Tencent Music Entertainment (TME) – kineski odgovor na Spotify – suočen je s teškom odlukom kada je pravi trenutak za dugo očekivanu inicijalnu ponudu dionica (IPO) u SAD-u, vrijednu dvije milijarde dolara.
Ta kompanija za prijenos glazbe, s više od 800 milijuna korisnika mjesečno, planirala je inicijalnu javnu ponudu na američkoj burzi u listopadu, no prošlog mjeseca IPO je odgođen na studeni u nadi da će se financijska tržišta smiriti. Riječ je o posljednjem IPO-u na američkom tržištu do kraja godine, a trebao bi se zbiti u trenutku kada i dalje prevlada slabo raspoloženje prema tehnološkim dionicama, a tržište vrlo nervozno reagira i uoči sastanka G20 idućeg tjedna u Buenos Airesu.
Zbog toga su TME i njihovi savjetnici raspravljali o ponovnom pomicanju IPO-a, ovoga puta na početak 2019. godine, no kako prenosi Reuters, pozivajući se na dva upućena izvora, kompanija još nije donijela konačnu odluku. "Naravno da žele obaviti taj posao u roku od godinu dana, no u međuvremenu, ne žele žuriti s listiranjem. Ono oko čega im je jako stalo je postizanje realne valuacije, a ne brz tempo izlistavanja", rekao je jedan od upućenih izvora.
Prosinac se općenito ne smatra idealnim mjesecom za velike IPO-e u New Yorku, gdje tradicionalno krajem godine usporava tempo poslovanja. U proteklom desetljeću, tijekom prosinca, američka tržišta imala su svega po tri IPO-a vrijedna iznad milijardu dolara, podaci su Refinitiva.
S druge strane, hongkonška i tokijska burza imaju puno posla i krajem godine, pa se tako 19. prosinca očekuje 21 milijardu dolara vrijedan IPO japanskog SoftBanka. Razmišljanja da se IPO TME-a prebaci na siječanj leže na očekivanjima da će veliki investitori, izmoreni ovogodišnjim velikim usponima i padovima cijena dionica, nakon završetka 2018. godine biti više prijemčljivi za nove IPO-e. si. Ukupno, kineske kompanije ove godine su prikupile 7,9 milijardi dolara putem IPO-a na američkim tržištima kapitala, što je drugi najveći iznos od 2014. i IPO-a Alibabe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu