Zadarska Tankerska plovidba objavila je da povlači svih 626.385 dionica sa Zagrebačke burze što je uznemirilo male dioničare tog najvećeg hrvatskog brodara.
Iz Tankerske plovidbe umiruju ih da neće biti na gubitku niti će doći do značajnijih posljedica jer se Tankerska plovidba nakon toga sprema osnovati novu tvrtku koju će za dva do tri mjeseca izlistati na Zagrebačkoj burzi. Stoga mali dioničari imaju tri mogućnosti: zadržati dionice Tankerske plovidbe, tražiti otkup dionica od strane Tankerske ili tražiti zamjenu svojih dionica s dionicama u novom društvu. Tankerska plovidba na početku će biti 100-postotni vlasnik nove tvrtke, nakon čega će ulagačima ponuditi ulaganje u kompaniju.
U brodaru kažu da zbog prilagođavanja promjenama na tržištu mijenjaju svoj poslovni model te kreiraju trgovačka društva unutar svoje grupe koja će biti kotirana na burzama i koja će moći bez ograničenja prikupljati ulagački kapital. Bankarski krediti brodarima diljem svijeta postali su nepovoljni, skuplji i restriktivniji na način da banke sada financiraju svega 50 do 60 posto nabavne cijene brodova, dok se prije taj omjer kretao oko 80 posto. Pa Tankerska plovidba za svoj razvoj želi koristiti ulagački kapital. Kako je većinski vlasnik brodara Zaklada u korist zaposlenika koja je stvorena da se brodar zaštiti od neprijateljskog preuzimanja u vrijeme sumnjivih privatizacija, društvo ne može upisivati novi kapital i izdavati nove dionice, čime je onemogućeno izravno ulaganje u njega pa su rješenje pronašli u otvaranju novih tvrtki u kojima će u većoj mjeri moći sudjelovati vanjski ulagači.
Objašnjavaju da su dionice s kojima se, kako kažu, minimalno trgovalo, povukli s burze da bi se izbjegla konfuzija između dva slična društva, konkurencija između njihovih dionica te smanjili dvostruki troškovi kotiranja na burzi i nepotrebno dvostruko administriranje. Društvo čije će dionice biti izlistane na Zagrebačkoj burzi u svojem nazivu će također nositi "Tankerska", a računaju i na mirovinske fondove. Nova tvrtka će u svojoj imovini imati brodove, a prvi će u novu tvrtku ući brod koji se za Tankersku plovidbu gradi u Južnoj Koreji. U Tankerskoj najavljuju da će brod, čiji će suvlasnici biti ulagači u razmjeru svojeg ulaganja te će sudjelovati u njegovim prihodima, biti tek prvi u nizu. Naime, u svijetu se pojavila potreba obnove flote modernim, štedljivim i ekološki prihvatljivim brodovima koji će biti sve traženiji na brodarskom tržištu zasićenim starijim konvencionalnim brodovima. Plan je da u budućnosti svoje dionice izlistaju i na nekim od velikih inozemnih burzi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu