U prvih devet mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 2,5 milijardi kuna, što je za 3,3 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, priopćeno je iz te kompanije. Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 2,2 milijardi kuna i, u usporedbi s prošlogodišnjim razdobljem, manji su za 3,8 posto. Dobit prije poreza, kamata i amortizacije iznosi 589 milijuna kuna i 4,2 posto je niža od prošlogodišnje. Operativna dobit Grupe iznosi 307 milijuna kuna, a dobit prije poreza 487 milijuna kuna. U 2012. godini u duhanskom dijelu Grupe došlo je, naime, do promjene amortizacijskih stopa, sukladno aktualnoj procjeni ekonomskog vijeka trajanja imovine, što je rezultiralo povećanjem amortizacije u 2013. godini.
U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem TDR je ostvario 17,3 posto manju prodaju, uz prosječan pad potrošnje na regionalnim tržištima od desetak i više posto.
U Hrvatskoj su od početka godine dva puta porasle trošarine, što je dovelo do znatnog rasta maloprodajnih cijena. Stalni rast poreza prisutan je i na tržištima regije. S druge strane, kupovna moć potrošača se smanjuje. Posljedica toga je snažan pomak potražnje prema nižim cjenovnim segmentima. Također, u snažnom je porastu potrošnja rezanih duhana. Ulaskom pak Hrvatske u EU, uvedene su znatno veće carine na izvoz cigareta na tržišta zemalja CEFTA-e, što će na godišnjoj razini, ukoliko ne dođe do promjene carinskog režima, rezultirati povećanjem godišnjih troškova poslovanja za desetak milijuna eura.
TDR je u rujnu otvorio tvornicu u Iranu i time dodatno proširio poslovanje na tržište jugozapadne Azije. TDR je tvornicu u Sariju, glavnom gradu pokrajine Mazandaran, izgradio u suradnji s vodećim iranskim duhanskim proizvođačem, Iranian Tobacco Company. Investicija je vrijedna 30 milijuna eura, a kapacitet nove tvornice je šest milijardi cigareta godišnje.
U turističkom dijelu poslovanja Adris grupe ostvareno je četiri posto manje noćenja nego u prvih devet mjeseci 2012., uz povećanje ostvarene prosječne cijene od sedam posto. Rast cijena posljedica je dugogodišnjeg ulaganja u prepoznatljivu i konkurentnu ponudu na destinaciji Rovinj-Vrsar. Učinkovitije upravljanje marketinško-prodajnim aktivnostima te standardima u operacijama donijelo je niz operativnih poboljšanja što je rezultiralo daljnjim rastom profitabilnosti tvrtke. Time turistički dio Grupe i u ovom razdoblju ostvaruje rezultate koji opravdavaju dosadašnja i buduća ulaganja.
Trenutačni booking potvrđuje zadržavanje dosadašnjih trendova do kraja godine.
Cromaris je u prvom polugodištu 2013. ostvario 41 posto veću prodaju nego u prvih devet mjeseci prošle godine. Izvoz je porastao 78 posto, od čega najviše na talijanskom tržištu, ujedno i najvećem tržištu orade i brancina u Europi. Rast prodaje pratio je prosječan rast cijena svježe ribe od približno sedam posto. Rast ključnih pokazatelja poslovanja rezultat je ulaganja u vrhunsku kvalitetu i dostupnost proizvoda te prepoznatljivost brenda Cromaris kod potrošača.
Cromaris je rastom prodaje i prodajne cijene povećao profitabilnost te uspio nadoknaditi gubitak subvencija, koje su na godišnjoj razini iznosile gotovo 12 milijuna kuna.
U rujnu je pušten u rad potpuno preuređen i moderniziran Cromarisov proizvodno-logistički centar u Gaženici u Zadru. Cromaris sada ima sve preduvjete za ulazak u segmente veće dodane vrijednosti koji su važni kako za profitabilnost tvrtke tako i za povećanje prepoznatljivosti brenda Cromaris.
Gledajući u cjelini, Adris grupa polovicu prihoda od prodaje roba i usluga i nadalje ostvaruje u izvozu, od čega gotovo 60 posto na vrlo zahtjevnom tržištu Europske unije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu