Društveno odgovoran projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj utemeljio je Poslovni dnevnik još 2014. godine s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata, ali i poticanja njihova lakšeg uključivanja u sustav nacionalne ekonomije, kao i podizanja svijesti javnosti o potrebi zadržavanja obrazovanih mladih ljudi u Hrvatskoj i pružanju prilike za implementaciju njihovih kreativnih ideja.
I u 2022. godini želimo kontinuiranim aktivnostima ujedinjenima pod egidom „Budućnost u Hrvatskoj” još snažnije i sveobuhvatnije pokazati da su mladi obrazovani ljudi najveća vrijednost koju Hrvatska ima i kojima treba pomoći da svoje potencijale iskoriste u domovini.
I ove godine u fokusu projekta je nagradni natječaj kroz koji dajemo priliku mladima da prijavom razvojnih projekata kroz tri kategorije prezentiraju ideje, znanja i sposobnosti.
Ovogodišnje kategorije su „Inovativna Hrvatska“, „Izvorno hrvatsko“, „Financijaš“, “Izvrsni u Hrvatskoj” i posebna kategorija „Paketomat“.
Projekt započinje u veljači te traje do završnog događanja u prosincu.
Prijave za kategoriju “Izvrsni u Hrvatskoj” traju do 30. rujna 2022.
Studenti se za sudjelovanje u kategorijama „Inovativna Hrvatska“, „Izvorno hrvatsko“ i „Financijaš“ prijaviti se mogu ispunjavanjem prijavnice najkasnije do 30. listopada 2022.
Od projektnih zadataka na ovu temu očekuje se da odgovore na pitanje kako učiniti izvorno hrvatski brend i proizvod još poznatijim i prepoznatljivijim te kako povećati njegovu vrijednost. Naravno, ne mora nužno biti riječ o već postojećem proizvodu, ali niti o samo jednom proizvodu. Kreativna industrija kao takva nudi čitav niz mogućnosti za razvoj novog, autohtonog i samo našeg proizvoda nastalog kao proizvod kreativnog uma i stvaralaštva. Natjecatelji bi trebali osmisliti način na koji će proizvod plasirati, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili jednostavno smisliti potpuno novi proizvod te strategiju za njegov što bolji uspjeh na našem i inozemnim tržištima.
Nagrade
U kategoriji “Izvorno hrvatsko” proglašava se jedan pobjednički rad. Pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom (10.000 kn, pokrovitelj novčane nagrade FINA) i stipendijom za International Summer School program Zagrebačke škole ekonomije i managementa.
Od projektnih zadataka ove tematike očekuje se da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati naš status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima. To može biti interaktivna internetska stranica koja nudi do sada neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i novu metodu poticanja inovativnosti u društvu – mogućnosti su doista velike, a ideje su ono što nas treba pomicati prema naprijed u budućnosti.
Nagrade
U kategoriji “Inovativna Hrvatska” proglašava se jedan pobjednički rad. Pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom (10.000 kn, pokrovitelj novčane nagrade FINA) i stipendijom za International Summer School program Zagrebačke škole ekonomije i managementa.
Od projektnih zadataka u kategoriji Financijaš očekuje se prezentacija idejnih projekata koji će pomoći mladima u sustavnom promišljanju u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama, poznavanja prednosti ulaganja u fondove. Kroz projekte ove kategorije želimo postići podizanje svijesti o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta.
Nagrade
U kategoriji “Financijaš” proglašava se jedan pobjednički rad. Pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom (10.000 kn) te honoriranom praksom u AZ FONDU u trajanju 2 tjedna.
U suradnji i na inicijativu Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade Poslovni dnevnik i Večernji list u 2022. pokreću novu kategoriju „Izvrsni u Hrvatskoj“ s ciljem motiviranja mladih izvrsnih studenata iz ruralnih područja da ostanu u Hrvatskoj i u domovini grade svoju budućnost.
Nova kategorija još je jedna u nizu aktivnosti kojim Poslovni dnevnik i Večenji list žele snažnije i sveobuhvatnije pokazati da su mladi obrazovani ljudi najveća vrijednost koju Hrvatska ima i kojima treba pomoći da svoje potencijale iskoriste u domovini. Udruživanjem sa Središnjim državnim uredom za demografiju i mlade koji svoje aktivnosti i konkretne mjere provodi s ciljem stvaranja uvjeta za kreativan, sadržajan i dostojanstven život mladih, zajednički šaljemo jaku poruku i dajemo doprinos i priliku da mladi prepoznaju i ostvare benefite koji im se nude ostankom u domovini po završetku svojega obrazovanja.
Alarmantno depopulacijsko stanje u hrvatskim ruralnim područjima, nastalo umiranjem starijeg dijela stanovništva te iseljavanja mlađeg, motiviralo je uspostavljanje nove kategorije „Izvrsni u Hrvatskoj“ kroz koju se otvara natječaj za novčanu potporu jednom studentu iz ruralnih područja, koji na instituciji na kojoj se obrazuje ostvaruje izvrstan uspjeh.
Uvjeti sudjelovanja
Studenti koji žele aplicirati za novčanu potporu koju dodjeljuje Poslovni dnevnik dužni su putem prijavnog obrasca dostaviti:
– potvrdu o prebivalištu
– presliku ocjena u prošloj akademskoj godini
– motivacijsko pismo na temu „Zašto ostajem u Hrvatskoj“ (maksimalno 2 kartice teksta)
Prijave traju zaključno do 30. rujna 2022. u 16 sati.
Nagrada
Novčana potpora u iznosu 20.000 kn koju pobjednički student ostvaruje u mjesečnim ratama tijekom 2023. godine.
Cilj kategorije “Paketomat” je kreiranje marketinške strategije za promociju inovativne usluge Paketomat Hrvatske pošte sinergijskim djelovanjem stručnjaka marketinške struke, edukacijskih institucija i gospodarstva te poticanje kreativnosti studenata srodnih visokoškolskih institucija, kao i njihovo što ranije uključivanje u procese kreiranja marketinških strategija, uz stručno vodstvo i prema definiranom zadatku (briefu) pokrovitelja Natječaja (Hrvatske pošte).
U natječaju kategorije Paketomat sudjeluju tri visokoškolske institucije – Algebra, PVZG, ZŠEM (studiji marketinga i komunikacije). Tijekom trajanja projekta studenti pod vodstvom mentora (fakultetskih profesora) i pod stručnim nadzorom marketinškog stručnjaka Krešimira Macana iz renomirane marketinške agencije Manjgura izrađuju idejna rješenja marketinške strategije promocije usluge Paketomat.
Nagrade
U kategoriji “Paketomat” proglašava se jedan pobjednički rad. Pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom (10.000 kn, pokrovitelj novčane nagrade Hrvatska pošta).
7.03 – 1.09.2022. – registracija studenata, prijava i predaja radova.
2.09. – 30.09.2022. – predselekcijska faza projekata, u kojoj se provodi predžiriranje svih pristiglih radova i provjera zadovoljavaju li uvjete natječaja, te biranje po tri najbolja rada u svakoj kategoriji.
1.10.2022. – informiranje studenata o ulasku u finale i o terminu završnog finalnog događanja na kojem studenti čiji su radovi ušli u uži izbor prezentiraju svoje radove stručnom ocjenjivačkom sudu. Mentoriranje studenata odabranih u uži izbor.
Prosinac 2022. – završno događanje – prezentacije radova u užem izboru i svečanost proglašenja pobjednika u svakoj kategoriji.
Pobjednički radovi – Hrvatska pamet Hrvatskoj 2021.
1) Kategorija: INOVATIVNA HRVATSKA
Projekt: STROLLERENT
Autorski tim: Lucija Markovinović i Marina Maršić, studentice 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2) Kategorija: IZVORNO HRVATSKO
Projekt: Popularizacija Sinjske alke
Autor: Luka Malenica, student 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
3) Kategorija: FINANCIJAŠ
Projekt: Tectus
Autor: Marko Dodić, student 3. godine RIT Croatia, smjer međunarodno poslovanje
Pobjednički radovi – Hrvatska pamet Hrvatskoj 2020.
1) Kategorija: INOVATIVNA HRVATSKA
Projekt: Meliorem tačke na hibridni pogon
Autor: Ana Lerotić, studentica 3. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Na ideju s kojom sam pobijedila potaknulo me to da treba razmišljati izvan okvira. Smatram da proizvodima koji već postoje treba tražiti prostor gdje se mogu optimizirati, a sve kako bi se stvorio kvalitetniji proizvod. Glavni cilj pritom ne bi trebao biti samo profit te bismo u obzir trebali uzimati i ekološku osviještenost i glavne problematike današnjeg vremena. S obzirom na to da znamo kako u Hrvatskoj, upravo na tragu mog projekta, postoji jedan od najvećih proizvođača hibridnih vozila koji je upravo i počeo u Hrvatskoj, smatram da budućnosti ovdje sigurno ima. Potreban je dobar sustav i poticaj društva kako bi se ta ideja mogla i ostvariti’’, objašnjava Ana Lerotić, studentica treće godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
2) Kategorija: IZVORNO HRVATSKO
Projekt: Sve će biti dobro
Autor: Maja Krištafor, studentica Poslovnog veleučilišta Zagreb svoj je projekt počela pisati na fakultetu uz podršku mentorice Dijane Vuković, a danas je studentica 1. godine diplomskog studija Upravljanje odnosa s javnošću na Visokoj školi Edward Bernays
˝U današnje vrijeme psihološka pomoć je ključna, i ovaj projekt upravo u tom smjeru i djeluje. U našu kutiju koja je jedinstvenog dizajna i misli na okoliš napišete sve što vas muči i brige zakopate. Ambalaža se u zemlji otapa i pritom ne šteti okolišu jer je biorazgradiva, a na kraju iz nje dobijete i biljku jer kutija sadrži i sjeme određenog ljekovitog bilja. Ovaj projekt ima društveno odgovornu komponentu jer smatram da svi mi kao stručnjaci u svom području imamo odgovornost da nešto i vratimo društvu, u našem primjeru uložit ćemo u mentalno zdravlje društva. Nama cilj nije samo prodaja proizvoda, već gledamo širu sliku˝, objašnjava Krištafor. Kako ističe, neovisno o pobjedi na projektu Hrvatska pamet Hrvatskoj sa svojim projektom Sve će biti dobro ide dalje i planira punu realizaciju. ˝Posebno mi je drago da ću u to uključiti i domaće poduzetnike, primjerice drvena celuloza za ambalažu naše kutije proizvodila bi se u Fužinama, sjeme je od lokalnih OPG-ova, a cijela proizvodnja bi bila u Tvornica olovaka Zagreb. Osim domaćeg tržišta, vjerujem da je s ovim projektom moguć izlazak i na strana tržišta˝, poručuje Krištafor.
3) Kategorija: FINANCIJAŠ
Projekt: Pametni investitor
Autorski tim: Filip Jukić, student 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Dino Šarlija, student 1. godine Odjela za matematiku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Cilj kategorije Financijaš promovirati nužnost sustavnog promišljanja mladih u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama te poznavanje prednosti ulaganja u fondove, a sve kako bismo podigli svijest o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta. Pokrovitelj ove kategorije je AZ FOND.
‘’Kada investitor sastavlja svoj portfolio od različitih dionica, tako može utjecati na smanjenje standardne devijacije i povećanje ukupnog prinosa. Ja sam to primijenio na svoja ulaganja, ali sam primijetio da je riječ o dugačkom procesu. S kolegom Dinom Šarlijom došao sam na ideju da bi trebalo napraviti program. Napravili smo ga i predstavili kolegama koji se ne bave investiranjem na tržištu te smo tako vidjeli da je čak i njima to osvijestilo činjenicu da ulaganje u dionice nije rizično koliko je to prezentirano u javnosti. Također su se tako odlučili i na dodatno učenje o tim financijskim pojmovima, što im je pomoglo i kod učenja o financijskoj pismenosti. Program je namijenjen i već iskusnim investitorima koji žele povećati učinkovitost svog portfelja’’, rekao nam je student Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci Filip Jukić.
POBJEDNIČKI RADOVI PRETHODNIH GODINA: