Kineski div internetske trgovine Alibaba predao je američkom burzovnom regulatoru dokumente za javnu ponudu dionica čime je sve bliže najveće prikupljanje kapitala u povijesti američkog tržišta.
Kako piše Financial Times pozivajući se na navode iz dokumenata, kompanija koja drži čak 80 posto pregolemog kineskog tržišta internetske trgovine procjenjuje svoju vrijednost između 97 i 121 milijardu dolara. To je dvostruko više od procjena Alibabine vrijednosti još do prije nekoliko mjeseci.Osim toga, to je čini drugom najvrednijom internetskom kompanijom na svijetu poslije Googlea. Opisujući se kao "najveća svjetska kompanija za internetsku i mobilnu trgovinu", u Alibabi su naveli kako im je cilj izgraditi infrastrukturu budućnosti u trgovine preko interneta.
40posto
svih korisnika interneta u Kini koristi Alibabine usluge
Također, žele postojati barem 102 godine. Kompanija koju je 1998. osnovao profesor engleskog jezika Jack Ma na Njujorškoj burzi namjerava prikupiti milijardu dolara od investitora. Međutim, upućeni izvori tvrde kako Alibaba za 12 posto udjela priželjkuje 20 milijardi dolara, najviše od rekordne javne ponude kartičarske kuće Visa koja je 2008. prikupila 19 milijardi dolara.Prošle je godine kompanija zabilježila 231 milijuna kupaca na svoje tri platforme, Taobao, Tmall i eTao, na kojima se nudi od "igle do lokomotive". To je petina ukupne kineske populacije i 40 posto svih kineskih korisnika interneta. Ukupna vrijednost učinjenih transakcija dosegla je 248 milijardi dolara, a samo od ožujka do prosinca prošle godine Alibaba je uprihodila 6,5 milijardi dolara.
Neto rezultat zaustavio se na 2,8 milijardi dolara. Međutim, Alibabine ambicije mnogo su veće od biznisa u interentskoj trgovini. Naime, tvrtka se bavi i računalstvom u oblaku, kreditiranjem malih tvrtki, stranicama za grupnu kupnju te internetskim oglašavanjem. Osim toga, nedavno je kupila udjele u najvećoj kineskoj tvrtki za video-hosting Youku Tudou te Lyftu, američkom start-upu za usluge dijeljenja automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu