Grupa Podravka, s poslovanjem u znaku rasta na svim ključnim tržištima te u uvjetima i nadalje značajnog utjecaja epidemiološke situacije na njezino poslovanje u većini zemalja, ostvarila je 3,38 milijardi kuna prihoda od prodaje, uz rast obaju poslovnih segmenata, Prehrane i Farmaceutike.
Ukupno ostvarenje tako je veće za 1,6 posto ili 54,9 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje 2020., potvrđuju to objavljeni rezultati poslovanja prvih devet mjeseci.
Skočila i cijena dionice
Troškovi sadržani u prodanim proizvodima porasli su 1,8 posto u odnosu na usporedno razdoblje, i to kao rezultat više razine ostvarene prodaje, same strukture prodaje, ali i kretanja cijena sirovina i materijala. Neto dobit Grupe iznosi 259,3 milijuna kuna te je bila 23,4 posto viša na godišnjoj razini.
U odnosu na usporedno razdoblje, u prvih devet mjeseci prosječna ponderirana dnevna cijena dionice Podravke zabilježila je značajan porast od 41,9 posto. Prihodi od prodaje same Podravke za devet mjeseci ove godine iznosili su 1,65 milijardi kuna te su viši za 3,9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Budući da je tijekom prošle godine, zbog epidemiološke situacije, došlo do povećanja potražnje za Podravkinim proizvodima te stvaranja povećanih zaliha kod kupaca na gotovo svim tržištima, navode, ovogodišnji rast još je znakovitiji.
Na razini Grupe, segment Prehrana ostvario je 2,63 milijardi kuna što je 0,5 posto više, tj. povećanje iznosi 14,3 milijuna kuna. Vlastiti brendovi su pritom ostvarili 5,6 milijuna kuna (0,2 posto) više prihode, a u tri poslovna programa – Kulinarstvo, Podravka hrana te Dječja hrana, slastice i snack, uspješno su nadoknadili nižu prodaju ostalih poslovnih programa u usporednom razdoblju.
Farmaceutika sa 749,5 milijuna kuna prihoda od prodaje bilježi rast od 5,7 posto, uz najveći doprinos vlastitih brendova kao rezultat rasta prodaje lijekova na recept, ponajviše na tržištima Rusije, BiH te Slovenije.
Naime, lijekovi na recept ostvarili su 504 mil kn prihoda od prodaje, što je povećanje za 25,7 milijuna kuna, odnosno 5,4 posto više u odnosu na usporedivo razdoblje. Prihodi kategorije bezreceptnog programa viši su za 0,2 posto, kao rezultat rasta prihoda potkategorije prirodni lijekovi na tržištu Hrvatske.
Rast u inozemstvu
Program kulinarstvo ima za 3,9 posto više prihode, ponajviše zbog rasta prihoda od prodaje kategorije Univerzalni dodaci jelima i Juhe, a značajan rast prihoda od prodaje ostvaren je u regiji Adria te Zapadna Europa i Prekooceanske zemlje.
Zatim, poslovni program Dječja hrana, slastice i snack zabilježio je rast prihoda od 1,3 posto, uslijed rasta prodaje kategorije Kremni namazi, Snack i Dječja hrana, s time da se njegovim rastom prihoda od prodaje u većini regija uspješno kompenziralo niže prihode regije Adria.
Nadalje, poslovni program Podravka hrana ostvario je za 8,2 posto više prihode, uslijed rasta prodaje kategorija Kondimenti, Brašno i Povrće, s time da je rast prihoda od prodaje većine regija, ponajviše regije Adria, nadoknadio niže prihode regije Istočna Europa.
S druge strane, niže prihode bilježi poslovni program Žito i Lagris (-5,8 posto), zatim PP mesni proizvodi, jela i namazi (-1,1 posto) te PP riba (-6,7 posto), u kojem slučaju ponajviše zbog pada prodaje kategorija Tuna i Sardina u regiji Adria.
Sredinom ove godine usvojen i strateški plan razvoja Grupe Podravka za narednih 5 godina temeljem kojeg će se uložiti oko 5 milijardi kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, u marketing za ostvarenje organskog rasta te u akvizicije kojima se zeli osnažiti položaj na tržištima i u kategorijama koje su u fokusu daljnjeg ubrzanog rasta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu