Raskid s Herbalifeom odnio im 5,5% prihoda

Autor: Lidija Kiseljak/VL , 28. veljača 2017. u 22:00
Tedeschi se pohvalio pozicijom Atlanticovih brendova na ljestvici regionalno najuspješnijih

Na dobit su, pojašnjavaju u kompaniji, utjecala ulaganja u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji.

Atlantic Grupa je u 2016. godini ostvarila prihode od prodaje od 5,106 milijardi kuna, što je 5,5 posto manje nego lani.

Razlog pada je prekid suradnje s Herbalifeom, najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane te deprecijacija ruske rublje i srpskog dinara. Bez tih efekata, objašnjavaju u kompaniji, prihodi od prodaje su na prošlogodišnjoj razini.  Dobit iz poslovanja prije kamata i poreza (EBITDA) bila je 474,4 milijuna kuna i manja je za 16,4 posto, uslijed najavljenih ulaganja u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji. Neto dobit nakon manjinskih interesa ostvarena u prošloj godini iznosi 162,8 milijuna kuna.

 

16,4 posto

pala je lani dobit prije kamata i poreza

Tedeschijev osvrt
"U 2016. godini Atlantic Grupa je osnovala distribucijske kompanije u Njemačkoj i Austriji. Uz implementaciju strategije internacionalizacije poslovanja, nastavili smo s uspješnim restrukturiranjem područja Sportske i aktivne prehrane pojednostavljivanjem receptura i proizvodnog portfelja. Također smo ugovorima s novim principalima proširili distribucijske aktivnosti na regionalnim tržištima te smo nastavili aktivno razvijati vlastite brendove, o čemu najbolje svjedoči posljednje istraživanje nezavisne agencije Valicon prema kojemu su četiri vlastita brenda Atlantic Grupe (Cedevita, Argeta, Smoki i Cockta) pozicionirani među TOP 10 brendova na pet najvećih regionalnih tržišta", objasnio je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. Uz ulaganje u distribucijske kapacitete na zapadu Europe, Atlantic razvija distribucijsko poslovanje ugovorima i s novim principalima u regiji te Švedskoj.

 

Tedeschi

Nastavili smo aktivno razvijati vlastite brendove.

Glavni fokus lani je bilo restrukturiranje područja Sportske i aktivne prehrane što je rezultiralo efikasnijim poslovnim modelom koji podrazumijeva manji broj proizvoda s višom profitabilnošću.  Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 9,4 posto, Strateško poslovno područje Zdravlje i njega s rastom od 5,4 posto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 3,1 posto te Distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 2,2 posto.

 

9,4 posto

rasta prihoda od prodaje ostvarili su delikatesni namazi

Kava se sa 20,8 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje izdvaja kao najveća pojedinačna kategorija s nešto više od milijardu kuna prihoda od prodaje. Promatrano po tržištima, najveći rast od 4,4 posto ostvaren je na tržištu Hrvatske, a slijedi tržište BiH koje je raslo 3,9 posto. Vlastite robne marke Atlantica sudjeluju u prodaji sa 67,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 21,4 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,1 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave sudjeluju sa 3,7 posto. 

Povoljniji krediti
Lani je Atlantic s EBRD-om i četiri partnerske banke te Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) dogovorio povoljnije financijske uvjete kreditnog paketa u vrijednosti od 191,5 milijuna eura uz produljenu ročnost te je ostvareno i uspješno izdanje korporativnih obveznica. 

Komentirajte prvi

New Report

Close