U oskudici vijesti na domaćem tržištu kapitala koje bi zagolicale maštu ulagača, odjeknula je najavi moguće isplate dividende AD Plastika.
Premda će rezultati poslovanja biti objavljeni za nešto više od mjesec dana, novi kalendar događanja objavljen putem ZSE otkriva sastanak Nadzornog odbora idući tjedan na čijem će dnevnom redu biti prijedlog isplate dividende (zasad nepoznatog iznosa) već 26. ožujka uz uvjet prethodne potvrde izvanredne skupštine.
Signal tržištu
Tržište je odluku protumačilo kao signal dobrih rezultata u godini u kojoj je solinski proizvođal dijelova za automobilsku industriju bio prisiljen na neko vrijeme zaustaviti proizvodnju zbog koronavirusa i isplatiti tek 16,2 milijuna kuna dobiti za dividende, za razliku od 52,5 milijuna kuna prethodne godine.
Optimizam zbog najave skorašnje isplate prelio se u trgovanje: dionica je u ponedjeljak porasla 5,7 posto na 185 kuna uz gotovo 530.000 kuna prometa.
Na standardni upit ZSE tvrtka je uputila očitovanje da, osim objavljenih, nema drugih informacija. Utorak je donio smirenje; pred kraj trgovanja cijena je pala na 182,5 kune, a promet dosegnuo oko 43.000 kuna.
Dionica AD Plastika od početka prosinca, kada se njome trgovalo po 152 kune, na vrijednosti je dobila gotovo 22 posto uz 5,5 milijuna kuna prometa.
Od oko 80 dionica koje kotiraju u službenim kotacijama, solinska kompanija s još pet tvrtki u elitnom je Vodećem tržištu i, nažalost iznimka, među onima koji ne bježe od transparenosti.
U ‘free floatu’ 40% dionica
Iako većinski vlasnik ruski OAO Holding Autokomponenti ima 30 posto, a domaći mirovinski fondovi oko 20 posto udjela, više od 42 posto dionica je u ‘free floatu’ što ju čini vrlo zanimljivom i malim ulagačima. Iako će investitori u AD Plastik još malo pričekati na objavu iznosa dividende, sama najava jasna je poruka stabilizacije poslovanja.
U devetomjesečnim rezultatima za 2020. Uprava na čelu s Marinkom Došenom objavila je očekivanje pada godišnjih prihoda do 25 posto i EBITDA maržu iznad 11 posto. U prva tri kvartala godine grupa bilježi pad prihoda na 842 milijuna kuna što je godišnja korekcija od 23 posto.
Pritom su prihodi iz europskih zemalja smanjeni na 654,8 milijuna (-23,8%), a iz Rusije na 186,9 milijuna kuna (20,9%) odražavajući zbog korona krize značajan pad novoregistriranih automobila na ključnim tržištima.
Kompanija je kroz Covid 19 krizu dosad navigirala uz aktivaciju 70 milijuna kuna moratorija na kredite koji su od rujna većim dijelom okončani, državnim potporama za očuvanje radnih mjesta od 33,8 milijuna kuna i raspoloživim kratkoročnim kreditima za likvidnost, dok je vrijednost investicija od 40 milijuna kuna (do kraja rujna) srezana na četvrtinu visine iz 2019.
U kojoj mjeri će se godišnje ostvarenje podudarati s planom pokazat će prvi rezultati za 2020. 24. veljače kada će se moći iscrtati i prvi obrisi visine nagrade dioničarima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu