Poslovna 2025.
Poslovna 2024.

AD Plastik Grupa u utrci održivosti autoindustrije, iduća godina mogla bi biti točka preokreta

Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.

Marinko Došen
29. studeni 2023. u 22:00
Marinko Došen, AD Plastik/B. Filić/PIXSELL

Automobilska industrija Europske unije suočava se s velikim izazovima posljednjih godina, ali i brzim i nepovratnim promjenama kojima se svi zajedno prilagođavamo. Geopolitičke nesigurnosti i dalje otežavaju planiranje i poslovanje, ali istovremeno autoindustrija doživljava svoju inovacijsku renesansu. Porast novih projekata na automobilskom tržištu je značajan, kao i broj novih modela vozila, a projekti su sve složeniji i zahtjevniji.

Zbog brzog napretka i razvoja te novih tehnologija, promjene u vozilima sve su učestalije i svaki novi model donosi niz novih mogućnosti krajnjim korisnicima. Jedan od ključnih trendova porast je udjela alternativnih pogonskih sklopova, odnosno vozila na alternativni pogon, što potiče intenzivno tržišno natjecanje među proizvođačima. Potaknuto je to i poticajima zemalja EU, uključujući porezne olakšice i infrastrukturne investicije.

U usporedbi s prethodnih nekoliko godinama, prodaja vozila na svim ključnim europskim tržištima pokazuje rast što izaziva blagi optimizam. U tom kontekstu, sljedeću godinu mnogi nazivaju godinom stabilizacije tržišta, nakon čega bi trebao uslijediti željeni oporavak automobilske industrije.

Konzervativne prognoze

Vjerujem kako će sljedeća godina za nas biti ‘godina blagog oporavka’, ali i dalje konzervativnijih prognoza.

Unatoč tim pozitivnim pomacima, održivost individualne mobilnosti bit će vrlo važna. Automobilska industrija suočava se s izazovom održavanja cjenovne pristupačnosti vožnje i potrebe za ekološki prihvatljivim opcijama vozila. Sljedeća bi godina na neki način mogla biti točka preokreta jer unatoč izazovima koji su realni, uz pravilno usmjeravanje i inovacije, automobilska industrija ima priliku postati lider u globalnim trendovima elektrifikacije i održivosti.

Geopolitičke nesigurnosti otežavaju planiranje i unutar AD Plastik Grupe, ali poprilično hrabro kročimo kroz te izazove. Usredotočeni smo na strategiju oporavka i rasta, trudimo se identificirati prilike i ugovaramo nove projekte s ciljem ostvarivanja rasta prihoda, bolje iskorištenosti kapaciteta te povećanja efikasnosti i profitabilnosti.

Primarna nam je misija odgovorno upravljati troškovima i kvalitetom kako bismo zadržali status pouzdanog partnera i unaprijedili svoju konkurentnost. U posljednje dvije godine ugovorili smo 317 milijuna eura novih poslova, a 2024. tridesetak projekata započinje sa serijskom proizvodnjom što će sigurno doprinijeti oporavku kompanije.

Osim potpune posvećenosti počecima serijske proizvodnje novih projekata, usmjerenost će nam biti na istraživačkim i razvojnim aktivnostima koje su ključne za jačanje pozicije AD Plastik Grupe na globalnom tržištu. Dio je to naše strategije kojom želimo stvoriti konkurentsku prednost, posebno u vremenima brze elektrifikacije i nezaustavljivih promjena i prilagodbi. Nastavljamo sa svojim proaktivnim pristupom, usmjereni na ugovaranje novih poslova i daljnje kapacitiranje svojih europskih tvornica.

Vjerujem kako će sljedeća godina za nas biti ‘godina blagog oporavka’, ali i dalje konzervativnijih prognoza. Naš je pogled usmjeren prema dugoročnom uspjehu u dinamičnom okruženju automobilske industrije i oblikovanju njezine budućnosti.

New Report

Close