Društveno odgovoran projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj utemeljio je Poslovni dnevnik još 2014. godine s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata, ali i poticanja njihova lakšeg uključivanja u sustav nacionalne ekonomije, kao i podizanja svijesti javnosti o potrebi zadržavanja obrazovanih mladih ljudi u Hrvatskoj i pružanju prilike za implementaciju njihovih kreativnih ideja.
I u 2021. godini želimo kontinuiranim aktivnostima ujedinjenima pod egidom „Budućnost u Hrvatskoj” još snažnije i sveobuhvatnije pokazati da su mladi obrazovani ljudi najveća vrijednost koju Hrvatska ima i kojima treba pomoći da svoje potencijale iskoriste u domovini.
I ove godine u fokusu projekta je nagradni natječaj kroz koji dajemo priliku mladima da prijavom razvojnih projekata kroz tri kategorije prezentiraju ideje, znanja i sposobnosti.
Ovogodišnje kategorije su „Inovativna Hrvatska“, „Izvorno hrvatsko“ i kategorija „Financijaš“. Projekt započinje u veljači te traje do završnog događanja u prosincu.
Zainteresirani studenti se za sudjelovanje mogu prijaviti ispunjavanjem prijavnice najkasnije do 15. listopada 2021.
Radovi se prijavljuju u tri kategorije
- Izvorno hrvatsko
- Inovativna Hrvatska
- Financijaš
Izvorno hrvatsko
Od projektnih zadataka na ovu temu očekuje se da odgovore na pitanje kako učiniti izvorno hrvatski brend i proizvod još poznatijim i prepoznatljivijim te kako povećati njegovu vrijednost. Naravno, ne mora nužno biti riječ o već postojećem proizvodu, ali niti o samo jednom proizvodu. Kreativna industrija kao takva nudi čitav niz mogućnosti za razvoj novog, autohtonog i samo našeg proizvoda nastalog kao proizvod kreativnog uma i stvaralaštva. Natjecatelji bi trebali osmisliti način na koji će proizvod plasirati, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili jednostavno smisliti potpuno novi proizvod te strategiju za njegov što bolji uspjeh na našem i inozemnim tržištima.
Inovativna Hrvatska
Od projektnih zadataka ove tematike očekuje se da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati naš status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima. To može biti interaktivna internetska stranica koja nudi do sada neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i novu metodu poticanja inovativnosti u društvu – mogućnosti su doista velike, a ideje su ono što nas treba pomicati prema naprijed u budućnosti.
Financijaš
Od projektnih zadataka u ovoj kategoriji očekuje se prezentacija idejnih projekata koji će pomoći mladima u sustavnom promišljanju u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama, poznavanja prednosti ulaganja u fondove. Kroz projekte ove kategorije želimo postići podizanje svijesti o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta.
- Pravo na sudjelovanje u Natječaju imaju redovni studenti svih visokoobrazovnih institucija u Hrvatskoj u dobi od 18. do navršene 27. godine.
- Prijave mogu biti pojedinačne ili timske (tim može imati najviše dva člana).
- Dopuštena je suradnja studenata različitih fakulteta ili sveučilišta, pod uvjetom da članovi tima zadovoljavaju propozicije natječaja.
- Prilikom prijave potrebno je uploadati potvrdu o studentskom statusu.
- Ako se prijavljuje tim, potrebno je ispuniti pojedinačnu prijavnicu za oba člana tima, s točnim podatcima članova uz navođenje imena tima.
- Nije moguće isti rad prijaviti u više kategorija. Moguće je napisati više radova za istu kategoriju ili više radova za različite kategorije.
- Prijave i predaja radova traju do 15. listopada 2021. godine.
- Rad ne smije imati manje od 18 stranica.
- Rad i tim prijavljuju se putem obrasca u nastavku.
- Prijaviti se mogu projektni zadatci koji do sada nisu konkurirali ni u jednom natječaju, niti su do trenutka prijave na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj bili ocjenjivani od strane bilo kakve komisije ili stručnog tijela. Rad se mora sastojati od osnovne prezentacijske ideje, prikaza potencijalnih benefita koji bi njezinom realizacijom bili stvoreni, te detaljne razrade svih tehničkih, organizacijskih i financijskih uvjeta potrebnih za realizaciju.
- Prijavljeni projekti ne moraju nužno biti iz sfere biznisa, ali se očekuje da u projektnoj dokumentaciji bude jasno prikazan njihov financijski aspekt, odnosno njihova šira ekonomska održivost i/ili mjerljivi društveni benefiti. Posebno će se vrednovati originalnost ideje te preciznost razrade plana njezine realizacije.
- Ako jedan od članova tima ne odgovara navedenim propozicijama (studentski status i godine starosti – za što organizator ima pravo u svakom trenutku trajanja projekta zatražiti dokaznicu), tim će biti diskvalificiran. Svi su studenti suglasni s objavama svojih projekata (sažetaka i opisa projekata) na platformama Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista, a ako ne žele javno izaći s njima, bit će diskvalificirani. Ako se utvrdi da je neki od projekata već ranije bio objavljen ili podložan ocjenjivanju od strane bilo kakve komisije ili stručnog tijela, tim će biti diskvalificiran. Ako se tijekom trajanja projekta utvrde druge nepravilnosti ili ne poštuju pravila, tim biti diskvalificiran.
- Studentske projekte pregledava i ocjenjuje predselekcijski stručni ocjenjivački sud koji od svih pristiglih radova odabire po tri finalista u svakoj kategoriji. Predselekcijski stručni ocjenjivački sud sastavljen je od neovisnih stručnjaka. Predselekcijski stručni ocjenjivački sud neće iznositi informacije o projektima koji nisu odabrani u finalni krug natjecanja. Nakon što budu odabrani finalisti u svakoj kategoriji, formirat će se finalni ocjenjivački sud koji će na prezentacijama projekata uživo ocijeniti izlaganje svih finalista i odabrati pobjednika svake kategorije. Finalni ocjenjivački sud čine predstavnici partnera, državni dužnosnici te neovisni stručnjaci.
- Svi finalisti pozivaju se na predstavljanje vlastitih projekata uživo pred stručnim ocjenjivačkim sudom sastavljenim od predstavnika partnera i organizatora (organizator zadržava diskrecijsko pravo odabrati članove ocjenjivačkoga suda). Na predstavljanju projekata uživo pred stručnim ocjenjivačkim sudom finalisti imaju 5-minutno izlaganje, nakon čega slijede pitanja ocjenjivačkog suda te ocjenjivanje svake kategorije.
1. SAŽETAK RADA
2. PODACI ČLANOVA TIMA I ŽIVOTOPIS
3. O PROJEKTU
3.1. Uvod
3.2. Strategija
3.2. Vizija i misija
3.3. Ciljevi
4. DETALJAN OPIS PROIZVODA / USLUGE
5. ANALIZA TRŽIŠTA
5.1. SWOT analiza
5.2. PESTLE analiza
5.3. Analiza kupaca
5.4. Analiza dobavljača
5.5. Analiza konkurenata
6. O PODUZEĆU
6.1. Ime poduzeća
6.2. Organizacijska struktura
6.3. Predmet poslovanja
6.4. Sjedište (lokacija) poduzeća
6.5. Pravni oblik
7. PROIZVODNJA (ukoliko postoji)
7.1. Opis proizvoda
7.2. Proces proizvodnje
8. PROIZVOD / USLUGA
8.1. Ciljna tržišta
8.2. Pozicioniranje
8.3. Proizvod
8.4. Marketing i promocija
8.5. Distribucija
8.6. Cijena
9. FINANCIJE
9.1. Trošak osnivanja
9.2. Način financiranja
9.3. Operativni troškovi (troškovi poslovanja)
10. ZAKLJUČAK
U svakoj kategoriji proglašava se jedan pobjednički rad (ukupno tri) te se pobjednicima dodjeljuju vrijedne nagrade.
- Kategorije „Inovativna Hrvatska“ i „Izvorno hrvatsko“ – pobjednici se nagrađuju stipendijom za MBA program* Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta-ZŠEM** (maksimalno četiri)
- Kategorija „Financijaš“ – pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom (10.000 kn) te honoriranom praksom u AZ FONDU u trajanju 2 tjedna
*Napomena: MBA program iskoristiv je za studente koji su završili fakultet u roku. MBA program se može upisati u roku dvije godine od završetka diplomskog studija.
**ZŠEM – među 5% najboljih poslovnih škola svijeta!
27.02 – 1.09.2021. – registracija studenata, prijava i predaja radova.
2.09. – 30.09.2021. – predselekcijska faza projekata, u kojoj se provodi predžiriranje svih pristiglih radova i provjera zadovoljavaju li uvjete natječaja, te biranje po tri najbolja rada u svakoj kategoriji.
1.10.2021. – informiranje studenata o ulasku u finale i o terminu završnog finalnog događanja na kojem studenti čiji su radovi ušli u uži izbor prezentiraju svoje radove stručnom ocjenjivačkom sudu. Mentoriranje studenata odabranih u uži izbor.
Prosinac 2021. – završno događanje – prezentacije radova u užem izboru i svečanost proglašenja pobjednika u svakoj kategoriji.
Pobjednički radovi – Hrvatska pamet Hrvatskoj 2021.
1) Kategorija: INOVATIVNA HRVATSKA
Projekt: STROLLERENT
Autorski tim: Lucija Markovinović i Marina Maršić, studentice 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2) Kategorija: IZVORNO HRVATSKO
Projekt: Popularizacija Sinjske alke
Autor: Luka Malenica, student 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
3) Kategorija: FINANCIJAŠ
Projekt: Tectus
Autor: Marko Dodić, student 3. godine RIT Croatia, smjer međunarodno poslovanje
Cilj kategorije Financijaš promovirati nužnost sustavnog promišljanja mladih u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama te poznavanje prednosti ulaganja u fondove, a sve kako bismo podigli svijest o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta. Pokrovitelj ove kategorije je AZ FOND.
Pobjednički radovi – Hrvatska pamet Hrvatskoj 2020.
1) Kategorija: INOVATIVNA HRVATSKA
Projekt: Meliorem tačke na hibridni pogon
Autor: Ana Lerotić, studentica 3. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Na ideju s kojom sam pobijedila potaknulo me to da treba razmišljati izvan okvira. Smatram da proizvodima koji već postoje treba tražiti prostor gdje se mogu optimizirati, a sve kako bi se stvorio kvalitetniji proizvod. Glavni cilj pritom ne bi trebao biti samo profit te bismo u obzir trebali uzimati i ekološku osviještenost i glavne problematike današnjeg vremena. S obzirom na to da znamo kako u Hrvatskoj, upravo na tragu mog projekta, postoji jedan od najvećih proizvođača hibridnih vozila koji je upravo i počeo u Hrvatskoj, smatram da budućnosti ovdje sigurno ima. Potreban je dobar sustav i poticaj društva kako bi se ta ideja mogla i ostvariti’’, objašnjava Ana Lerotić, studentica treće godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
2) Kategorija: IZVORNO HRVATSKO
Projekt: Sve će biti dobro
Autor: Maja Krištafor, studentica Poslovnog veleučilišta Zagreb svoj je projekt počela pisati na fakultetu uz podršku mentorice Dijane Vuković, a danas je studentica 1. godine diplomskog studija Upravljanje odnosa s javnošću na Visokoj školi Edward Bernays
˝U današnje vrijeme psihološka pomoć je ključna, i ovaj projekt upravo u tom smjeru i djeluje. U našu kutiju koja je jedinstvenog dizajna i misli na okoliš napišete sve što vas muči i brige zakopate. Ambalaža se u zemlji otapa i pritom ne šteti okolišu jer je biorazgradiva, a na kraju iz nje dobijete i biljku jer kutija sadrži i sjeme određenog ljekovitog bilja. Ovaj projekt ima društveno odgovornu komponentu jer smatram da svi mi kao stručnjaci u svom području imamo odgovornost da nešto i vratimo društvu, u našem primjeru uložit ćemo u mentalno zdravlje društva. Nama cilj nije samo prodaja proizvoda, već gledamo širu sliku˝, objašnjava Krištafor. Kako ističe, neovisno o pobjedi na projektu Hrvatska pamet Hrvatskoj sa svojim projektom Sve će biti dobro ide dalje i planira punu realizaciju. ˝Posebno mi je drago da ću u to uključiti i domaće poduzetnike, primjerice drvena celuloza za ambalažu naše kutije proizvodila bi se u Fužinama, sjeme je od lokalnih OPG-ova, a cijela proizvodnja bi bila u Tvornica olovaka Zagreb. Osim domaćeg tržišta, vjerujem da je s ovim projektom moguć izlazak i na strana tržišta˝, poručuje Krištafor.
3) Kategorija: FINANCIJAŠ
Projekt: Pametni investitor
Autorski tim: Filip Jukić, student 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Dino Šarlija, student 1. godine Odjela za matematiku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Cilj kategorije Financijaš promovirati nužnost sustavnog promišljanja mladih u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama te poznavanje prednosti ulaganja u fondove, a sve kako bismo podigli svijest o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta. Pokrovitelj ove kategorije je AZ FOND.
‘’Kada investitor sastavlja svoj portfolio od različitih dionica, tako može utjecati na smanjenje standardne devijacije i povećanje ukupnog prinosa. Ja sam to primijenio na svoja ulaganja, ali sam primijetio da je riječ o dugačkom procesu. S kolegom Dinom Šarlijom došao sam na ideju da bi trebalo napraviti program. Napravili smo ga i predstavili kolegama koji se ne bave investiranjem na tržištu te smo tako vidjeli da je čak i njima to osvijestilo činjenicu da ulaganje u dionice nije rizično koliko je to prezentirano u javnosti. Također su se tako odlučili i na dodatno učenje o tim financijskim pojmovima, što im je pomoglo i kod učenja o financijskoj pismenosti. Program je namijenjen i već iskusnim investitorima koji žele povećati učinkovitost svog portfelja’’, rekao nam je student Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci Filip Jukić.
POBJEDNIČKI RADOVI PRETHODNIH GODINA: