Pinterest i Uber, dva najznačajnija ovogodišnja uvrštenja na dioničko tržište, izabrala su Njujoršku burzu (NYSE), tvrde upućeni izvori čime je ubilježila još jednu pobjedu nad Nasdaqom.
O Uberovom izboru prvi je izvijestio Bloomberg dok je Wall Street Journal otkrio koju je burzu izabrao Pinterest.
Ne smije se propustiti
Dvije kompanije i Njujorška burza odbili su komentirati ove medijske napise.
Valja podsjetiti kako je NYSE posljednjih nekoliko godina postao prvi izbor tehnoloških kompanija umjesto Nasdaqa koji je dobio početnu ponudu Facebooka, ali se i "osramotio" izbijanjem velikih tehničkih problema. Poput investicijskih banaka, burze se žestoko bore za privlačenje novih uvrštenja, a prve kontakte s potencijalnim izdavateljima ostvaruju mnogo prije službenih najava IPO-a. Uvrštenje dionica Ubera jedno je od onih IPO-a koji se ne smiju propustiti.
Naime, ta globalna prijevoznička kompanija trenutno vrijedi 76 milijardi dolara, a na burzi traži vrednovanje od 120 milijardi dolara. Međutim, analitičari smatraju kako je realnije vrednovanje od najviše stotinu milijardi dolara. Pinterest koji posjeduje istoimenu društvenu mrežu za pregledavanje fotografija u posljednjoj rundi dokapitalizacije 2017. vrednovana je na 12 milijardi dolara. Od osnutka 2008. godine Pinterest snažno rasti, pa je prema posljednjim dostupnim podacima iz lanjskog rujna dogurao do 250 milijuna aktivnih korisnika.
Nije ostao kratkih rukava
Reuters je ranije navodio kako Pinterest cilja na prikupljanje oko 1,5 milijardi dolara u IPO-u koje će dogoditi najvjerojatnije do kraja prvog polugodišta. Iako je navodno izgubio u nadmetanju za ove dvije tvrtke, Nasdaq ipak nije ostao kratkih rukava.
Za uvrštenje na toj tehnološkoj burzi odlučio se Uberov konkurent Lyft čija će cijena dionica biti poznata 28. ožujka. Lyft bi u IPO-u mogao biti vrednovan i preko 23 milijarde dolara. Podsjetimo, izlazak na burzu ove kompanije oznmačit će povratak velikih tehnoloških uvrštenja dionica nakon relativno skromnog početka godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu