MBA Poslovna škola Algebre pokreće novi program namijenjen produkt menadžerima – prvi takav u Hrvatskoj. Ovaj obrazovni program čiji je početak u travnju, a trajat će pet mjeseci, namijenjen je raznim profilima ljudi – trenutačnim produkt menadžerima, vlasnicima startupova te mikro i malih tvrtki, brend menadžerima u korporacijama, kao i projekt menadžerima. Cilj je programa, rekao je Arsen Šolić, voditelj Katedre e-leadership Algebra MBA Poslovne škole, razvoj vještina i kompetencija ljudi zaduženih za upravljanje proizvodima.
Program bi zapravo trebao pomoći domaćim kompanijama, prvenstveno onima iz IT sektora, da se iz servisnih i uslugama orijentiranih transformiraju u proizvodne kompanije. A pomoći će im tako što će im omogućiti obrazovanje ljudi za stjecanje kompetencija nužnih za vođenje procesa razvoja novih proizvoda. To je, naime, dugotrajan i težak proces, ali koji dugoročno tvrtki nosi brojne pluseve.
Benefiti programa
Algebra je u kreiranje programa krenula, objasnio je Šolić, jer su uočili potrebu na tržištu, odnosno da nedostaje program koji bi ljudima omogućio stjecanje specifičnih i vrlo širokih, odnosno interdisciplinarnih, znanja.
“Produkt menadžer, naime, mora razumjeti financije, metriku i analitiku. Usto, mora imati upravljačka znanja, vještine vođenja tima ali i znanja o mogućnostima tehnologije”, ističe Šolić. Sva će ta znanja i vještine, kroz osam modula, dobiti kroz program Produkt menadžera na Algebri, uvjeravaju iz obrazovne institucije koja je krajem prošle godine postala prvo privatno sveučilište u Hrvatskoj. Interes za programom, kažu, pokazuje ne samo IT sektor već i iz drugih industrija, od osiguravateljske do drvne… Godišnje bi se, računaju u Algebri, za produkt menadžere trebalo obrazovati oko 40 ljudi, a to će ulaganje platiti 4500 eura. Predavači će, pak, biti profesionalci iz realnog sektora.
Hrvoje Josip Balen, član Uprave Sveučilišta Algebra, kaže da su o pokretanju programa dugo razmišljali, a ideja je proizašla iz potrebe transformacije domaće industrije IT s uslužne na proizvodnu. Njegovo pokretanje poklapa se s donošenjem Strategije pametne specijalizacije (S3) koja će poduzetnicima na raspolaganje staviti 1,4 milijarde eura za projekte istraživanja, razvoja i inovacija. Ta će strategija biti izvrsna prilika, posebno IT sektoru, da uloži u razvoj vlastitih proizvoda. Trenutačno je, naime, 55 posto domaće IT industrije uslužno orijentirano, odnosno radi za druge. Ti “uslužni” pak ostvaruju 60 posto ukupnih prihoda sektora.
“U kriznim situacijama najbolje vidimo koliko može biti rizično oslanjati se isključivo na usluge”, upozorava Balen. Napominje i da proizvodi nose višu dodanu vrijednost, veću konkurentnost i veće plaće.
Suradnja i s MIT-om
No, razvoj proizvoda sigurno nije lagan, niti jeftin posao pa je obrazovanje ljudi specifično za taj zadatak važan faktor uspjeha. Usto, ističe Arsen Šolić, polaznici će steći vještine koje su visoko tražene na tržištu rada.
Na predstavljanju programa Produkt menadžmenta Hrvoje Josip Balen je najavio MIT Bootcamp koji će ove godine u suradnji s Massachusetts Institute of Technology (MIT) napokon biti održan u Hrvatskoj. Tema edukacije bit će inovacijsko vodstvo. Uz nju će se održati i MIT Bootcamps Trek u trajanju od tri dana na temu upravljanja digitalnim proizvodima. Te su edukacije važne za afirmaciju domaće industrije i njezino pozicioniranje na svjetskoj mapi, ističe Balen dodajući da će detalje programa predstaviti uskoro.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu