Stručni skup na temu Vision Zero – sigurnost cestovnog prometa održat će se 20. rujna 2023. godine u 11 sati u Hotelu Zonar
Švedski koncept o sigurnosti u prometu Vision Zero ne prihvaća smrtne posljedice i teške ozljede u prometu, a postao je smjernica većine današnjih programa za povećanje sigurnosti cestovnog prometa.
Prema filozofiji koncepta Vision Zero, prije svega se podrazumijeva promjena razumijevanja sigurnosti, gdje se odgovornost stavlja na čovjeka, ali ne samo na čovjeka kao korisnika prometnog sustava, nego i čovjeka kao upravitelja i kreatora prometnog sustava.
Tako je odgovornost podijeljena na sve sudionike u prometnom sustavu te se sigurnost analizira već u samom planiranju i projektiranju prometnog sustava, što je vrlo bitno sa stajališta preventivnog djelovanja na nastanak prometnih nesreća, kao i smanjenje njihovih posljedica.
Početkom godine i Europska komisija predložila je novi paket zakonodavnih mjera koji bi trebao pomoći ostvariti cilj Vision Zero na europskim cestama. To je plan kojim bi Europa trebala postati prvi kontinent na svijetu do 2050. bez smrtno stradalih na cestama!
U skladu s time u Hrvatskoj je izrađen i šesti Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa koji donosi Vlada Republike Hrvatske za razdoblje 2021.-2030. koji je usklađen sa svjetskim i europskim smjernicama zakonske regulative iz područja sigurnosti cestovnog prometa.
Prilikom izrade Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa usvojena su dobra iskustva tijekom provedbe prethodnog nacionalnog programa te pozitivne svjetske i europske smjernice, a posebno smjernice definirane Deklaracijom iz Vallette (Valletta Declaration), Okvirne politike EU za sigurnost na cestama (EU Road Safety Policy Framework 2021-2030 – Next Steps Towards Vision Zero), U susret 12 dragovoljnih globalnih ciljeva za sigurnost na cestama (Towards 12 voluntary global targets for road safety) i Deklaracija o sigurnosti prometa iz Stockholma (Third Global Ministerial Conference on Road Safety: Achieving Global Goals 2030).
Provedba Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje 2021. – 2030. temelji se na broju „teških prometnih nesreća“, koje obuhvaćaju nesreće u kojima je bilo poginulih ili teško ozlijeđenih osoba. Opći cilj usmjeren je na ostvarenje 50-postotnog smanjenja broja osoba poginulih u prometnim nesrećama i broja teških prometnih nesreća u cestovnom prometu.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u našoj zemlji su brzina, umor, vožnja pod utjecajem alkohola te unatrag nekoliko godina „distrakcija“, odnosno skretanje pažnje s vožnje, uglavnom zbog korištenja mobitela.
Cilj stručnog skupa je upozoriti na ključne indikatore i slabosti koji nam stoje na putu postizanja ciljeva Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa i Vision Zero koncepta te potaknuti na promišljanje kako unaprijediti prometni sustav tako da svi sudionici u svom segmentu naprave iskorak.
Registracija sudionika
Uvodna prezentacija: Aktualno stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj
Panel rasprava: Vision Zero – sigurnost cestovnog prometa
MODERATOR: Tin Bašić, novinar
PANELISTI:
Marijan Kralj, direktor službe upravljanja portfeljem proizvoda za Hrvatsku i Sloveniju, Groupama osiguranje
Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije, Ministarstvo unutarnjih poslova
Slaviša Babić, voditelj Odjela za promet, Hrvatske ceste
dr. sc. Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove, Centar za vozila Hrvatske
Hrvoje Ordulj, šef odjela za sigurnost prometa, Hrvatske autoceste
Panel rasprava: Tehnološka rješenja u službi sigurnosti u prometu
PANELISTI:
Ivan Bilać, direktor prodaje, Eccos inženjering
Denis Kereži, tehnički direktor, LED elektronika
Matija Mandić, direktor Sektora tehničke zaštite i pasivnih mrežnih rješenja, King ICT
Damir Plejić, neovisni stručnjak za mobilnost