Obje bez izravnog utjecaja rata u Ukrajini na poslovanje, Adris Grupa i Atlantic Grupa u prvom kvartalu okitile su se ulaznim rezultatima poslovanja te svojim aktivnostima i politikama u uvjetima novih izazova inflacije i rasta ulaznih troškova pod utjecajem energetske krize nadalje, te s druge strane pozitive zbog slabljena pandemijske krize, povećali su ukupne prihode. U kvartalnim izvješćima na Zagrebačkoj burzi ukazuju da je njihov rast ostvaren po dvoznamenkastim stopama u odnosu na isto razdoblje lani.
Lijekovi, pića i kava
Značajan rast prihoda, ali i profitabilnosti odrednica je Atlantic Grupe koja je u prvom kvartalu ostvarila prihod od prodaje od 1,4 milijardi kuna, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 11,3%. EBITDA iznosi 179,8 milijuna kuna, 7,1% više nego u prvom kvartalu 2021., a sličan rast od 7,2% ostvarila je i neto dobit koja iznosi 90,6 milijuna kuna. Atlanticovi prvaci po zabilježenom rastu su ljekarnički lanac Farmacia (+20,6%) te dva strateška područja, tj. Pića s vodećim brendom Cedevita (+22,7) i Kava (+15,1%) s nosećim brendovima Grand kafa i Barcaffe kava, a ujedno Kava donosi 1/5 ukupnog prihoda. Atlanticova distribucija se širi – prednjače Slovenija (+12,1%), Hrvatska (+11,3%) i Srbija (+10,7%), kao i distribucijski portfelj suradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te najavom proširenja uspješne suradnje s Red Bullom u Srbiji i Sjevernoj Makedoniji. Prema predsjedniku Uprave Atlantica Emilu Tedeschiju, njihovi temeljni prioriteti ostaju osiguranje nesmetanog nastavka proizvodnje i opskrbe Atlanticovih kupaca i potrošača, održavanje pune zaposlenosti i daljnje ulaganje u zaposlenike te društvena odgovornost u najširem smislu.
Maistra dvostruko bolja
S rastom sva tri biznisa – osiguranja, turizma i zdrave hrane, Adris bilježi ukupan prihod u iznosu od 1,19 milijardi kuna, što je 11% više u usporedbi s prvim tromjesečjem 2021. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 1,11 milijardi kuna i za 16% veći je od prihoda u prvom kvartalu 2021., s tim da je EBITDA 173 milijuna kuna (+4%) a neto dobit 12,2 milijuna kn, što je za 14% više od ostvarenja u istom lanjskom izvještajnom razdoblju.
Sve tvrtke u sastavu Adris Grupe aktivno provode programe transformacije poslovanja. Lider na osiguravateljskom tržišitu Croatia osiguranje osnažuje poslovanje s ostvarenim rastom premije, dobiti i tržišnog udjela (29,1%), turistički segment Maistra s prihodima od prodaje robe i usluga u iznosu od 100 milijuna kuna ostvario je dvostruko više nego u prva tri mjeseca 2021. te je booking u ovom trenutku znatno bolji od prošlogodišnjeg, dok Cromaris nastavlja s višegodišnjim trendom rasta. Planirana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u 2022. iznose 430 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na rekonstrukciju i repozicioniranje zagrebačkog hotela Panorama. Više od 100 milijuna kuna uložit će se i u podizanje kvalitete kampova, a pripreme nastavljaju na strateškim turističkim projektima – zagrebačkom hotelu Westin i splitskom hotelu Marjan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu