Vlastiti brendovi zaradu Atlanticu digli za čak 70%

Autor: Ana Blašković , 28. veljača 2018. u 22:00
Emil Tedeschi, Atlantic grupa/Sanjin Strukić/PIXSELL

Godišnji prihod od prodaje Agrokoru pao je 15 posto, ali “više nego kompenziran je rastom prodaje ostalim kupcima”, kažu iz grupe.

Atlantic grupa, u vlasništvu Emila Tedeschija, ostvarila je u prošloj godini 5,3 milijarde kuna prihoda i 582,2 milijuna kuna EBITDA dobiti.

U usporedbi s prethodnom godinom prihod je veći oko 4 posto, a EBITDA oko 23 posto. Neto dobit iznosi 275,5 milijuna kuna, što je porast od gotovo 70 posto. Nakon objave godišnjih rezultata cijena dionice na Zagrebačkoj burzi porasla je više od 2 posto na 960 kuna. "Iznimni rezultati ostvareni su na krilima rasta vlastitih brendova i distribucijskog poslovanja, rasla su i sva najveća tržišta Atlantic Grupe, a prvi put je krajem 2017., unatoč izazovima u okruženju, objavljena korekcija očekivanja profitabilnosti, na više", stoji u priopćenju.

Fokus na Agrokoru
Prošlu godinu, posebice prvi kvartal, fokus u Atlanticu bio je dobrim dijelom na posrnulom Agrokoru, najvećem maloprodajnom partneru. Tedeschi je, podsjetimo, prošlog svibnja ustvrdio da Atlantic može podnijeti i stopostotni otpis potraživanja. Godišnji prihod od prodaje koncernu pao je 15 posto, a "više nego kompenziran je rastom prodaje ostalim kupcima". Na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije ostvaren je rast od 5,1 posto.

Financijska izvješća je 'popeglalo' i dezinvestiranje proizvodnog segmenta sportske prehrane uz zaokret prema brendiranom poslovanju i razvoj Multipowera prema premium segmentu.  Tvornice u njemačkom Bleckedeu i Novoj Gradišci preuzeo je belgijski Aminolabs u 200 milijuna kuna vrijednoj transakciji, uz oko 65 milijuna kuna dobiti. Distribucija ostaje dio dugoročne strategije; u 2017. godini potpisan je 30 milijuna kuna vrijedan ugovor s Red Bullom u Srbiji, a ugovorena je 100 milijuna kuna vrijedna suradnja s Marsom iz Hrvatske.  Svi ključni brendovi povećali su ili, barem zadržali udjele na tržištu, a Argeta je, nakon Austrije lani, postala tržišni lider i u Švicarskoj. 

Skok u Rusiji
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su utjecala strateška poslovna područja 'Pića' s rastom od 7,3 posto te 'Delikatesni namazi' i 'Zdravlje i njega', svaki s porastom za 7 posto. Prodaja kave donijela je kompaniji petinu svih prihoda, tj. 1,1 milijardu kuna. Najviše je poraslo tržište Rusije i ZND-a (23,1%), slijedi Hrvatska sa 7,5 posto i Srbija 3,5 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close