Azijske tehnološke kompanije prikupile su rekordni iznos novca prilikom izlaska na burze u prvom tromjesečju. Međutim, to je tek početak njihova ovogodišnjeg pohoda na globalna tržišta kapitala, najavljuju financijaši.
Podaci Dealogica pokazuju da su azijske kompanije u prvom tromjesečju u početnim ponudama dionica (IPO) prikupile više od 47 milijardi dolara, piše Financial Times.
To je rekordni kvartalni iznos što se tiče IPO-a u tom dijelu svijeta. No, rekord je prvenstvena zasluga također rekordnih 38,5 milijardi dolara koje su prikupile tehnološke i internetske kompanije.
Tek početak
Međutim, bankari iz Kine, Indije, jugoistočne Azije i Južne Koreje tvrde da je to tek početak. S obzirom na veliki skok poslovanja tijekom pandemije, kompanije iz tog sektora okrenule su se tržištima kapitala radi povećanja i širenja poslovanja.
To je s druge strane dobro došlo fondovima rizičnog kapitala i ostalim ranim ulagačima koji su kapitalizirali veliku potražnju za takvim dionicama i izašli iz ulaganja u kojima su, u nekim slučajevima, bili i duže od desetljeća.
O “gladi” ulagača dovoljno svjedoči podatak da je cijena dionica azijskih tehnoloških tvrtki na burzama u New Yorku i Hong Kongu prvog dana trgovanja u prosjeku skočila 60 posto. Jedan od najvećih IPO-a u ovom tromjesečju bilo je uvrštenje korejskog internetskog trgovca Coupang.
S 4,6 milijardi dolara to je bilo najveće strano uvrštenje u SAD-u od Alibabe 2014. godine. Prvog dana trgovanja vrijednost Coupanga prešla je 109 milijardi dolara.
Impresivan popis
No, popis azijskih kompanija koje u narednim mjesecima namjeravaju uvrstiti dionice izgleda impresivno, naglašava Jung Min, operativni direktor poslovanja s tehnološkim, medijskim i telekom kompanijama u američkoj banci Goldman Sachs.
Popisom dominiraju kineske kompanije, pa se tako očekuje IPO platforme za taksi vožnje Didi Chuxing, kompanije za umjetnu inteligencije Megvii te ByteDancea, vlasnika društvene mreže TikTok. Međutim, po prvi puta će zemljopisno najraznolikija “svita” testirati interes burze.
Tako se očekuje izlazak indonezijskog e-trgovca Tokopedia, pa indijske aplikacije za dostavu hrane Zomato je južnokorejskog platnog servisa Kakao Bank.
Većina njih namjerava izaći na američku burzu, a ako im je sjedište u Kini, na Hongkonšku burzu. No, primjetan je rastući trend uvrštenja na lokalna tržišta kapitala, posebice indijsko.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu