Za nešto manje od pet mjeseci riječkom brodogradilištu dospijeva na naplatu oko 100 milijuna kuna, odnosno 85 posto potraživanja vjerovnika za što se traži rješenje, rekao je Novom listu predsjednik Nadzornog odbora riječkog škvera Juraj Šoljić. On navodi kako je Nadzorni odbor dao u zadatak upravi brodogradilišta da izađe s nekoliko modela mogućih rješenja namirenja vjerovnika, kooperanata i dobavljača te očekuje da bi moguće opcije namirenja vjerovnika mogli imati na stolu vrlo brzo, moguće već i na prvoj idućoj sjednici NO-a. Šoljić podsjeća i na druge tekuće obveze brodogradilišta, pa tako i na kredit koji je »3. maj« dobio za ponovo pokretanje proizvodnje i deblokadu računa.
Iz tih je sredstava, podsjetimo, vjerovnicima isplaćeno prvih 15 posto njihovih potraživanja. Jedan je manji dio tog kredita vraćen od isporuke Algomina samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutih tereta, no za drugi dio tek treba doći do sredstava i načina da ga se zatvori, što od posla na završetku novogradnje 514, broda za prijevoz automobila, a tu je i tanker »Santiago«, na kojem trećemajci intenzivno rade.
Na pitanje kakve nove poslove očekuje s obzirom na činjenicu da »3. maj« posluje prema posebnom programu i da s takvom financijskom bilancom odnosno negativnim temeljnim kapitalom ne može isposlovati kredit bez stopostotnih državnih jamstava, Šoljić je iznio informacije koje pomalo i frapiraju jer ukazuju s čime se sve u riječkom škveru moraju boriti.
Kao što je poznato, »3. maj« raspolaže dvama navozima: na jednom će se postaviti kobilica za trup novog Scenicova polarnog kruzera, a drugi je zauzet započetom novogradnjom 527, koja se kao dio stečajne mase Uljanika sada prodaje za 1 kunu u četvrtom pokušaju dražbovanja.
– »3. maj« je u proteklom razdoblju morao ili odgoditi ili odbiti 19 projekata, vrijednih oko 100 milijuna kuna, upravo iz razloga što nam je jedan od navoza zauzet. Svi su ti projekti financijski zaokruženi na način da ne iziskuju državna jamstva i imaju pripremljenu dokumentaciju, no mi ih, dok se ne riješi pitanje novogradnje 527, koja se također vodila kao Uljanikova, ne možemo odraditi jer nemamo slobodni navoz, navodi predsjednik NO-a »3. maja« Juraj Šoljić.
Najgore je što u ovom trenutku nema pouzdanijeg odgovora na to hoće li se pitanje te novogradnje, a time i jednog od trećemajskih navoza uspjeti riješiti u neko skorije vrijeme. S obzirom na dobru suradnju koja postoji s Algomom, koja je izvorni naručitelj i novogradnje 527, u »3. maju« krenuli su u razgovore oko mogućeg završetka i ovog broda, ali zasad nema indicija da se nešto uspjelo konkretnije dogovoriti. Četvrti krug dražbovanja završava sredinom svibnja, a ne pojavi li se netko tko je spreman kupiti ili preuzeti ovaj nezavršeni brod na navozu, na kojem Ministarstvo financija i HBOR imaju razlučna prava, priča bi se mogla vremenski još dobrano otegnuti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu