U Atlanticu rast profitabilnosti nadmašio porast prodaje u gotovo svim područjima

Autor: Josipa Ban , 25. srpanj 2024. u 22:00
Unatoč rastu cijena kakaa i sirove kave, većim ulaganjima u zaposlene i marketinške aktivnosti, prodajni rezultati omogućili su snažan rast profitabilnosti, kaže Emil Tedeschi/M. Sabić/PIXSELL

Kompanija je ostvarila 512,5 milijuna eura prihoda i 57,7 milijuna eura dobiti.

Prva polovica 2024. bila je poslovno iznimno dobra za Atlantic Grupu. U prvih šest mjeseci ove godine jedna od vodećih proizvodno-distribucijskih kompanija u Hrvatskoj i regiji ostvarila je 512,5 milijuna eura prihoda od prodaje te 57,7 milijuna eura dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), odnosno 24,4 milijuna eura neto dobiti.

U odnosu na isti period lani rasle su sve tri navedene stavke, i to 11,5, 29,2 te 16,5 posto. U prvih šest mjeseci 2024. značajno je rasla i profitabilnost kompanije koja zapošljava više od 5800 ljudi.

Akvizicija i naplata duga
“Atlantic Grupa nastavlja ostvarivati odlične poslovne rezultate, pri čemu je rast profitabilnosti nadmašio snažan rast prodaje u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima. Unatoč rastu cijena kakaa i sirove kave, većim ulaganjima u zaposlene i marketinške aktivnosti, prodajni rezultati omogućili su snažan rast profitabilnosti”, kaže Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

Iz kompanije kažu da je rast prodaje ostvaren u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima, ali najviše u strateškom poslovnom području kava (19,2 posto), pića (10,2 posto) i delikatesni namazi (10,1 posto). Što se tiče strateški distributivnih područja najviši su rast ostvarili u Sjevernoj Makedoniji (12,4 posto) i Hrvatskoj (9,3 posto).

Koja su područja i tržišta najviše rasla

Najveći rast prodaje zabilježila su područja kave, pića i delikatesnih namaza, a od od tržišta Sjeverna Makedonija i Hrvatska.

Kao najvažniji događaj u ovoj godini iz Atlantica navode akviziciju srpske Strauss Adriatic koja je zaključena početkom ožujka. Ovom kupnju, vrijednom 40,5 milijuna eura, Atlantic je portfelj proizvoda kave, koji su do tada činili Grand kafe i Barcaffe, obogatio s dva nova brenda – Doncafe i C kafa. Usto u Atlanticovom je upravljanju sada i proizvodni pogon u Šimanovcima kraj Beograda te 220 zaposlenih.

“Atlantic Grupa namjerava značajno ulagati u razvoj poslovanja s kavom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfelja i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu”, navode iz kompanije.

Među važnije događaje koji su imali efekt na poslovanje ubraja se i isplata graničnog duga od Agrokora. Na temelju nagodbe sklopljene u postupku izvanredne uprave nad Agrokorom, Atlantic Grupa je u srpnju naplatila 7,1 milijun graničnog duga Agrokora i pripadajuću kamatu od 1,5 milijuna eura.

“Slijedom navedenog, na kraju šestomjesečnog razdoblja prethodno iskazani ispravak vrijednosti potraživanja u bilanci i ostali troškovi poslovanja u računu dobiti i gubitka umanjeni su za iznos od 4,4 milijuna eura, dok je prihod od kamata knjižen u srpnju, po naplati”, objašnjavaju iz Atlantica. Ukupno je Fortenova Group TopCo iz Nizozemske isplatila 86 milijuna eura Udruzi dobavljača Agrokora.

Izazovi u poslovanju
U srpnju je isplaćena i dividenda dioničarima, i to 1,20 eura po dionici. Ukupno je Atlantic dioničarima isplatio 15,9 milijuna eura, odnosno više od 50 posto konsolidirane neto dobiti.

U svom financijskom izvješću kompanija se hvali brojnim priznanjima, certifikatima, te novim linijama proizvoda i njihovim poboljšanjima, no ono što treba istaknuti je proširenje logističko-distributivnog centra u Vukovini, odnosno Velikoj Gorici. Ono što karakterizira to proširenje jest uvođenje tehnologije automatizacije skladišta koja je prvi put implementirana u ovom dijelu Europe”, kažu iz Atlantica.

Navode i da ove godine prvi put planiraju premašiti prodaju od milijardu eura te najavljuju kapitalne investicije u iznosu od 50 milijuna eura. Gotovo polovica tog iznosa, kažu, odnosi se na ulaganje na proizvodnoj lokaciji Štark.

Povećanje plaća i usluga, posebno drastično poskupljenje kakaa te volatilnost u cijenama sirove kave radit će najveći pritisak na profitabilnost, navode iz Atlantica.

Komentirajte prvi

New Report

Close