AD Plastik je najveća tvrtka u Hrvatskoj u segmentu autoindustrije s 1500 zaposlenih u Hrvatskoj te još njih oko tisuću u Rusiji, Srbiji i Rumunjskoj.
Iz njihove tri tvornice u Hrvatskoj, dvije u Rusiji te po jedne u Srbiji i Rumunjskoj godišnje izlaze milijun plastičnih dijelova za 90 tipova automobila. Iako im se u aktualnoj referentnoj listi nalaze brendovi Peugeot, Citroen, BMW, Ford, Opel, VW, Fiat, Maserati i dr., ipak posebno mjestu u njihovoj poslovnoj viziji ima Renault grupa s kojom ostvaruju oko 50 posto ukupnog prihoda, samo sa slovenskim Revozom ostvari 20 posto.
U priči od prvog dana
Ljubav Renaulta i AD Plastika je obostrana, a to se najbolje vidjelo i u srijedu u Novom Mestu gdje je obilježena proizvodnja 4-milijuntog Renaulta (Clio s dizelskim motorom, srebrne boje, namijenjen za francusko tržište) koji je izašao iz tamošnje tvornice Revoz. I tom prigodom je istaknuto da AD Plastik, tadašnja Jugoplastika, od samih početaka proizvodnje Renaulta na ovim prostorima, sada već davne '73. kad je "u sedlu" bio legendarni Renault 4.
Kako pojašnjava Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika koji ima sjedište u Solinu, ali većinu proizvodnje ipak u dvije tvornice u Zagrebu, o kakvom obimu suradnje s Renaultom, samo u Sloveniji, se radi, pokazuje i činjenica da dnevno za Novo Mesto u prosjeku otpreme 25 kamionskih tegljača robe, a u špicama proizvodnje i više. U proteklih 45 godina je u Novom Mestu proizvedeno četiri milijuna Renault vozila, a kako se godišnja proizvodnja tamošnje tvornice kreće na razini 210 tisuća automobila, do maksimalnog kapaciteta od 250 tisuća na godinu, očekuje se da će 5-milijunti Renault izaći s trake za manje od pet godina. U svemu će sudjelovati i AD Plastik kao jedan od njihovih glavnih dobavljača. Koliko je automobilska industrija danas visoko tehnologizirana, pokazuje i primjer narudžbe.
Došen
U špicama proizvodnje dnevno Revozu isporučimo i više od 25 tegljača robe.
Kako nam kaže Mladen Peroš, član Uprave AD Plastika za istraživanje i razvoj, informatički sustavi Revoza i AD Plastika su povezani te narudžba iz Novog Mesta se trenutno očitava na proizvodnoj liniji, npr. u Zagrebu, te se naručeno trenutno proizvede, u skladu s dogovorenim okvirnim godišnjim i tromjesečnim planovima, i dostavlja u roku 24 sata, a ponekad i osam sati od narudžbe. "Najveći grijeh u automobilskoj industriji je ne isporučiti naručene dijelove, jer to znači da ste zaustavili čitavu proizvodnju u kojoj sudjeluje više tisuća ili čak i desetaka tisuća ljudi. Sve se prašta, ali takvo što ne", ističe Peroš.
U solinskoj tvrtki se ne boje za trendove na tržištu jer ističu da se moda i dizajn, automobila mijenjaju – prije 10-ak godina se mislilo da će na tržištu opstati samo dizelska vozila, danas se dokidaju dizeli i masovno uvode električni automobili, no da svi oni trebaju kvalitetne dijelove iz AD Plastika. U bogatoj Revozoj povijesti bilo je 11 modela automobila, od "Pobjednika vremena", preko 5-ice pa do Renaulta 12, 16 i 18. No, iako je Renault 4 najviše ostao u svijesti ljudi s ovih prostora, u Novom Mestu je ipak legendarniji Clio kojeg je proizvedeno gotovo dva milijuna.
Trenutno se u Revozu proizvode Clio IV, Twingo III, Smart ForFour, a zadnji model je električni Smart ForFour EV. Iako o detaljima ne žele govoriti ni u naznakama, u Revozu je "izvanredno stanje" s visokim mjerama sigurnosti u pogonu jer se postavlja linija za novi model koji će se tamo uskoro montirati. Nagađa se da bi se moglo raditi o električnom Cliju, Renault Zoe, koji je karakteristikama, a i cijenom od nekih 250 tisuća kuna, potencijalno zanimljiv masovnom tržištu.
Imaju privatni kolodvor
Revoz je 3. po veličini tvrtka u Sloveniji s 3400 izravno zaposlenih i oko 1,5 mlrd. eura prihoda, gotovo sve u izvozu, a što ih čini najvećim izvoznikom u zemlji. Zbog snažnog oporavka autotržišta, Revoz sve teže nalazi radnike zbog čega je posegnuo i za onima u susjednim zemljama. Tako svakog dana na posao u Novo Mesto odlazi oko 150 hrvatskih građana iz Zagreba i Karlovca za koje su organizirana i tri autobusa koja ih besplatno voze preko privatnog Revozovog kolodvora. Prosječna bruto plaća u proizvodnji je oko 1500 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu