Švedski proizvođač automobila Volvo opet razmišlja o uvrštenju dionica na burzu, tri godine nakon što je kineski vlasnik “povukao kočnicu” na te planove plašeći se posljedica trgovinskih tenzija između Kine i Amerike.
Kako prenosi Financial Times, upravni odbor Volva u srijedu je donio odluku da se počne s pripremama početne ponude dionica (IPO) na burzi u Stockholmu. IPO bi se trebao dogoditi krajem godine, no iz Volva su poručili kako će konačna odluka o izlasku na burzu ovisiti o “tržišnim uvjetima”.
Prilika za investitore
Jedini preostali švedski proizvođač automobila također je i produžio ugovor sa 70-godišnjim izvršnim direktorom Hakanom Samuelssonom koji će na toj poziciji ostati do kraja iduće godine. Pod njegovom palicom Volvo se izvukao iz višegodišnje stagnacije dok je bio u sastavu grupacije Ford.
“Potencijalno uvrštenje na Nasdaq Stockholm burzi može stvoriti priliku za globalne investitore da sudjeluju u našem putu postanka liderom u brzorastućem segmentu premium i pametnih električnih vozila dok nastavljamo pružati ono što kupci očekuju od brenda Volvo”, kazao je Samuelsson.
Kineska automobilska kompanija Zheijang Geely, koja je kupila većinski udjel u Volvu 2010. godine za 1,8 milijardi dolara, naglasila je da će ostati najveći pojedinačni dioničar i nakon IPO-a. Geely je 2018. procjenjivao da Volvo na tržištu može dosegnuti vrijednost od najmanje 30 milijardi dolara, tvrde upućeni izvori.
No, ubrzo je suspendirao planove o izlasku na burzu. Iz Volva su odbili komentirati koliko bi vrednovanje kompanija mogla sada ostvariti.
“Podupiremo transformaciju i rast Volvo Carsa posljednjih 10 godina, omogućujući kompaniji da postane istinski premium brend s poboljšanom profitabilnošću”, izjavio je Li Shufu, predsjednik Geelyja i Volva. Podsjetimo, Volvo ima najambicioznije planove elektrifikacije od bilo kojeg drugog postojećeg proizvođača automobila.
Samo na struju od 2030.
Kompanija planira da do 2025. svaki drugi prodani Volvo bude pokretan električnim motorom, a do kraja desetljeća potpuno će prestati prodavati modele s benzinskim ili dizelskim motorom.
Volvo snažno investira u elektrifikaciju i autonomnu vožnju, ali analitičari već duže vrijeme dovode u pitanje sposobnost kompanije da održi takav ritam s obzirom da je mnogo manji proizvođač od ostalih premium konkurenata, posebno njemačkog trojca Audi-BMW-Mercedes. Primjerice, Volvo je prošle godine prodao 662.000 vozila dok je Audi pronašao kupce za 1,7 milijuna svojih vozila, BMW 2,03 milijuna, a Mercedes 2,05 milijuna.
Vijest o mogućem IPO-u došla je svega nekoliko mjeseci nakon što su Volvo i Geely napustili planove o spajanju. Umjesto toga, odlučili su udružiti tehnologiju električnih vozila i razvoj softvera. Inače, Volvo je najveći “dragulj” u Geelyjevom vlasništvu.
Kineska kompanija posjeduje još nekoliko, uglavnom manjih automobilskih marki, poput britanskog Lotusa, malezijskog Protona i Lynka kojeg posjeduje zajedno sa švedskom kompanijom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu